Hobby Campingvogn
Fra : Farmer

Dato : 17-08-08 09:14

Hej ng

Er her nogle erfaringer med nyere hobby campingvogne er det ikke en okay
vogn overvejer nemli at købe en ny eller næsten ny ( max 1 år gammel )

Mvh.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-08-08 14:12

On Sun, 17 Aug 2008 10:14:01 +0200, "Farmer" <brikae@youmail.dk> wrote:

> Hej ng
>
>Er her nogle erfaringer med nyere hobby campingvogne er det ikke en okay
>vogn overvejer nemli at købe en ny eller næsten ny ( max 1 år gammel )

Jeg mener bestemt at have læst, at med en Hobby på krogen, er det med at
have værktøjet i orden, da interiøret godt kan blive lidt løst.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-08-08 16:08

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg mener bestemt at have læst, at med en Hobby på krogen, er det med at
> have værktøjet i orden, da interiøret godt kan blive lidt løst.
>
> --
> Now Yousee it...Now You don't!

Det med mærker er jo nærmest religion, men fordi man har læst noget et sted,
behøver det jo ikke at være den fulde sandhed.
Vi har p.t den 3. Hobby og har hidtil været tilfreds med dem alle. Vores
datter har en Hobby og flere jeg kender har Hobby og alle er tilfredse.
Hobby har i gud ved hvor mange år været den mest solgte vogn i Danmark, så
helt galt kan det jo ikke stå til. Dermed ikke sagt, at der ikke findes
bedre (og dyrere) vogne. Vi har også haft en gammel Sprite og en TEC, som vi
også var tilfredse med.
Pris og kvalitet hænger formentlig også meget godt sammen, når det angår
campingvogne.
Hvis f.eks. dem der gerne vil have Kabe vogne ikke fik mere for pengene i
forhold til f.eks. en Hobby, ville det nok være svært at få nogen til at
give den merpris, der nu en gang er på en Kabe i forhold til Hobby.

Kurt

Fra : Bent

Dato : 18-08-08 10:24

Hej i gruppen
Ang. Hobby er det sådan at der er en stor Tysk test af samlekvaliteten på
cv. her kom Hobby ind på en 7 plads, netop som der skrives i et andet indlæg
skal til de sidste årgange være en seriøs værktøjskasse, det er lidt ærgelig
at et se et ellers godt mærke begynder og slække på kvaliteten.
Selv en stor Dansk Hobby forhandler jeg har talt med ang. denne test
indrømmede at det desværre er rigtig.
(Denne undersøgelse mener jeg det var enten ADAC eller den Tyske camping
organisation jeg læste det i, den kan måske findes her på nettet.)

Mvh.
Bent

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 16:52

"Bent" <benttilst@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (Denne undersøgelse mener jeg det var enten ADAC eller den Tyske camping
> organisation jeg læste det i, den kan måske findes her på nettet.)

nogen der har et link til den undersøgelse???

PEter

Fra : Gunnar007

Dato : 20-08-08 19:02

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen
> nogen der har et link til den undersøgelse???
>
> PEter

http://www.adac.de/images/ADAC_Caravantest_2008_tcm8-206305.pdf

Som pdf fil, på tysk

Hilsen G

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 20:04

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-08-08 22:46

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej ng
>
> Er her nogle erfaringer med nyere hobby campingvogne er det ikke en okay
> vogn overvejer nemli at købe en ny eller næsten ny ( max 1 år gammel )

har haft en Hobby fra 2003. fik den leveret fra ny uden fejl og da den belv
skiftet i år havde der stadig ingen fjel været på den.

Og med hensyn til køreegenskaber så var de perfekte. plejede at sige at den
eneste forskel på om der var vogn på krogen eller ej var den lidt
langsommere acceleration.

Til gengæld min spritnye Dethleffs blev leveret med over 20 fejl, og
skuffefronter og låger falder af af sige selv. bunde in brusekabine er ikke
tæt, og så videre,

Ved kugle tryk under 120kg er den umulig at køre med ved hastigheder over 90

Peter

Fra : Jens

Dato : 19-08-08 07:39

"Farmer" <brikae@youmail.dk> wrote in message
> Hej ng
>
> Er her nogle erfaringer med nyere hobby campingvogne er det ikke en okay
> vogn overvejer nemli at købe en ny eller næsten ny ( max 1 år gammel )
>
> Mvh.

De 2 Hobby vogne jeg har haft (den ene fra ny og den anden 4 år gammel) har
begge lidt af småskavanker som tyder på at det går lidt for stærkt når de
skruer dem sammen.

Problemet er jo ikke et løst dørhængsel - det kan selv den mest
fummelfingrede campist finde ud af at stramme med en skreutrækker, næ -
problemet er at hvis det går for stærkt når de samler inventaret, går det
måske også for stærkt når de samler kassen - er der tætningsmasse hele vejen
eller er der "helligdage"!!!!

Sørg for at få vognen med en fugt garanti (altså garanti for at der IKKE er
fugt i den) - Fra ny leveres Hobby med en garanti der løber nogle år hvis du
får den kontrolleret hvert år.

/Jens