teenage bad
Fra : ___P.Sir

Dato : 21-08-08 18:47

Jeg er sikkert ikke den eneste som har en teenagesøn, der kan tilbringe
TIMER i brusebadet....Men jeg tænkte på om der findes en eller anden "timer"
el.lign, man kan installere, således at det varme vand stopper f.eks. efter
5 min....?! Nogen erfaringer med sådant`?
Preben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-08 18:54

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> writes:

> [...]
> el.lign, man kan installere, således at det varme vand stopper f.eks. efter
> 5 min....?! Nogen erfaringer med sådant`?

Ikke lige præcist med sådan noget, men muligvis en anden løsning.

Lad bruseren løbe indtil en 10-liters spand er fyldt. Regn ud hvor
mange liter der løber på et minut. Gang det op, så du har den reelle
udgift pr. minut sønnike er i bad. Sig at du betaler de første 5
minutter om dagen, resten må han selv betale. Jeg ved ikke hvor meget
det løber op i, men det giver ham et billede af hvad det koster. Husk
nu ALLE udgifterne.

Min far gjorde det i sin tid med telefonregningen. Med to
teengagetøser kan den slags jo godt løbe op. Så han fik den
udspecificeret og så måtte vi selv betale for vores opringninger.
Ganske fair efter min mening. Og langt bedre end da vi skulle spørge
om vi måtte bruge telefonen. Som oftest fik vi at vide at vi kunne
tage vores cykel og køre hen til dem vi ville snakke med. Jeg har
stadig ikke helt forstået, hvorfor jeg skulle cykle 5 kilometer for at
snakke med min veninde, når det var i orden at mor bare ringede over
til naboen. Men sådan er verden jo hård og uretfærdig. Specielt når
man er teenager. :)

Mvh Trine, hvis datter er 5 måneder, så der er noget tid endnu.

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-08-08 19:34

> [...]
> man er teenager. :)
>
> Mvh Trine, hvis datter er 5 måneder, så der er noget tid endnu.

haha - ja det var da en mulighed. Vi benytter os af princippet når det
kommer til mobilsnak. Men kan selvfølgelig også bruges i andre sammenhænge!

m.v.h. preben

www.granvista.dk
"Din spanske feriehacienda"

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-08 19:26

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> "timer" el.lign, man kan installere, således at det varme vand stopper
> f.eks. efter 5 min....?! Nogen erfaringer med sådant`?
det kan man da, men det kræver en ændring i vandtilførslen til
bruser-armaturet...
Jeg ville nok bruge en dobbelt-ventil der er styret elektrisk og så en timer
du kan starte på en kontakt.
På de to indgange på ventilen monteres kold og varmtvandstilførslen og
"udgangen" føres til den varme tilslutning på bruser-armaturet...

er du med...?

mvh
Rasmus