Scandinavian divers Filippinerne Mindoro -~
Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 06-09-08 09:35

Skal på dykkertur med kæreste og 1 barn på 4.
Er der nogen der har nye oplysninger om stedet www.scandinaviandivers.com,
nogen der har dykket der og kan sige noget om det og dykkercenteret
med overnatning. Hvis der er oplysninger om børnepasning ect, er det
også meget velkommen.
Det skal være i januar.

Med venlig hilsen

Flemming Pless

Fra : JL

Dato : 06-09-08 13:27

On 6 Sep., 17:34, "flemming.pl...@gmail.com"
<flemming.pl...@gmail.com> wrote:
> [...]
> nogen der har dykket der og kan sige noget om det og dykkercenteret
> med overnatning. Hvis der er oplysninger om børnepasning ect, er det

Hej,

Big Lalaguna hvor de ligger er et stykke fra den samling af
restaurenter osv. jeg her vælger at kalde byen. Det kan man jo så
synes både er hyggeligt eller kedeligt. Der er ikke så mange gamle
tyskere med deres købe kærester til gengæld er der ikke så meget gang
i den.

Hvis jeg skulle vælge et familievenligt sted på Filippinerne skulle
det være Bohol, alona beach (du flyver til Cebu). Stranden er meget
mere lækker og hyggelig. Dykningen er nøjagtig den samme som puerto
galera. Derudover er der lidt mere at se på bohol hvis du bliver træt
af dykning, Chocolate Hills, Tarsierne osv. og du slipper for at
skulle se på alle tyskerne slæbe rundt på købe pigerne.

God tur

mvh
Jonas

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 07-09-08 10:30

On 6 Sep., 21:26, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:
> On 6 Sep., 17:34, "flemming.pl...@gmail.com"

Tak Jonas for indspark

Har du erfaringer med rejseselskab?

Mange hilsner
Flemming Pless

Fra : Kirsten

Dato : 07-09-08 19:47

Var dernede i 2004 med familien.

Vi rejste derned med CC travel og boede på Coco Beach som ligger
lige rundt om hjørnet. Fint sted iøvrigt.

Vi valgte dog at dykker med scandinavian divers - primært på grund
af de gode anbefalinger, som vi havde med hjemmefra. Og dem levede
de op til.

Da vi var der, var centrets daglige leder Lars Helmark - han er der
vist ikke længere. Det var en anden rigtig hyggelig og dygtig fyr -
Peter (også dansk). Han kendte vist alle fiskene i vandet

Centret er fint og dykningen er i top.

Vi havde en dreng med på 10, som skulle prøvedykker, og det var
de rigtig gode til at håndtere...........

Vi havde selv grej med, som det kan jeg ikke fortælle om.

Deres lejligheder så rigtig hyggelige ud, og der var en dejlig, hyggelig
stemning på stedet.

Men det ligger - som Jonas skriver - lige udenfor den værste tumult.

Generelt er det ikke noget problem at skaffe pasning til børn på
Fillippinerne, og vi "parkerede" da også den mindste på 8 mens
vi dykkeder. I udlandet - såvel os hjemme - skal man jo altid være
kritisk med hvem man overlader sine børn til, men jeg har altid haft
rigtig gode erfaringer med at få passe mine børn på dykkercentrene,
når jeg var ude og dykke.

Så - jeg kan klart anbefale stedet, hvis man ikke er til luksus, men
bare vil have en dejlig afslappet ferie med god dykning.

/Kirstesn

Fra : JL

Dato : 07-09-08 13:01

On 7 Sep., 18:30, "flemming.pl...@gmail.com"
<flemming.pl...@gmail.com> wrote:
> Tak Jonas for indspark
>
> Har du erfaringer med rejseselskab?

Nej jeg rejste fra hong kong hvor jeg boede. Men jeg ville bare booke
et fly og så finde et sted når jeg kom derned, det værste der kan ske
er at du ikke kan bo på nogle af budget stederne. Men selv de dyre er
billigere end når du booker hjemmefra. Vær dog opmærksom på at
færgeforbindelsen til fastlandet kan være vejrafhængig men tit kan
dykkercentret fikse noget hvis du skal nå et fly.

Cathay pacific til f.eks. hong kong og så et fly til cebu .. f.eks.
http://www.cebupacificair.com/ fra hong kong til cebu. Kilroy kan
måske sælge dig en samlet pakke.

mvh
Jonas

Fra : Jimmy

Dato : 07-09-08 21:24

Cathay har direkte rute ml. HK og Cebu.
Et andet dykkercenter jeg kan anbefale er Sea Explorers. De har en 6-7
dykkercentre i Visayas. Af dem kan jeg anbefale Alona Beach ( Bohol ) og
Dumaguete/Dauin ( nær Apo Island), begge steder har en rimelig by i nærheden
så man ikke får ø-kuller. Manageren på Alona Beach er dansk. De kan endda
arrangere 'Island Hopping' mellem deres dykkercentre.

http://www.sea-explorers.com/

Jimmy

Fra : kimbjoern

Dato : 11-10-08 13:27

Dykkede ved ABwonderdive (dansk) i 2007. Det var et rigtig godt
dykkercenter. Gode guides, høj sikkerhed, de bedste både i P.G,
generalt bare bedre end de andre efter hvad jeg har hørt siden da.
Smutter derud igen til januar og igen i maj/juni, men det bliver så på
deres center i Palawan.

go tur
mvh
kim