Barnevogne
Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-08-08 22:04

Hej ng.

Vi skal til at indkøbe en barnevogn, da vores "lille" dreng er ved at
vokse ud af liften og han er stadig for lille til at ligge og sove ude i
kombivognen. Så vi kommer ikke udenom at indkøbe en barnevogn.

Hvad kan I anbefale?
Jeg ved, at Odder og Emmaljunga er gode mærker, men også ret dyre..

Hvad er holdningen til Scandia, Basson, Teutonia og Trille??

Erfaringer udbedes :)

VH
Padmé

Fra : Marianne

Dato : 26-08-08 06:49

> Erfaringer udbedes :)

Man skal overveje, hvad man vil bruge sine penge til. Alle de vogne, du
nævner, er fine, men det, man i mine øjne bør især vælge i forhold til ens
behov. Går man *virkelig* meget og planlægger en børneflok på 3, kan man
roligt købe en ny kvalitetsvogn. Skal vognen *bruges* dagligt ligeså.

Vigtige spørgsmål er også, om man er høj og har brug for højt styr, skal den
klappes sammen hurtigt til bilens bagagerum, har man behov for at
transportere store mængder varer, kan den stå indenfor i regnvejr, er
stoffet farvefast etc. etc.

Jeg vil også anbefale, at man bruger flere penge på en klapvogn end på en
barnevogn. Den kommer mere i brug. En kombivogn er en mulighed, men de er
lige små nok i det i liggemål, så med mindre, man er lille af statur ..

Den eneste vogn, jeg har mødt, som virker meget lidt hensigtsmæssig, er de
nye, designede trehjulede med relativt små hjul.

Der er 10.000 brugte barnevogne i Den blå Avis. Mange næsten ubrugte.

mvh
Marianne

Fra : Anders Majland

Dato : 26-08-08 10:50

> Jeg vil også anbefale, at man bruger flere penge på en klapvogn end på en
> barnevogn. Den kommer mere i brug.

En generalisering der ikke holder for alle ...

Til den "store" brugte vi stort set ikke klapvogn og den lille (nu 1,5)
bruger vi godt nok klapvognen, men slet ikke så meget som barnevognen.

Vi købte en "dyr" skandia til den store i 2001 og den lille har så arvet
den. Men vi har så købt en extra brugt magen til så vi både har en hjemme og
en i dagplejen (der så også er hjemme i weekenden). Den gamle skandia er en
af de få der kan klappes sammen med kassen på og dermed sættes bag i en bil
i et stykke (medmindre man kører berlingo eller lign) uden at skulle rode
med kasse og stel for sig.
Desuden har en bedstemor også en brugt stående så vi ikke behøver slæbe en
barnevogn med derned.

Så Padmé, jeg ville kigge efter en billig brugt i god stand i nærheden. Og
se mindre på mærket. Men hvis det skal være en ny så kig også på Bilka's
tilbud - Mener at de fik en ret god anmeldse i TÆNK for et år eller to
siden.

Fra : Marianne

Dato : 26-08-08 12:21

> En generalisering der ikke holder for alle ...

Nej - selvfølgelig ikke. Området er vel ikke til at generalisere på. Og
somme bruger slet ikke klapvogn.

mvh
Marianne

Fra : molped

Dato : 26-08-08 02:47

On 25 Aug., 23:03, Padmé Amidala <sleti...@nogenemail.dk> wrote:
> [...]
> Jeg ved, at Odder og Emmaljunga er gode mærker, men også ret dyre..
>
> Hvad er holdningen til Scandia, Basson, Teutonia og Trille??

Hvis I planlægger at skulle bruge vognen til flere børn, og at den
virkelig skal *bruges*, mener jeg ikke, I kommer udenom at bruge lidt
ekstra på en kvalitetsvogn.
Vi har selv brugt en Odder til 2 børn. Den er ikke blevet skånet;
begge børn har sovet ude i næsten al slags vej, den har været med på
stranden , i Norges sne og meget andet. Bortset fra en vis afblegning
af farven og et lidt ekset hjul, er den stadig i fin stand.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 26-08-08 10:16

Ja, jeg glemte vist at skrive hvad den skal bruges til.
Barnevognen skal kun bruges til at den lille kan sove ude i den mens det
er for køligt til kombivognen. Og evt. til brug i dagplejen, hvis vi
ikke får plads i en vuggestue til ham.
Vi har en Emmaljunga city cerox 360 (liggemål 90 cm) og det er den vi
primært vil anvende.
Vi er således ikke afhængig af at den skal være nem at klappe sammen
eller fylde minimalt i bilen.
Vi skal ikke have flere børn, hvorfor jeg gerne vil udenom at skulle
give 7000,- for en Odder, når vi allerede har investeret i en ny
Emmaljunga kombivogn.

VH Padmé

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-08-08 18:18

Padmé Amidala <sletikke@nogenemail.dk> writes:

> [...]
> Jeg ved, at Odder og Emmaljunga er gode mærker, men også ret dyre..
>
> Hvad er holdningen til Scandia, Basson, Teutonia og Trille??

Vi fik en barnevogn fra Coop da vi fik vores datter. Den har et
liggemål på 95 cm, og vi har været ganske godt tilfredse med den. Den
har kunnet holde til en del, og til jeres brug tror jeg den er
glimrende. Den koster 2000 kroner, men der skal en madras i den, for
den der følger med er intet bevendt.
http://nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=648&pf_id=6067254

Mvh Trine

Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-08-08 19:09

Tak for jeres svar.
Vi endte med at købe en brugt Emmaljunga barnevogn. SÅ håber vi den
opfylder vores behov
VH Padmé