Q:WOW
Fra : Hoffer

Dato : 07-09-08 19:49

hej,håber at der er nogen der kan hjælpe med dette ???

min søns computer skal formateres og han spiller meget WoW.hvad skal jeg
gøre for
at han kan ikke skal starte forefra med at downloade atl fra start igen da
han er nået rimelig
langt.

mvh
linda

Fra : Martin

Dato : 07-09-08 21:41

Hoffer wrote:
> [...]
> gøre for
> at han kan ikke skal starte forefra med at downloade atl fra start igen

Selve hans karaktere ligger på nettet, og sålænge han har login og
kodeord til hans konto, så er hans karakter på nettet, og vil være det
samme level efter formateringen.

Så er det der hedder addons, altså ting som kan gøre spillet lidt
lettere og sådanne ting.
Den mappe ligger i addons der hvor spillet er installeret. Den mappe
ville jeg tage en backup af - altså kopiere den over på en CD eller på
en usb stick.

Resten kan faktisk slettes, men så skal det installeres igen efter
formateringen. Det vil sige sætte de 5 cd'er ind efter hinanden osv.

Du kan også tage en backup af HELE wow mappen, og ligge den et sikkert
sted, dog ved jeg ikke om det så vil virke bagefter, da jeg ikke lige
ved om der kommer nogle ting andre steder på computeren. (selvfølgelig
er der nogle genveje, som ikke vil findes efter formateringen, men de er
til at lave igen)

Kort sagt - hans karakter ligger på en server ude i verdenen, og den
behøver han ikke være bange for bliver væk, så længe brugernavnet og
kodeordet er bevaret.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-09-08 22:40

"Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message

> Selve hans karaktere ligger på nettet, og sålænge han har login og kodeord
> til hans konto, så er hans karakter på nettet, og vil være det samme level
> efter formateringen.

De ligger hos Blizzard. Han kan få adgang til sine characters uanset
hvor han spiller fra, så længe han kan sit brugernavn og kodeord.

> [...]
> jeg tage en backup af - altså kopiere den over på en CD eller på en usb

Du skal også kopiere den folder der hedder WTF. Den indeholder
de forskellige settings man har lavet til sine characters. Dvs, både den
folder der hedder Interface og den folder der hedder WTF.

> [...]
> nogle genveje, som ikke vil findes efter formateringen, men de er til at

Jeg er ret sikker på den burde virke, den install jeg selv spiller fra er
vist et
par windows formatteringer gammel, og den bruger jeg stadig uden problemer.

Fra : Hoffer

Dato : 07-09-08 22:57

Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i meddelelsen

og

[...]

takker til jer begge,det vil jeg så prøve.

mvh
linda

Fra : ASKF

Dato : 08-09-08 02:15

Hoffer ytrede sig i <ga1ip3$1hfa$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>par windows formatteringer gammel, og den bruger jeg stadig uden problemer.
>

>takker til jer begge,det vil jeg så prøve.

Du kan evt. brænde hele WoW mappen ud på en dvd og kopiere den ind
bagefter. Det går lidt hurtigere end at installere på ny.

Et par af mine venner har også ofte kopieret min WoW installation via
netværk og vi har aldrig haft nogen problemer med dette, selv ikke da de
prøvede om Vista 64bit var bedre end XP 64bit Pro, og jeg har min på en
XP 32bit Pro.

Det er samme metode mange Linux brugere benytter, da der kan være
problemer med at installere patches.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : PerX ...

Dato : 08-09-08 15:24

In article <ga17od$1dhh$1@newsbin.cybercity.dk>, hoffer-
er@fjernmigcool.dk says...
> [...]
> gøre for
> at han kan ikke skal starte forefra med at downloade atl fra start igen da

Find en anden disk med 8 giga ledigt og kopier hele skuffe der over.
Bagefter kan det kopieres tilbage igen.
(Køb evt et USB drev som man lige kan stikke ind i computeren ;)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-09-08 05:50

On Mon, 8 Sep 2008 16:23:55 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Find en anden disk med 8 giga ledigt og kopier hele skuffe der over.
>Bagefter kan det kopieres tilbage igen.
>(Køb evt et USB drev som man lige kan stikke ind i computeren ;)

Sådan ville jeg gøre det. Faktisk gør jeg allerede noget lignende.
Spillet med alle opdateringer kan netop ligge på 2xDVD-R skiver, så
det har jeg gjort.