Min vil være mig utro....
Fra : Allan Knaap

Dato : 03-09-08 08:41

Både min kone og jeg har før vi fandt sammen haft venner af det modsatte
køn. Men hvor jeg ikke har haft sex med mine venner, har mine kone haft
forhold til mænd som siden hen er blevet til venskab.

Nu er vi gift og min kone har gentagne gange sagt at hun ikke føler sig tryg
ved at jeg stadig har kontakt med mine gamle ,da hun har mig mistænkt for at
have haft et seksuelt forhold med dem. Ikke desto mindre finder hun ikke det
selv spor mærkværdigt at hun forbliver med at have kontakt til mænd jeg VED
hun har haft sex med. Det er jo kun gode venner i dag, siger hun.

Jeg valgte at bryde kontakten med mine venner da jeg anser mit ægteskab for
vigtigt til at ville risikere skilsmisse på grund af min forbindelse til
nogle venner. Jeg havde den formodning at hun så også ville bryde kontakten
til sine gamle "sex venner". Men jeg har nu flere gange kunne konstatere at
hun langt fra har brudt med dem. Tvært i mod har jeg gang fanget en mms på
hendes mobil med bla. et billede af en af hendes gamle sex venners stive pik
samt sms udveksling af en særdels seksuel natur.

Når jeg konfronterede hende med disse ting, har hun undskyldt det med at hun
blot tænder på disse sms'er og at jeg ikke skal lægge mere i det. Jeg anså
det dog som totalt uforenligt med et ægteskab, hvorfor hun da så også lovede
at stoppe med det.

Jeg har adgang til min kones mobil konto og kan nærmest "in real time" se
hvem hun skriver sms til. Der fandt jeg så mobil numre til mænd jeg ved er
samme mænd som hun har haft sex med og som hun lovede ikke ville skrive til.

Da jeg så i forbindelse med aktivering af hendes mail konto, selv fik adgang
til kontoen og der kunne se at min kone var blevet aktiv bruger på et dating
site, blev jeg nervøs mistænksom for at hun ikke alene begik denne form for
sms utroskab men havde til sinde at udleve hendes sex lyster i den virkelige
verden.

Jeg tog derfor en beslutning som nogle vil anse som enten mærkværdig eller
led. jeg oprettede selv en profil med indhold som jeg vidste hun ville falde
for (lidt lærer man jo trods alt om ens kone efter nogle år). Jeg skrev til
hende, faktisk håbende på at hun enten ikke ville reagere eller sige pænt
nej tak. Desværre svarede hun meget interesseret tilbage og vi (min falske
profil og hende) skrev så frem og tilbage, og der var ingen tvivl. Min kone
var klar til at indlede et seksuelt forhold til profilen.

Lidt glad blev jeg dog da hun erklærede sin kærlighed til sin mand, men at
hun ikke kunne se sig selv som en kvinde der kun havde sex med én mand.

Hvad værre er at, jeg har hendes brugernavn og password så jeg kan se på den
korrespondance der også ligger der mellem hende selv og fremmede mænd at hun
meget vel allerede har praktiseret fuld utroskab uden at kjeg har vidst det.

Jeg elsker min kone og jeg vil blive gammel og død med min kone. ser frem
til når som gamle mennekser tager imod vores børnebørn og oldebørn. men jeg
vil samtidigt heller ikke være til grin.

jeg ved at hvis jeg konfronterer hende med min viden nu, blot vil få at vide
at hun godt nok søger "inspiration" til hendes sex liv, men at hun alrdig
ville være mig utro.

Jeg kan nu "fange" hende i hendes løgn ved at fortsætt med at være den
falske profil og måske køre den så langt ud at jeg få hende til at mødes med
mig. Når hun så står der ved den aftalte café, er det mig der står der med
kopier af vores breve, så hun ved at det ikke kan betale sig at lyve.

Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-09-08 08:59

Allan Knaap wrote:

> [...]
> oldebørn.
> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Hvis du mener ovenstående udsagn alvorligt, så hold op med din
spionvirksomhed. Ellers kan du godt vinke farvel til de drømme.

det kan du muligvis allgevel, men der er ingen grund til at skubbe til
læsset, vel?

Per V
--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-09-08 15:22

Allan Knaap wrote:
> [...]
> betale sig at lyve.
> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Hvis du er beredt til at konfrontere sandheden og deraf følgende
komplikationer, er det da en farbar vej.

Du skal jo også overveje om tvivlen ender med at blive mere nagende end
sandheden.

/F

Fra : Kasper

Dato : 03-09-08 17:30

> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Du bør også overveje om det er på grænsen til "spionage" du graver sådan i
hendes ting, eller msåke du har fået lov?

Kasper

Fra : erling hansen

Dato : 03-09-08 18:47

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> [...]
> kopier af vores breve, så hun ved at det ikke kan betale sig at lyve.
>
> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Sådan som hun gebærder sig for tiden, kan jeg ikke forstå, at du kan
håbe på en alderdom sammen med hende.
Konfrontér hende med din viden, og gør det klart, at du ikke ser en
mulig fremtid med hendes adfærd. Det vil gøre ondt, men det er småting i
sammenligning med de lidelser hendes adfærd vil påføre dig over en
årrække.
mvh
erling

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-09-08 21:00

On Wed, 3 Sep 2008 19:46:37 +0200, eh-dh@mail.dk (erling hansen)
wrote:

>Sådan som hun gebærder sig for tiden, kan jeg ikke forstå, at du kan
>håbe på en alderdom sammen med hende.

Kærligheden er en forunderlig størelse ofte elsker vi dem højest der
gør os mest fortræd - spørg mig ikke hvorfor men det ser man altså
talrige eksempler på

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 23:55

"Allan Knaap" skrev i en meddelelse:

> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Ja, der findes andre metoder: Parterapi.
Koster omkring 800 kr. pr. konsultation. Der findes mange
parterapeuter, slå dem op på nettet.

I er så far out begge to, at jeres adfærd må betegnes som
neurotisk. Enten I bliver sammen eller ej, har I behov for
professionel hjælp for at komme videre med jeres liv.
Ellers vil det samme blot gentage sig I jeres næste forhold.

Gør noget ved det -- Ib

Fra : Nauclerus

Dato : 04-09-08 10:52

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> professionel hjælp for at komme videre med jeres liv.
> Ellers vil det samme blot gentage sig I jeres næste forhold.

Til dig Ib og andre der har taget tid til at læse mit indlæg sender jeg min
store tak. Det er rart at få "friske" øjne på sagen.

Jeg tager den hårde vej og konfronterer hende med hvad jeg ved. Så må det
bære eller briste. At benægte er ikke længere en udvej, dertil er beviserne
nu for tunge. Men det kan være hun går til bekendelse og fortæller mig
sandheden om hvorfor og hvordan hun selv synes vi kommer videre....puha!!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-09-08 21:34

Nauclerus wrote:
> [...]
> beviserne nu for tunge. Men det kan være hun går til bekendelse og
> fortæller mig sandheden om hvorfor og hvordan hun selv synes vi

Hvis du evner og lyster at delagtiggøre os, kunne det da være helt ok

/F

Fra : Nauclerus

Dato : 07-09-08 09:03

> Hvis du evner og lyster at delagtiggøre os, kunne det da være helt ok

Både jeg og ægteskabet lever endnu. Fik efter nogle meget lange dage med
rigtigt mange tanker og desværre lidt for lidt søvn taget mig sammen til at
konfrontere min kone med min viden.

Vi fik snakket meget igennem, og endda kommet frem til en måde hvormed vi
kan komme videre.

Min kone kunne ikke konkret komme med et bud på hvad der driver hende til at
søgve sex andetsted. Kedsomheds ordet kom frem nogle gange, men ikke til
mig. Søgende spændning var et andet.

Min kone kunne ikke garantere det ikke ville ske igen. Da jeg naturligvis
ikke vil være til grin, spurgte jeg ind til om min kones ønske var, at vi
skulle gå over til at et åbent sexuelt forhold, men at det så skulle være på
lige betingelser. Hvis hun kunne søge tilfredsstillelse andetsteds, måtte
jeg også.

Tanken om at jeg skulle have sex med andre, var min kone ikke sikker på var
noget hun kunne håndtere. Men kunne sagtens se det fornuftige i at, hun
naturligvis ikke kunne forvente ensidig monogamt forhold, hvor jeg sad
hjemme med strikketøjet og en kop kaffe, ventende på at min kone kom hjem
efter at have haft sex med andre mænd.

Så resulatet på det hele er nu blevet til at jeg aktivt skal opsøge kvinder
med hvem jeg skal have sex med. Når jeg står der med ny-strøget skjorte og
kondomer i baglommen, vil min kone, og jeg opdage om hun kan leve med
tanken, for på den måde legalt at kunne fortsætte med hendes ønsker om at
have andre at dyrke sex med.

Så er der nok nogle her der lige standser op og tænker: Hvorfor i alverden
gør han nu det?

Sandheden er at jeg har det super dejligt med kun at have sex med min kone.
Så selvom jeg kan ende med at blive kaldt for min bluff, ved at hun
accepterer at jeg har sex med andre, for selv at kunne have sex med andre,
har jeg kun dette valg, udover naturligvis at bryde med min kone, og det vil
jeg ikke. så jeg satser lidt "butikken" her og satser på at hun vælger mig.

Aftalen går ud på at hvis min kone ikke kan acceptere at jeg har sex med
andre så vil respektere det monogame forhold og så om sige holde sig til
mig.

Jeg er naturligvis klar over at min kone sagtens, uden min viden går videre
med sit foretagende. Men her har jeg meldt klart ud: Hvis vi beslutter at
holde os til hinanden og min kone alligevel har sex med andre og dermed er
mig utro, er det bare totalt færdigt. jeg vil give vores ægteskab en chance
fordi min kærlighed til min kone er stærkere end nogne form for voksen
kærlighed jeg nogensinde har følt i mit liv. jeg vil blive gammel og
gråhåret med min kone.

Håber og beder til at det kommer til at ske.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-09-08 12:08

Nauclerus wrote:

> [...]
> liv. jeg vil blive gammel og gråhåret med min kone.
>
> Håber og beder til at det kommer til at ske.

Lyder som en fair og fornuftig ordning.

Men jeg skal indrømme at det gibber i mig over at høre om et voksent
menneske der selv bedriver utroskab ikke konfronterer sig selv med hvordan
en sådan adfærd ville være vendt 180 grader.

En sådan ting ville gøre mig meget vred og bedrøvet.

/F

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-09-08 20:57

On Wed, 3 Sep 2008 09:40:45 +0200, "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com>
wrote:

>Jeg elsker min kone og jeg vil blive gammel og død med min kone. ser frem
>til når som gamle mennekser tager imod vores børnebørn og oldebørn. men jeg
>vil samtidigt heller ikke være til grin.

ja livet er sgu hårdt .. men altså hvis det en gang er hendes natur så
kommer du ikke uden om den ... jeg må indrømme jeg gad ikke hvis det
ikke havde været indgangs præmissen til forholdet !

som jeg ser det kan du

1 . ) forlade hende ( hvad du jo ikke vil )
2 .) ( om du evner ) få hende til at føle lede ved sig selv (
billig/skøg agtig ) etc.

3.) få hende til at gå med til at hun erklære sin kærlighed til dig så
du må straffe hende når hun har begået usømeligheder
knep hende i røwen uden glide creme også en gang pisk

men jeg tror nu det går i sig selv når i har fået et par børn

MvH Bo M Mogensen

Fra : Anders Honoré

Dato : 24-09-08 00:51

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er nu: Gør jeg det rette her? Er der andre metoder ?

Ja, der er andre metoder.

1. Lær at tilfredstille en kvinde seksuelt.
2. Lær at holde en kvinde tiltrukket af dig.
3. Lær hvordan kvinder tænker og handler i virkeligheden (ikke hvad de siger
de gør og tænker).

Smid hende kosten på porten.. Lær derefter ovennævnte ting og start forfra
med ikke bare én, men flere kvinder indtil du har det helt inde under huden.
Når du har gjort det kan du gøre dig forhåbninger om, at din kommende
"eneste ene" vil være dig nogenlunde tro og så slipper du også for at skulle
forsørge en anden mands barn/børn.

Men det kræver selvfølgelig, at du selv tror på du kan få fat i andre
dejlige kvinder. Det gider jeg ikke forsøge, at overbevise dig om du kan,
for det skal du selv erfare.

Hende du har nu er ikke en skid speciel. Hun udnytter dig fordi du er
praktisk og ikke er alt for besværlig når hun har lyst til at kneppe andre
mænd..

Jeps, det gør ondt at høre. Men du kan vælge at indse det nu og gøre noget
ved det, eller du kan blive ved med at rende rundt i uvished og blive såret
mange år fremover.

Der findes ikke nogle lette metoder.

Fra : Henning Lund

Dato : 24-09-08 05:55

Anders Honoré <andhon@nospam.ingenspam.com> skrev:

> 3. Lær hvordan kvinder tænker og handler i virkeligheden (ikke
> hvad de siger de gør og tænker).

Øh på et livsforløb?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Anders Honoré

Dato : 24-09-08 09:08

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Øh på et livsforløb?

De er så simple - næsten lige så simple som os mænd!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-09-08 02:51

On Wed, 24 Sep 2008 01:51:11 +0200, "Anders Honoré"
<andhon@nospam.ingenspam.com> wrote:

>Ja, der er andre metoder.
>
>1. Lær at tilfredstille en kvinde seksuelt.

Hmm det er sgu nemmer sagt ind gjort jeg har kendt nogen stykker i min
tid men ikke 2 der var ens

>2. Lær at holde en kvinde tiltrukket af dig.

så skal man jo hele tiden true med at forlade hende

>3. Lær hvordan kvinder tænker og handler i virkeligheden (ikke hvad de siger
>de gør og tænker).

Hmm det tror jeg sgu er en gåde man aldrig kommer til bunds i når de
er bedst er det lige ud af lande vejen resten er noget med homoner og
udsving på disse som en mand aldrig vil begribe

MvH Bo M Mogensen

Fra : Anders Honoré

Dato : 30-09-08 11:19

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm det er sgu nemmer sagt ind gjort jeg har kendt nogen stykker i min
> tid men ikke 2 der var ens

De fleste kvinder giver udtryk for hvad de godt kan lide. Men generelt
betyder det mest at de føler du bruger tid på dem og tænder på dem (i
sengen).. Hvis du så giver hende en orgasme ind i mellem er det bare et
plus.

> så skal man jo hele tiden true med at forlade hende

Ja, det er en måde at gøre det på. Problemet er at hun efterhånden finder ud
af hvis du ikke mener det og så falder det ligesom lidt til jorden

Det du signalerer ved at true med at gå fra hende er, at du er ligeglad med
hende - og har andre valg. Det er en del af nøglen til kvinders tiltrækning.
Det kan man signalere mere subtilt ved sin adfærd - så hun aldrig rigtigt
ved hvor hun har dig, men blot har en ide om hvor hun har dig.

> Hmm det tror jeg sgu er en gåde man aldrig kommer til bunds i når de
> er bedst er det lige ud af lande vejen resten er noget med homoner og
> udsving på disse som en mand aldrig vil begribe

Deres adfærd handler i høj grad om at de gerne vil have kontrollen - de
hader bare når de får den.
Du skal være en leder og tage initiativ. Og så skal du lære lytte til de
bitte små signaler de sender når de forsøger at hinte dig i den rigtige
retning.

F.eks når en kvinde siger: "Der var en mand forleden der lagde an på mig og
sagde jeg var smuk. Han ville invitere mig ud og ville give mig blomster" Så
siger hun i virkeligheden: "Hvorfor lægger du ikke an på mig? Synes du ikke
jeg er smuk? Vil du ikke nok invitere mig ud og give mig blomster?"

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-09-08 22:36

On Tue, 30 Sep 2008 12:19:08 +0200, "Anders Honoré"

> [...]
>betyder det mest at de føler du bruger tid på dem og tænder på dem (i
>sengen).. Hvis du så giver hende en orgasme ind i mellem er det bare et

Det kommer hvis man vil og har lidt flair for det og ikke er bange for
at spørge

>Ja, det er en måde at gøre det på. Problemet er at hun efterhånden finder ud
>af hvis du ikke mener det og så falder det ligesom lidt til jorden

ja det er ikke en stabil løsning men den virker så længe som den nu
gør men jo jo der er dårlig karma inkl i den

> [...]
>Det kan man signalere mere subtilt ved sin adfærd - så hun aldrig rigtigt
>ved hvor hun har dig, men blot har en ide om hvor hun har dig.

kunsten er nogen bladning i mellem at formidle trygehed ikke tage for
givet og undlade at lade sig slå ud af homonelle udsving

>Deres adfærd handler i høj grad om at de gerne vil have kontrollen - de
>hader bare når de får den.

de bliver forvirette ...
under opstarten af mit nuværende gik mangt en negativ menings
udveksling på hvad der var naturligt og hvad der ikke var - jeg var
inde på noget med at ens behov kun var valide hvis man kunne formulere
dem og det man ikke kunne sætte ord på nok var virkeligt men man kunne
ikke forvente anden part kunne forholde sig til et budskab der ikke
kunne formuleres mao det gælder ikke,

>Du skal være en leder og tage initiativ. Og så skal du lære lytte til de
>bitte små signaler de sender når de forsøger at hinte dig i den rigtige
>retning.

det kræver vilje og en anselig intuison .... men jeg tror nu også man
formidler en vis trygedes fornemelse i at melde klart ud hvad man
gider og ikke gider ...

> [...]
>siger hun i virkeligheden: "Hvorfor lægger du ikke an på mig? Synes du ikke
>jeg er smuk? Vil du ikke nok invitere mig ud og give mig blomster?"

ja det skal man jop optimalt set gerne nå at indfri inden det kommer
der til

MvH Bo M Mogensen

Fra : Anders Honoré

Dato : 30-09-08 22:57

> Det kommer hvis man vil og har lidt flair for det og ikke er bange for
> at spørge

Ja helt enig. De fleste mænd har bare et ego på størrelse med rundetårn og
er for stolte til at spørge fordi de er bange for det signalere de er
dårlige elskere.
Det er lidt fjollet fordi kvinder elsker når man interesserer sig for dem -
så spørgsmål er meget velkomne.

> ja det er ikke en stabil løsning men den virker så længe som den nu
> gør men jo jo der er dårlig karma inkl i den

Enig. Det er ikke holdbart og man kommer til at gøre mere skade en gavn.

> kunsten er nogen bladning i mellem at formidle trygehed ikke tage for
> givet og undlade at lade sig slå ud af homonelle udsving

Topmålet er at signalere at man ikke har BEHOV for hende, men er sammen med
hende af LYST.
Og så samtidig vise hende at man har andre valg.

Der er mange ting man kan gøre for, at hun bevarer tiltrækningen.

> [...]
> dem og det man ikke kunne sætte ord på nok var virkeligt men man kunne
> ikke forvente anden part kunne forholde sig til et budskab der ikke

Det er fordi du er en mand. Du/mænd tænker (overvejende) med logikken,
kvinder tænker (overvejende) med følelserne.
Det er svært at sætte ord på følelser i forhold til logik - og fordi det er
det er kvinder generelt bedre til, at udtrykke og forstå følelser (også
derfor de er så socialt intelligente) og rigtigt dårlige til logik. Men det
er ikke alle følelser de kan/vil formidle.

Så når du kræver hun kan møde dig med logik opstår der lissom en konflikt

Anerkend overfor hende, at du accepterer hun føler sådan og så er den skid
slået!

> det kræver vilje og en anselig intuison .... men jeg tror nu også man
> formidler en vis trygedes fornemelse i at melde klart ud hvad man
> gider og ikke gider ...

Ja det tror jeg også. Dog behøver man ikke sige det direkte, men blot

> ja det skal man jop optimalt set gerne nå at indfri inden det kommer
> der til

Det er jeg ikke helt enig i. Kvinderne må gerne stege lidt og længes - men
det er en hårfin balance!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-10-08 08:08

On Tue, 30 Sep 2008 23:57:08 +0200, "Anders Honoré"

> [...]
>dårlige elskere.
>Det er lidt fjollet fordi kvinder elsker når man interesserer sig for dem -

Hmm ja og når man som jeg har en hang til det helst skal være "lidt"
voldsomt - så er det selvf. ikke det man starter med - men tager det
stille og roligt og det fede ved kvinder er at - hvis de stoler på en
og føler ens oprigtige begær rettet lige præcist i mod hende og ingen
andre og man stille og roligt tager sig tid til at snakke om hvad for
fantasier man har ...

ja så har jeg for en haft den glæde at erfarre at - de kvinder jeg har
kendt ( efter jeg blev en Hmm en mand i min bedste alder dvs + 30 )

at det er langt fra skrøbelige og vil gå med til at gå ret langt -
anal smæk fisting dråber at sterin osv.

bare man hele tiden signalere sit begær respekt og loyalitet
lytter og komunikere ...

og som du siger så skal man altid være kritisk over for sin egen
ufejlbarlighed ..

>Topmålet er at signalere at man ikke har BEHOV for hende, men er sammen med
>hende af LYST.
>Og så samtidig vise hende at man har andre valg.

ja måske i starten ... men når det går bedst ( hvad det sjældent gør)
så bliver man med tiden også de bedste venner og løser tingene sammen

>Der er mange ting man kan gøre for, at hun bevarer tiltrækningen.

jeg tror det væsentligste er at manden formår at signalere selværd og
tryghed - en mand der dybest set tror på sig selv og sit eget værd
klare det som som regel -

jeg tror langt de fleste problemer på kærlighedes / samlivs / kærste
fronten er at dem der prøver lykken sammen alt for ofte ender med at
derres ubevidste dæmoner kommer til at slås med hinaden .. og der
findes sgu næppe et menneske uden ar på sjælen , deciplinen er at møde
dem uden at tro verden går under eller retter lade dem trægge sig ned
- sammen med den anden ...

men uanset hvordan man vender og drejer det så vil en mand og en
kvinde der slår sig sammen ... altid en gang i mellem komme til at
sætte hinanden i umulige situationer ...

mænd er ofte dovne i relationen -
Kvinder kan såre ofte være dårlige til at sætte ord på hvad det i
grunden er de vil ... jeg havde f.eks i et forhold en verbal
kontrovers om hvordan man holder hus og guderen skal vide jeg ikke går
meget op i det - det for at sejle og når det ser stygt ud så ringer
jeg efter min rengørings kone der så kommer og tager det og det er
lige som det - nå min elskede ville have der skulle være en orden som
en hver hus moder i 50 erne ville kunne sige - sådan skal det være -
jeg bileder mig ikke ind at være regid - så jeg sagde jamen altså hvis
du vil ha det på en bestemt måde så må du jo formulere det sætte ord
på det lave en liste ... men det kunne ikke lade sig gøre - nå
kvæulanteriet for satte hvor jeg på min side agumneterede hvis man
ikke kan sætte ord på sine behov så kan man ikke forvente andre ind en
selv forstår dem - hun forsvarede sig med at det var
"normalt/naturligt" altså viden der var hver mands eje - altså den
viden hun ikke kunne sætte ord på ... Nå jeg agumneterede vider at så
måtte hun jo vide noget om hvad der var sandt som jeg ikke var klar
over - altså hun måtte kende en sandhed der var skjult for mig ..

Her sker så det ( for mig besynderlige ) at hun i paradoks med
samtalen benægter at kende dele af sandheden som er skjult for mig ..

også vælger hun at starte hele forklaringen forfra - med stort set
samme ordlyd ..

hvad selvf. ender i klasikeren du for ret og jeg for fred.

> [...]
>derfor de er så socialt intelligente) og rigtigt dårlige til logik. Men det
>er ikke alle følelser de kan/vil formidle.

Det er vist noget med kvinder bruger mere ind manden begge hjerne
halvdele på en gang hvor manden primært bruger den ene...

men det er sådan set klart nok ( Kvinden ) kospondere på samme tid
med både følser og fornuft - så kan det blive noget forvirende noget
fordi følser er en underlig ustabil størlese i forhold til fornuft der
optimalt set hele tiden er den samme ... et menneske der er i sine
følsers vold må bedst beskrives som værende utilregnelig hvis man
umidelbart kikker på det - lidt mere neuanceret kan man sige det er
ikke stabil form for øjeblikets udtryg for fornuft ...

her er det som køn vi opfylder forskelige funktioner i forhold til
hinanden - der tror jeg den lidt 4 kantede mand trods alt er den der
formidler en eller anden form for stabilitet - der giver kvinden en
følse af tryghed ..

en følse der faldt til jorden med den bløde mand i 70 erne - der
skulle gøre kvinden fri men i stedet gjorde hende forvirret og det
hele endte i en masse skilsmisser hvor det var børnen der betalet
prisen af de ulyksaglige konstelasioner ...

>Så når du kræver hun kan møde dig med logik opstår der lissom en konflikt

Ja det kan gå helt af helved til - jeg tror kunsten er at lære hende
at kende og have en nogenlunde fornmelese for hvor hun vil hænd
også gøre op med sig selv om man vil følges ad ...

>Anerkend overfor hende, at du accepterer hun føler sådan og så er den skid
>slået!

jamen det er sgu ikke altid så nemt - fordi præmissen er en anden -
optimalt set så går en samtale hvor man enten ikke er enige eller ikke
forstår hinanden på at komme til en eller anden form for fælles
forståelse af om ikke andet at man ser forskeligt på sagen også er
det der man er - men det smukke køn har ofte en anden mission og det
er ikke at komme fra spørgsmål til konklusione - men at være i i den
stemning som selve dialogen giver ... det kan være et udtryg for nogen
følser der ikke kan komme til udtryg på anden måde eller noget hun
gerne vil sige om sig selv - som man så gerne selv skal slutte ud af
"samtalen" selv om det ikke ordret fremgård direkte af samtalen.

>Ja det tror jeg også. Dog behøver man ikke sige det direkte, men blot

Det kommer selvf. an på situationen og hvad man er villig til at
invastere af ting man ellers ikke gider i forholdet ...
hvad der for det meste er købmands regning der går på hvad koster det
at stå fast på sit ...

>Det er jeg ikke helt enig i. Kvinderne må gerne stege lidt og længes - men
>det er en hårfin balance!

som sagt er der ikke 2 kvinder der er ens - men jeg drukner nu min i
komplimenter og hvor pragtfuld og smuk jeg synes hun er - og hun
elsker det

jeg ville selvf. ikke gøre det hvis hun ikke tog det til sig ...

MvH Bo M Mogensen