mass effect == crash effect
Fra : Peter T.

Dato : 04-09-08 09:00

Hvis I overvejer, at købe Mass Effect, så forvent, at genstarte spillet
1-3 gange i timen. Forvent evt. også, at slukke og tænde for maskinen i
forsøget på at genstarte efter spillet er crashet. Min udgave er
forresten patchet.

Jeg købte spillet for 5 dage siden og har indtil nu oplevet crashes og
atter crashes. Og det ser ud til, at det sker helt vilkårligt. Jeg
laver lige et lille resume af mine oplevelser.

1) Når man starter spillet kan det finde på, at hoppe ud på skrivebordet
efter første fuldskærmslogo. Da et er umuligt at restore billedet med
alt+tab eller blot trykke på spillet i bjælken nederst, så er det en tur
ind i task manager og lukke det ned og starte forfra.

2) Spillet crasher primært ved dialoger. Og en temmelig stor del af
spillet er altså dialoger!

3) Ved enkelte NPCer SKAL man trykke på default tasten 'E' for, at
starte en dialog (jeg har ellers sat second key til enter ved dialoger).
Ellers hænger spillet bare uden nogensnde, at starte dialogen. Her
tabber man naturligvis tilbage til skrivebordet, finder task manager
frem og lukker det ned.

4) Når der loades mellem forskellige områder så sker det af og til at
spillet stopper og hænger. Spillet er ikke gået ned da lydsiden
fortsætter, men der er ingen reaktioner. Tab tilbage til skrivebordet
og find task manager...

5) Som jeg nævnte i starten kan spillet også crashe så meget, at man
skal slukke og tænde pcen. Det er vel sket 10 gange indtil nu.

Nu kunne det være min maskine, der var noget galt med. Men jeg tjekkede
forummerne på mass effects site og ca. hver tredje tråd i det tekniske
forum er om crashes, sær opførsel i spillet osv..

Far er ikke sur. Far er skuffet. Far husker ikke sidste gang, hvor et
spil var så ringe kodet. Og hvis dette spil bliver Game of the Year,
hvilket det vist har en chance for, så er der eddernamemig noget galt!

Køb det ikke.

Ps. Spillet er et RPG, men storyline er temmelig stringent og faktisk
lidt ensidigt. Desuden der er altså ikke meget plads til, at udforske
universet i spillet og der er ingen muligheer for sideplots. At spillet
påvirkes på valg af de beslutninger/svar man tager i dialogerne er der
ingen tvivl om. Men der er ikke mange ydre påvirkninger på handlingen.
Spillet er glimrende, men det rykker altså bare ikke det vilde hos mig,
som havde sat næsen op efter noget mere.

--
Peter T.

Fra : Anders R

Dato : 04-09-08 15:29

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
[...]

Hej
Jeg har spillet ME igennem uden så meget som et enkelt udfald.
Spillet var installeret på Vista, og blev spillet på et Radeon2900 kort.
Kan ikke huske om det var patchet.

Anders

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 04-09-08 16:04

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
[...]

Har spillet (og gør det stadig) og har aldrig oplevet problemer med det spil
(der i øvrigt er patchet), så det er næppe spillet , men din pc/grafikkort
der driller. Eller en mandagsudgave af spille-dvd'en men det lyder næppe
sandsynligt.
Spiller det på XP (3), en Dell XPS 600 med en Pentium 4 singlecore på 3,8Ghz
og to GeForce 7800gtx i sli - systemet er et par år gammelt, men som sagt -
ingen problemer.

mvh
hh

Fra : Peter T.

Dato : 04-09-08 16:11

Hans-Henrik Husen udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> Spiller det på XP (3), en Dell XPS 600 med en Pentium 4 singlecore på
> 3,8Ghz og to GeForce 7800gtx i sli - systemet er et par år gammelt,

Tak til jer begge... Og det var satans. Jeg sidder selv med en Pentium
2.etellerandet dualcore, 3 gig ram og et ati radeon hd 2700 samt 32bit
vista. Vista er 2 uger gammel og al soft- og hardware er opdateret.
Det bøvl jeg oplever er praktisk talt identisk med det, som jeg kan læse om
fra andre folk på biowares site.

--
Peter T.

Fra : Niels

Dato : 05-09-08 01:20

Peter T. wrote:

> [...]
> vista. Vista er 2 uger gammel og al soft- og hardware er opdateret.
> Det bøvl jeg oplever er praktisk talt identisk med det, som jeg kan læse om

Mit fungerer også fint... har du prøvet den hackede launcher ?

Niels

--
| Meld dig ind i Foreningen for de |
| fantastiske genrer på www.fantastik.dk |

Fra : Peter T.

Dato : 05-09-08 14:07

In article <g9ptvj$1fv3$2@newsbin.cybercity.dk>, endymionng@gmail.com
says...

> Mit fungerer også fint... har du prøvet den hackede launcher ?

Nej. Men til gengæld har jeg prøvet moblility modder med den nyeste ati
catalyst og nu fungerer det umiddelbart fint. :) Men når det er sagt,
så er jeg stærkt irriteret over, at skulle smide ati-driverne i
troldegryden for, at få lortet (grafikkort+spil) til at virke sammen.

--
Peter T.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-09-08 22:42

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]

så er jeg stærkt irriteret over, at skulle smide ati-driverne i
troldegryden for, at få lortet (grafikkort+spil) til at virke sammen.

Køb Nvidia en anden gang :)