TDC og fremskudte centraler ?
Fra : Jakob M

Dato : 11-09-08 21:54

Jeg er åbenbart så "heldig" at min telefonline er tilsluttet en af TDCs
fremskudte centraler i Kolding. En fremskudt central er et lille teknikskab
hvor TDC har deres eget udstyr stående. Det gør de for at kunne tilbyde
hurtigere Internet. Problemet er bare at kun TDC har adgang til fremskudte
centraler (i følge både Fullrate og Cybercity support), og at den fremskudte
central forstyrrer signalet for andre udbydere.
http://www.computerworld.dk/art/37092?a=rss&i=0

Jeg har Fullrate nu og signalet har været dårligt fra starten (2007), men
efter Fullrate er blevet landsdækkende er det blevet værre. De kan nu kun
tilbyde 800/300 kbit, hvilket er mindre end deres mindste pakke, derfor
ønsker Fullrate at opsige abonnementet. De samme gælder for alle andre
udbydere, kun TDC kan levere 10Mbit. Hvis jeg skal have ADSL skal jeg betale
overpris til en grådig kapitalfond

Hvordan kan det lade sig gøre at TDC har fået lov til i den grad at ødelægge
konkurrencen ?.
Andre end mig der er kommet i klemme ?

Mvh
Jakob

Fra : Sørensen

Dato : 12-09-08 00:43

"Jakob M" > skrev >
> Hvordan kan det lade sig gøre at TDC har fået lov til i den grad at
> ødelægge konkurrencen ?.

Nu er det jo TDC der opføre og betaler driften på De fremskudte centraler,
det vil De andre udbyder ikke, de tager de tæt beboede områder hvor
omkostningen pr. kunde er lav, jeg tror nok fordelene ved De fremskudte
centraler er større end De påståede forringelser.
Cybercity kan godt leje sig ind på de fremskudte centraler (bitstream) men
det gør De hvist helst ikke.

vh.
Sørensen

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-09-08 11:16

Sørensen wrote:
> Cybercity kan godt leje sig ind på de fremskudte centraler (bitstream) men
> det gør De hvist helst ikke.

Klart de ikke gør det, når TDC siger de ikke må levere mere end
8Mbit/768kbit til deres kunder, via BSA. Det var i hvert fald
forklaringen jeg fik fra CC i sin tid, da jeg spurgte til højere hastighed.

Først da CC selv rykkede udstyr tættere på, blev det muligt at få højere
hastighed, <pral>og jeg har nu en ADSL der trainer med 19982/2047 kbit.
:)</pral>

- Chano K. Andersen

Fra : KsNa

Dato : 13-09-08 18:37

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Klart de ikke gør det, når TDC siger de ikke må levere mere end
> 8Mbit/768kbit til deres kunder, via BSA. Det var i hvert fald forklaringen
> jeg fik fra CC i sin tid, da jeg spurgte til højere hastighed.

Det er jo også en nem forklaring fra CC, men andre udbydere eks. Fullrate
kan godt levere op til 20M som BSA.

Mvh
Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-09-08 18:52

On Sat, 13 Sep 2008 19:37:22 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> Det er jo også en nem forklaring fra CC, men andre udbydere eks.
> Fullrate kan godt levere op til 20M som BSA.

Historien er lidt en anden i dag, hvor det er EBSA.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 09:44

Asbjorn Hojmark wrote:

> Historien er lidt en anden i dag, hvor det er EBSA.

Hva' er forskellen mellem BSA og EBSA?

- Chano Andersen.

Fra : Morten Skriver

Dato : 15-09-08 10:17

On Mon, 15 Sep 2008 10:43:35 +0200, Chano Andersen wrote:

> Hva' er forskellen mellem BSA og EBSA?

BSA produktet dækker ATM baserede DSLAM'er, mens EBSA dækker
ethernet baserede DSLAM'er. Langt de fleste DSLAM'er i TDC's
netværk som kan terminerer ADSL2+ linjer er ethernet baseret.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-09-08 23:06

Morten Skriver wrote:
> BSA produktet dækker ATM baserede DSLAM'er, mens EBSA dækker
> ethernet baserede DSLAM'er. Langt de fleste DSLAM'er i TDC's
> netværk som kan terminerer ADSL2+ linjer er ethernet baseret.

Er det imod kunden, eller den udbyder der lejer sig ind, der er tale om?

- Chano Andersen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 18-09-08 23:27

On Fri, 19 Sep 2008 00:06:03 +0200, Chano Andersen
<usenet@chanoandersen.dk> wrote:

[Ethernet-baseret DSLAM]
>Er det imod kunden, eller den udbyder der lejer sig ind, der er tale om?

Det er bagud mod netværket.
Ud mod kunden vender et DSL-modem og det har som bekendt været
ethernetbaseret længe.

Interfacet mellem modem og DSLAM er baseret på ATM når vi taler om
ADSL.
VDSL ændrer vist nok dette.

/Lasse

Fra : jape

Dato : 06-10-08 10:20

On 19 Sep., 00:26, Lasse Jarlskov <la...@jarlskov.dk> wrote:
> [...]
> ethernetbaseret længe.
>
> Interfacet mellem modem og DSLAM er baseret på ATM når vi taler om

Test

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-10-08 17:36

jape <jape44@gmail.com> skrev :

>Test

Hvis du vil lave en test, brug venligst news:dk.test eller en
anden testgruppe.
--
Kerim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-08 17:30

jape skriver:

> Test

Failed. skulle have ramt dk.test...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jape

Dato : 06-10-08 11:10

Hej Bjarke Hansen

Ja, jeg kan godt huske din mail og ja, der været lidt/meget rod i
opstarten som nu endelig er overstået.
Jeg "afvikler" alle mails til DanskNet og følger nu godt med, så alle
får et svar, hvad enten det er et afsluttende svar eller et opfølgende
svar og inden for rimelig tid.
Nogle spørgsmål er mere tidskrævende en andre, men ingen bliver
ignoreret. Da jeg startede i sin tid hos DanskNet fik jeg udleveret
ca. 3000 ubesvaret e-mail i en *.pst fil og så var det bare ud over
markerne og nu er jeg nede på omkring 50-100 mails om dagen. På
telefonhenvendelser er vi nede på ca. 6 minutters ventetid, men det er
jo så et gennemsnit pr. uge.

Tlbage til emnet.

Hvis man læser følg.
http://www.itst.dk/teleinfrastruktur/udbygning-af-accessnettet/varslingsprocedurer/varslingsprocedurer/?searchterm=fremskudte
fra telestyrelsen, burde udbydere have adgang til disse, men den
database som vi slår adresser op i for at finde ud af hvilken
hastighed vi kan tilbyde, har, så vidt jeg kan se, ikke disse
fremskudte centraler med. Så derfor er vores oplysninger mangelfulde
og det er ikke kun Fremskudte Centraler. Jeg har 20MBit ADSL, men hvis
jeg slår min adresse op i denne database (Hos TDC) får jeg af vide at
der er >6 km til centralen som findes under en km fra min bopæl.

Vi oplever kunder som, har 5 eller 10 MBit hos en udbyder (Typisk TDC)
vil over til os, og så nedlægger vi kredsløbet og bliver afvist af TDC
brancesalg helt ned til en hastighed på 2MBit, hvilket gør at kunde nu
ikke kan få den samme hastighed som før. Han er simpelthen blevet
opsagt og kan nu ikke få den ønskede hastighed. Der er intet vi kan
gøre, og kunden oplever det grotesk og syntes DanskNet er noget lort.
Hvis samme kunde så ringer til TDC igen kan han få den hastighed han
ønsker?

Vi har også eksempler på en kunde som den ene dag havde 10MBit hos os,
og dagen efter nu kun har 1MBit. Uden at vi kan gøre en dyt!

Good Lord! Vi kan ikke få oplyst af TDC branchesalg hvilken hastighed
vi kan leverer, men må starte med at bestille 20MBit som bliver
afvist, så 10MBit som bliver afvist o.s.v indtil vi når 2MBit som de
kan godkende, selvom deres egne oplysninger sige 20MBit. Det kan tage
uger at få etableret et kredsløb på denne måde, til glæde for vores
kunder?

Nu vil jeg lige understrege at jeg ikke udtaler mig på vegne af
DanskNet eller deres kunder, men kun som privatperson og jeg kan
heller ikke udelade at jeg, ikke har det rette kendskab til TDC´s
procedurer. Så jeg er meget interesseret i at høre fra andre, som
enten oplever det samme eller har en større erfaring.

For mig virker det som om, at hvis vi opsiger en kundes båndbrede til
en dato, så kan den samme båndbrede ikke levers den næste dag på en
leased linje hos TDC.
Vi har dog, på en stor del af centralerne på Sjæland, vores eget
udstyr hos TDC (Samhusning) hvor der ikke er nogle problemer, da vi
selv bestemmer der.

Det virker på mig som om TDC, "reservere" båndbrede til dem selv, i
visse områder. I samme øjeblik en Kunde opsiger deres ADSL

Fra : jape

Dato : 06-10-08 11:17

Ja, ja Nu skulle jeg så lige teste om jeg havde lov til at skrive i
dette forum, da jeg tidligere er blevet afvist i ligne forums fordi
jeg kom fra dansknet, af hadefulde kunder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-08 21:11

jape skriver:

> Ja, ja Nu skulle jeg så lige teste om jeg havde lov til at skrive i
> dette forum, da jeg tidligere er blevet afvist i ligne forums fordi
> jeg kom fra dansknet, af hadefulde kunder

Hvad skulle hindre dig i at skrive i et usenet forum ?

Fra : jape

Dato : 07-10-08 12:15

Tja det ved jeg ikke.

har prøvet at blive udelukket fra et forum, hvor jeg pludseligt ikke
har kunne besvare

Jeg undrede mig også, men kunne være en glitz

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-08 20:38

jape skriver:

> Jeg undrede mig også, men kunne være en glitz

Prøv lige at læs om citatteknik, det vil klæde dig
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-08 05:39

Jakob M skriver:

> Hvis jeg skal have ADSL skal jeg betale
> overpris til en grådig kapitalfond

Ja, det gælder uanset hvilken udbyder du vælger. Der er ingen der sælger
ADSL for deres blå øjnes skyld. De vil alle tjene penge.

Men du kan da bare vælge en udbyder der har investeret i dit område så
de kan tilbyde dig en ordentlig forbindelse.

Fra : Rado

Dato : 12-09-08 17:01

On Fri, 12 Sep 2008 06:39:12 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jakob M skriver:

>Ja, det gælder uanset hvilken udbyder du vælger. Der er ingen der sælger
>ADSL for deres blå øjnes skyld. De vil alle tjene penge.

Næh, men kapitalfondene er jo ved at køre TDC i sænk ved at sælge ud
af aktiverne. De er lige igang med at fyre endnu 500 medarbejdere for
at få det til at løbe rundt.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : KsNa

Dato : 12-09-08 19:04

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale overpris til en grådig kapitalfond
>
> Hvordan kan det lade sig gøre at TDC har fået lov til i den grad at

Det står de andre udbydere frit for, at opstille deres egne fremskudte
centraler, alternativt at lave en lejeaftale med TDC ,og nej TDC er ikke
nogen gavebutik( ja - det er det er frækt, at de vil tjene penge, som alle
andre), så de andre må betale for leje af udstyr og kobber når de ikke vil
opstille noget selv.

Hvis de andre ikke vil leje udstyr eller opstille noget selv, kan du jo
glæde dig over at TDC vil forsyne dit område.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-08 13:20

On 11 Sep., 22:53, "Jakob M" <smo...@gmail.com> wrote:
> De samme gælder for alle andre
> udbydere, kun TDC kan levere 10Mbit. Hvis jeg skal have ADSL skal jeg betale
> overpris til en grådig kapitalfond

Tjaa, der er faktiskt en mulighed.. nemlig www.dansknet.dk det er vist
udelukket TDC linier de vidersælger med mindre de få centraler de har
i holbæk området.
Så de burde også leveres via en evt TDC fremskudt central.. Men kan da
selvfølgelig ikke udelukket bruger fremskudte centraler til egne
sutbrugerkunder og dermed forbindelse telefonledningen forbi den
fremskudte central.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-08 13:27

On 12 Sep., 21:20, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Tjaa, der er faktiskt en mulighed.. nemligwww.dansknet.dkdet er vist
> udelukket TDC linier de vidersælger med mindre de få centraler de har
> i holbæk området.

Jeg glemte at nævne at jeg selv har Dansknet, men det er nu ikke
ligefrem den mest professionelle oplevelse jeg har af dem... Rent
afmistrativt er det vist rimeligt kaotiskt stadigvæk.

De lover vist stadig lidt for meget end de kan udføre i virkligheden..
Der er dog en bedring de svarer da vist på email.

I hvertfald sendte jeg dem en mail for ca. 3uger siden hvor jeg kun
spurtge om de svarer på email... hvilket hurtigt fik svar på at de da
gjorde og så fik jeg da endelig kontakt til firmaet igen... og de
ringede mig enddag op... men det modem jeg fik afvide jeg ville få
ombygget er stadigt ikke leveret, så skal stadigt genstarte routeren
ca. hver dag, eller koble et TDC modem til forbindelsen hvorefter det
kørte derudaf. Men ak, fik endelig sat min fax op da jeg ville faxe
til firmaet og så virker det oplyste fax nummer ikke (konstant optaget)