Lave perl script om til Windows service
Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-08-08 09:34

Jeg har et perl script, som jeg kalder via DOS i XP.

Men kan man på en let måde få det til at køre i baggrunden så jeg ikke skal
have DOS vinduet åbent?

ps. også postet i .windows, dog uden svar

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-08-08 16:01

Jens Thomsen wrote:
> Jeg har et perl script, som jeg kalder via DOS i XP.
>
> Men kan man på en let måde få det til at køre i baggrunden så jeg ikke skal
> have DOS vinduet åbent?
>
> ps. også postet i .windows, dog uden svar

Du kan helt sikkert med dette her, spørgsmålet er om det er for kompliceret?

http://search.cpan.org/~jdb/Win32-Process-0.14/Process.pm

Mvh. Michael.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-08-08 19:26

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> Du kan helt sikkert med dette her, spørgsmålet er om det er for
> kompliceret?

Det er det sikkert

Som jeg læser det kan man skabe og manipulere processer i Windows.
Det jeg skal opnå er vel egentligt at lave en .exe (som forsvinder når den
er startet) eller en rigtig service som man starter og stopper via Services.

Skal bare have det tossede sorte DOS vindue væk

Det er ikke helt et perl spørgsmål, ser om jeg kan finde noget freeware værk
der klarer opgaven

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-08-08 19:47

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

>Som jeg læser det kan man skabe og manipulere processer i Windows.
>Det jeg skal opnå er vel egentligt at lave en .exe (som forsvinder når den
>er startet) eller en rigtig service som man starter og stopper via Services.

Det kan du gøre med srvany fra RSK'et.

Det største problem er at hvor den måske nok kan starte processen, så
kan den have svært ved at stoppe den igen. Det er lidt forskelligt.

Men prøv da.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/