Trådløse telefoner på Fullrate som VIRKER.
Fra : Ronnie

Dato : 14-09-08 07:49

Hej NG

Kigger efter en ny trådløs telefon til brug via Fullrate.
Men da det kan blive en udfordring at finde en, som ikke giver problemer og
dermed en masse rend frem og tilbage med returnering af diverse telefoner,
kunne det være rart med en positivliste.

Fullrate skriver følgende:

Følgende telefoner er der konstateret større eller mindre kompatibilitets
problemer med
Doro 830rB&O
Beocom 6000
Panasonic KXTCD725DMM
Panasonic KA-A143EXB
KIRK 76E "Digital 2000"
Siemens Gigaset s450 og s455
Doro 920
Kirk Comet og Delta

Har du en telefon som ikke er kompatibel med Fullrate's telefoni, er du
meget velkommen til at skrive navnet og modellen på denne i et svar til
denne tråd.

BEMÆRK: Der kan være flere årgange/produktioner af den samme telefon model,
ligesom der med nogle avancerede telefoner kan være forskel på
indstillingerne i denne.

Listen er en konstatering af at vi har noteret os problemer med en given
model i flere tilfælde ikke at der med 100% sikkerhed er problemer med alle
telefoner af samme model.

Men ikke hvilke modeller som de 100% ved ikke giver problemer, så tænkte at
vi kunne da starte her med at dele erfaring ud med dem som virker, og dermed
få en liste der kan hjælpe os med at ramme rigtig første gang vi skal
udskifte den trådløse telefon.

Jeg har en:

TOPCOM Butler 3970+

Den er fra ALDI virker fint mht telefoni, men er ikke speciel pæn, kedelig
menu, og ikke ret mange funktioner.

Mvh Ronnie

Fra : Frank Damgaard

Dato : 14-09-08 11:01

Ronnie skrev:
> [...]
> og dermed en masse rend frem og tilbage med returnering af diverse
> telefoner, kunne det være rart med en positivliste.

Det burde ikke være en udfodring.
Men køb evt. et sted hvor du kan bytte hvis det ikke virker.
Den største udfordring med trådløse telefoner og menu og betjening,
da man de færreste steder kan få lov at prøve telefonen inden køb.
(nogen telefoner har f.eks. den dumme vane at slette det nummer man
er ved at indtaste hvis man er lidt for langsom....)

> Fullrate skriver følgende:

...snip.....

> [...]
> at vi kunne da starte her med at dele erfaring ud med dem som virker, og
> dermed få en liste der kan hjælpe os med at ramme rigtig første gang vi

De fleste telefoner der overholder "standarden" burde virke.
Man skal dog lige huske at disse telefonadaptere (Zyxel boxen mfl)
ikke sender præcis de samme spændinger ud som gammeldags analog telefon,
bla. er hvilespændingen lavere, og ringespænding/styrke lidt anderledes.

Listen burde forhåbentlig blive meget lang over telefoner der burde virke
med fullrate, så det er nok nemmere at lave en liste over de
få telefoner der ikke virker.
(Cybercity bruger bla. også Zyxel med Zyxel 2602 så det burde være
de samme telefoner).

Men listen over telefonerne kan blive anderledes hvis der bruges
andet udstyr/model/producent...

> Jeg har en:
>
> TOPCOM Butler 3970+
>
> Den er fra ALDI virker fint mht telefoni, men er ikke speciel pæn,
> kedelig menu, og ikke ret mange funktioner.

Har også en Topcom -butler fra aldi, kan dog ikke huske model, den fungerer ok
med fullrates Zyxel 2602r box. Telefonens lydkvalitet kunne dog godt være bedre
sammenlignet med f.eks. Siemens Gigaset A160, som også virker med fullrate.
Andre telefoner der er prøvet og som virker:
ældre Lumatron trådløs,
gammel Kirk Delta med display og lager til 10 numre (ikke trådløs)
danafon Koral Plus (ikke trådløs)
.....mfl

Nu havde jeg tidligere ISDN med en ISDN adapter (Zyxel)
med analoge telefoner tilsluttet, og alle de telefoner
jeg anvendte har fungeret med den box, og de samme telefoner
virker også med Fullrate's box.

PS.
er man fullrate kunde så er der en tråd på deres forum om netop
kunders erfaringer med diverse telefoner

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-10-08 19:45

"Ronnie" skrev i meddelelsen
> Men da det kan blive en udfordring at finde en, som ikke giver
> problemer

Jeg har nu ikke hørt om problemer - men de skal da nok findes, hvis du
har hørt det.

Jeg har et par billige Doro købt i den lokale Kvickly Extra for næsten
ingen penge - jeg kan ikke lige se typen - men de virker fortrinligt....

Spørgsmålet hører i øvrigt nok mere til i news:dk.teknik.telefoni.ip

Jan