Spore - kun en spiller per licens
Fra : Bruno

Dato : 14-09-08 21:22

Ikke nok med, at der er bøvl hvis man vil installere mere end tre gange.
Nu er det kommet frem der kun kan være en spiller per licens, så altså
slut med f.eks. en famile skiftes til og spille spillet!

De har endda skrevet i manualen, at man godt kan havde flere konti og
det er så en fejl.

Mvh
Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-09-08 22:58

"Bruno" skrev

> Ikke nok med, at der er bøvl hvis man vil installere mere end tre gange.
> Nu er det kommet frem der kun kan være en spiller per licens,

Sådan er det nu også med spil hentet via Steam

> så altså slut med f.eks. en famile skiftes til og spille spillet!

Hmm kan man spille med flere licenser på samme PC?
(Det kan man i Steam)

> De har endda skrevet i manualen, at man godt kan havde flere konti og det
> er så en fejl.

Den er da lige til højre fod?
Ned ti den lokale spilpusher og kræv pengene retur pga bristede
forudsætninger
Hmm det er nu i ikke den lokale biks skyld at EA er nogle fjolser - men
aliigevel :(

- Peter

Fra : Bruno

Dato : 15-09-08 19:40

Peter Lykkegaard wrote:

> Hmm kan man spille med flere licenser på samme PC?
> (Det kan man i Steam)

Nej!

> Den er da lige til højre fod?
> Ned ti den lokale spilpusher og kræv pengene retur pga bristede
> forudsætninger

Hvis ikke det står ude på æsken, så tror jeg ikke det bliver så let.

Mvh
Bruno

Fra : Olesen

Dato : 15-09-08 21:30

> Nej!

Jo. Man bruger da bare brugernavn og kode til konto nr. 2, når man logger
ind.

Fra : Bruno

Dato : 15-09-08 22:32

Olesen wrote:

> Jo. Man bruger da bare brugernavn og kode til konto nr. 2, når man logger
> ind.

Ups - jeg læste spørgsmålet den anden vej rundt.

Køber man flere licenser, så går jeg udfra man kan bruge hver sin, de
tjener jo ikke penge på at man køber flere PC'ere så hvorfor skulle de
forhindre det.

Mvh
Bruno

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-09-08 09:13

"Bruno" skrev

> Ups - jeg læste spørgsmålet den anden vej rundt.
>

> Køber man flere licenser, så går jeg udfra man kan bruge hver sin

Som i Steam
Spørgsmålet er så om det rent faktisk kan lade sig gøre mht Spore?
Jeg er ikke den der "gider" at smide xtra 400 kr på det skrammel :(

Nogen der kender nogen?
Hmm nå nej så bruger man af antal tilladte registreringer og forringer sine
egne muligheder mht reinstallation

Boykot EA?
Der findes sgu nok af andre muligheder
Hmm konen vil nok insistere på at få Sims3 til den tid :)

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 15-09-08 08:07

"Bruno" <x@c.d> skrev i en meddelelse
> [...]
> slut med f.eks. en famile skiftes til og spille spillet!
>
> De har endda skrevet i manualen, at man godt kan havde flere konti og det

Så kan jeg da tilføje mine egne erfaringer med spillet. Jeg er blevet træt
og skuffet over det, jeg sidder nu og her og kun fiser rundt mellem galakser
og planeter for at finde ting, det er ikke lige det jeg forventede. Jeg
havde helt ærligt regnet med at udviklings delen og bygningen af end møgdyr
ville være mere kreativt og holde længere end nogle få timer.
Det spile bliver ikke brugt meget her, jeg hiver det kun frem i det øjeblik
jeg så absolut ikke ved hvad jeg ellers skal lave.

Hagar

Fra : Kim2000

Dato : 16-09-08 22:13

> [...]
> Nu er det kommet frem der kun kan være en spiller per licens, så altså
> slut med f.eks. en famile skiftes til og spille spillet!

Vil du prøve at bilde mig ind at EA har lavet et spil, hvor man kun kan have
een figur (eller hvad pokker man nu spiller)?? Er det ikke bare ligesom i
wow, hvor hvert familiemedlem (sikkert) har hver sin figur og logger ind på
samme konto, det andet lyder simpelthen _for_ dumt til det kan være sandt?!

Fra : Hagar

Dato : 17-09-08 08:30

> [...]
> ligesom i wow, hvor hvert familiemedlem (sikkert) har hver sin figur og
> logger ind på samme konto, det andet lyder simpelthen _for_ dumt til det

Jeg har også studset lidt over den udmelding, for i min Spore, der har jeg
startet op med et rovdyr, og nu har jeg OGSÅ en planteæder, og jeg kan godt
lave flere endnu.

Hagar

Fra : Bruno

Dato : 17-09-08 18:52

Hagar wrote:

> Jeg har også studset lidt over den udmelding, for i min Spore, der har jeg
> startet op med et rovdyr, og nu har jeg OGSÅ en planteæder, og jeg kan godt
> lave flere endnu.

Det er altså ikke noget jeg har fundet på - her er en beskrivelse fra en
af mange hjemmesider:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/54704

Man kan altså godt havde flere spil kørende på skift, men så må man
deles om den samme konto.

Udviklerne undskylder sig, delvist, med et argument om at serverplads
koster, men i de her tider hvor diskplads aldrig har været billigere så
er det en rigtig dårlig undskyldning.

Mvh
Bruno

Fra : Kim2000

Dato : 17-09-08 19:43

> [...]
>
> Udviklerne undskylder sig, delvist, med et argument om at serverplads
> koster, men i de her tider hvor diskplads aldrig har været billigere så er

Hvorfra er forskellen så i forhold til Blizzard, som mig bekendt ikke er
blevet anklaget for ditten og datten. Også wow skal aktiveres per internet,
hvilket heldigvis gør at gratiserne er sparket ud og dermed at vi andre får
spillet billigere. Jeg kan altså ikke se problemet må jeg erkende.

Fra : Bruno

Dato : 17-09-08 21:00

Kim2000 wrote:

> [...]
> hvilket heldigvis gør at gratiserne er sparket ud og dermed at vi andre får
> spillet billigere. Jeg kan altså ikke se problemet må jeg erkende.

Pkt. 1 er, at der står noget andte i manualen til spillet og pkt. 2 er
det virker som en urimelig begrænsning. At der måske er andre som gør
det betyder ikke det er mindre problematisk.

Og mht. et problem - tjah jeg kan da godt forestille mig problemet hvis
den yngste eksempelvis får lavet rod i resten af familiens spil.

Mvh
Bruno

Fra : Hagar

Dato : 17-09-08 22:14

> [...]
>
> Udviklerne undskylder sig, delvist, med et argument om at serverplads
> koster, men i de her tider hvor diskplads aldrig har været billigere så er

Det er mig der har misforstået dig, jeg troede du mente man KUN kunne have
et møgdyr pr. konto, men man kan godt have flere, men på samme konto.

Hagar