Dykkerfertifikat - Hvor
Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 12:08

FOr 10-12 år siden havde jeg cemas** men har egentlig ikke brugt det siden
... flasker osv. blev solgt for 10 år siden kun våddragten beholdte jeg
(special syet)

Nu vil jeg så gerne igang igen og kæresten vil også være med

Hvor kan vi få certifikater henne af idag ? og det er cemas eller padi er
os total lige meget.. Begge giver os ret til at dykke det vi gerne vil

Erik

Fra : Henning

Dato : 26-08-08 12:18

On Tue, 26 Aug 2008 13:07:31 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor kan vi få certifikater henne af idag ? og det er cemas eller padi er
>os total lige meget.. Begge giver os ret til at dykke det vi gerne vil

I enhver dykkerklub eller dykkercenter - du skriver ikke hvor i landet
I bor, så det bliver en lang liste hvis alle skal listes op... (P.S.
Det hedder CMAS, hvis du vil søge på det

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 15:29

> I enhver dykkerklub eller dykkercenter - du skriver ikke hvor i landet
> I bor, så det bliver en lang liste hvis alle skal listes op... (P.S.
> Det hedder CMAS, hvis du vil søge på det

Nå ja .. Bor i Billund

Fra : Jürgens

Dato : 26-08-08 05:30

On 26 Aug., 13:07, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvor kan vi få certifikater henne af idag ?  og det er cemas eller padi er
> os total lige meget.. Begge giver os ret til at dykke det vi gerne vil

Hej Erik,

Hvis det er i Københavnsområdet kan jeg anbefale Amfora
(www.amfora.dk) der starter uddannelse i September, og det kan måske
være en meget god ide at hoppe med på grunduddannelsen igen efter så
mange år på land.
Jeg kan oplyse at de underviser efter CMAS.

Du kan evt. også søge efter klub på www.sportsdykning.dk.

De bedste dykkerhilsner

Jürgens

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 13:39

Hejsa.
Uanset hvor i landet du bor, kan jeg anbefale Kattegatcenteret i Grenå - tag
evt. en uges ferie i området.
Her kan du tage et PADI certifikat.

Teddy og hans instruktører er nogle dygtige, rare og hyggelige mennesker.
www.kattegatcentret.dk/Kattegat/Pages/DK/Aktuelt/Fritidsdykker.asp

Bonus ved Kattegatcenteret er at alle bassindyk foregår i deres store
oceanarium (Kattegat akvarie) og der er væsentlig sjovere end i en
swimmingpool.
Alt undervisning foregår på dansk og alt materiale er på dansk.
Vi, 2 voksne og 2 stor børn, valgte i sin tid Kattegat Centeret bl.a. p.g.a.
forventningen om god sikkerhed og kvalificerede instruktører og så ikke
mindst, det er sjovere i akvariet end i en svømmehal.
Vi har før certificering været på et utal af prøvedyk på ferierejser i
udlandet, men desværre tit oplevet at det ikke var særligt sikkert eller
under ordentlige forhold.
Vi har også oplevet en elev på PADI OWA ikke havde lært noget om at bruge en
dykkertabel!!! på sit PADI OW i Egypten - skræmmende.

Noget andet er kvaliteten af undervisningen, i DK er den nok bedre end på
mange turist destinationer i f.eks. Egypten, Thailand o.s.v., alene
vandkvaliteten sigtbarhed, temperatur og strøm gør en stor forskel. (Har
oplevet noget værre noget i bl.a. Egypten både m.h.t. prøvedyk og
undervisning)
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 15:31

"Ole "Toggal" Juhl" <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> skrev i en
meddelelse news:48b3f969$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> vandkvaliteten sigtbarhed, temperatur og strøm gør en stor forskel. (Har
> oplevet noget værre noget i bl.a. Egypten både m.h.t. prøvedyk og

Bliver nok padi vi går efter (hurrtigst) men tror stadig at jeg ville bruge
div. tabeller fra CMAS

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 26-08-08 13:49

Hej
Hvorfor tage nyt certifikat dit **CMAS gælder da stadig, Du
kunne evt henvende dig i den nærmeste dykkerklub og få et par
dyk til at genopfriske det.

MVH
Svend Erik

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 15:32

"Svend Erik Østergaard Nielsen (slet 374UK)" <s.e@374UKpc.dk> skrev i en
meddelelse news:12197553210.769950095691051@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Hvorfor tage nyt certifikat dit **CMAS gælder da stadig, Du
> kunne evt henvende dig i den nærmeste dykkerklub og få et par

Mindes noget me det lægetjek osv. hvert 5. år eller husker jeg galt

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 27-08-08 22:22

Det er kun instruktører der skal have fornyet hver 5 år, der er
ingen krav fra DSF til alm sportsdykkerbevis som gælder
livsvarigt, men der kan selvfølgelig være klubber der kræver ny
lægeattest for de vil dykke med jer

DSF kræver kun attest ved udstedelse af nye beviser.

Mvh Svend Erik

Fra : Rikke.O

Dato : 27-08-08 04:30

Jeg kan også varmt anbefale Teddy og co