mCCR for $1000
Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-08-08 05:07

Fra : Jan Birk

Dato : 29-08-08 12:34

Er der nogen (der kender til) danske forhandlere som vil tage den hjem?

/Jan

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-08-08 05:53

On 29 Aug., 13:34, Jan Birk <jan.b...@invalid.domain.null> wrote:
> Er der nogen (der kender til) danske forhandlere som vil tage den hjem?
>
> /Jan

> - Vis tekst i anførselstegn -

Prøv at checke ALDI næste lørdag Jan )
Men du skal nok klappe hesten for med ca. 0 x KISS, 3 x rEvo og en
håndfuld COPIS bliver det nok ikke ligefrem forhandlerkrig på det
danske mCCR markedet...
Jeg kan heller ikke blive helt klog på om det er lykkedes dem at få en
mCCR EC godkendt så den kan sælges i Europa?
Gad vide om der også er nogen som vil sælge den i DK, uden at kunne
"tilbyde" en uddannelse på enheden?
Men den bliver meget spændende at følge resten af året når den rammer
Dema2008, og den har helt sikkert nogle meget spændende feautures især
"monitoren" som andre nok vil "låne" fra, da de ikke ser ud til at
patentere noget ?

/Sune

Fra : Jan Birk

Dato : 29-08-08 13:53

> [...]

> mCCR EC godkendt så den kan sælges i Europa?
> Gad vide om der også er nogen som vil sælge den i DK, uden at kunne

Det er jo i det pyramidespil pengene ligger, så mon ikke nogen hurtigt
for lavet noget cross-over og går igang.

Ellers ser det jo ud som om at de (vil) sælger den i UK. Et kursus kan
jeg helt sikkert købe i Aldi.

/Jan

Fra : N/A

Dato : 29-08-08 13:53

Fra : Mark Denninger

Dato : 01-09-08 01:49

Øj den ser da meget spændende ud. Især monitor enheden der også kan
måle CO2. Det har jeg ikke set før. Meget spændende. Men med monitor
står enheden vist i noget der ligner 13-15 kkr (995 € for monitor).
Hertil skal man lægge flasker og 1.trin går jeg ud fra. Og så er
prisen på vej mod de 20 kkr. Ved ikke hvor mange der vil betale det
for en mCCR. Det ligner også meget at den henvender sig mere til det
rekreative dykkermarked ligesom Posidon med deres "Cis-Lunar". Og det
gjorde Dräger jo også med deres Dolphin og Ray. Og det gik jo
(desværre) ikke. Så det er da lidt spændende om markedet er blevet
mere modent eller om RB'ere stadigvæk kun er for tekkies.

Men alt andet lige ser enheden meget gennemført ud. Og pæne CAD
tegninger. Ligner noget der er tænkt over og ikke bare et eller andet
tilfældigt garage design.

-Mark

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 01-09-08 02:22

On 1 Sep., 09:48, Mark Denninger <mark...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men alt andet lige ser enheden meget gennemført ud. Og pæne CAD
> tegninger. Ligner noget der er tænkt over og ikke bare et eller andet

Selv enheden til $995 er incl. 2l flasker, 1. trin og vinge,
imponerende hvis det holder.
Men de satser hårdt på at prisen er sammenlignelig med et åbent
system, men det holder kun hvis de kan holde en masseproduktion.
CO2 måling og Auto Bailout er to ret innoverende.
Selv firmaet og personerne bag er vidst ret seriøst og firmaet har
modtaget en hel del udviklings støtte af den skotske et-eller-andet.
Persoligt tror jeg ikke at alle vil dykkke RB indenfor de nærmeste par
år, for der er stadig for mange ting som kan gå galt, og det vil alt
andet lige stadig være mere besværligt en OC, men det er helt sikkert
et rigtig og vigtig skridt i den rigtige retning

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 01-09-08 02:38

On 1 Sep., 10:21, sune.joergen...@gmail.com wrote:

> [...]
> andet lige stadig være mere besværligt en OC, men det er helt sikkert
> et rigtig og vigtig skridt i den rigtige retning

For lige at følge op:

http://www.deeplife.co.uk/news.php

"The Scottish Government has awarded the Glenrothes company Deep Life
Ltd, one of the largest grants ever under its SMART innovation grant
scheme. The grant, valued at Euro 720k, covers around 24% of the
planned development cost of a rebreather to provide a self contained
life support system for use by divers."

Så "Deep Lige Ltd" har modtaget ca. 6 millioner kr. i støtte og satser
ialt ca. 25 millioner kr.
Det bevirker også de kan satse stort og lave dyre støbeforme,
outsource til billigste CNC tid, stort styktal m.m. som har mega stor
betydning for fremstillingsprisen tænk f.eks. på en printer med
scanner kan sælges for 250 kr. Fortjenesten ligger nødvendigvis ikke
altid i selve produktet med i alle de ekstra ting man forbruger eller
køber, som her en monitor, computer, trådløs sender m.m.
Spændende at se hvor længe de "overlever".

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 01-09-08 06:36

> [...]
> køber, som her en monitor, computer, trådløs sender m.m.
> Spændende at se hvor længe de "overlever".

I guess the quality is ok, since much of the technology and know-how
are based on their commercial Dual! rebreather.

"Surface Supplied Rebreather for Primary Commercial Diving":
http://www.deeplife.co.uk/or_files/General_Technip_071217.ppt

Maybe an untethered "in between bastard" for technical divers will
emerge

/Sune

Fra : Mark Denninger

Dato : 01-09-08 08:54

Ja det ser da umiddelbart ud til at de har baggrunden i orden mht det
teknologiske. Og det er jo også oplagt at lave en "sportsudgave" når
man nu allerede ved hvordan en "Commercial" udgave skal laves.
Satsningen minder vel lidt om det Dräger forsøgte men dengang var
tiden nok bare ikke til det. Hvem ved om det måske vil lykkes denne
gang? CO2 måling og auto bail-out er da ihvertfald noget der nok vil
kunne bruges i andre rebreathere så helt fejlsatset kan det nok ikke
være. Så jeg glæde rmig til at se sådan en fætter i aktion.

Hvad med Cis-Lunar fra Posidon? Det er jo lidt det samme marked den
henvedner sig til. Er der nogen der dykker med den herhjemme? Eller er
den bare dømt til at være et flop fra starten? På RB world blev den
godt nok disset i sin tid da den kom frem og jeg synes også selv den
lidt sætter sig mellem to stole (rekreativ dyk kontra tek dyk).

-Mark

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 01-09-08 16:19

Vedr. OR så har deeplife planer om at producere en decideret
Tek-verison som skal sælges i små styk.-tal til folk som har brug for
den. Narked@90 som producere div. lækre CCR-dimser har set den og
efter sigende savlet ret meget
MEn Tekverisonen med dual scrubber henvender sig til +120m dyk, såeehh
nok ikke interessandt herhjemme
Den alm. Apocalypse version er IKKE begrænset til rekreative dyk, men
også møntet mod Trimix og Deco.
Alt ovenstående iht. Alex Deas fra Deeplife.

Vedr. Posidon:
Den kommer vist ikke på markedet i år. Der er nogle nye billeder på:
http://www.dykarna.nu/photoAlbum/album.asp?albumId=18652

NOgle rygter sige at Posidon er ved at droppe produktet.
--------
Personligt ville jeg også vælge at droppe Cis-Lunar'en når den
allerede inden den er kommet i produktion har tabt til
Apocalypse'en......

Nicolai