Internet - udlandet - Australien
Fra : news

Dato : 12-08-08 08:15

Hej NG

Håber jeg spørger den korrekte gruppe ..

Vil gerne have en bærbar med til Australien,
MEN der er jo ikke Wi-Fi overalt, så
hvad kan/skal man så gøre for at kunne opkoble sig ?

På forhånd tak
Jette

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-08-08 13:18

"news" <no@spammail.dk> wrote in news:g7rd9n$2fgh$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hej NG
>
> Håber jeg spørger den korrekte gruppe ..

Hmm!

> Vil gerne have en bærbar med til Australien,
> MEN der er jo ikke Wi-Fi overalt, så
> hvad kan/skal man så gøre for at kunne opkoble sig ?

Gå til kilden:

http://www.smh.com.au/technology/connect/

I øvrigt er Wi-Fi ikke internet, jf din Subject. Wi-Fi er en erstatning for
kabel, primært i hjemmet eller til Hot Spot som på et folkebibliotek eller
en McDonalds.

De har skam osse McDonalds i Oz.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Ivar

Dato : 12-08-08 18:06

news skrev:

> Vil gerne have en bærbar med til Australien,
> MEN der er jo ikke Wi-Fi overalt, så
> hvad kan/skal man så gøre for at kunne opkoble sig ?

Check de hoteller du skal besøge, nogle har gratis trådløst.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : news

Dato : 13-08-08 09:27

Hej igen

Jeg har måske formuleret mig forkert,
men når hotellet skriver der er internet access på rummet,
(ikke gratis trådløs)
så går jeg ud fra at man på en eller anden måde skal have sat sit
netkort op til dette hjemmefra ?

M.v.h.
Jette

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-08 11:52

On Wed, 13 Aug 2008 10:27:23 +0200, "news" <no@spammail.dk> wrote:

> [...]
> (ikke gratis trådløs)
> så går jeg ud fra at man på en eller anden måde skal have sat sit

Næh, overvejende sandsynligt skal du bare køre DHCP. Hvis du ikke ved,
om du gør det i dag, gør du.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : news

Dato : 13-08-08 12:21

Hej A

OK - vil det så sige at jeg kan bruge Cybercity "downunder" eller ?

Jette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-08 12:41

news skrev:

> OK - vil det så sige at jeg kan bruge Cybercity "downunder" eller ?

Det kommer an på hvad du mener. Du kommer til at benytte en lokal
udbyder til selve internetforbindelsen. Det har intet med
Cybercity at gøre.

Hvis du til daglig bruger en mailboks uden godkendelse, vil der
være en forskel idet det forudsætter at du er koblet direkte op
til Cybercity, og det vil du ikke være i udlandet. Det kan dog
ordnes ved en lidt anderledes opsætning af mailprogrammet.

Men alt hvad der kører via hjemmesider vil (sandsynligvis) være
uændret. Hvis folk har lavet hjemmesider der vælger sprog efter
hvor de gætter på at ens pc befinder sig, vil de muligvis være på
engelsk, men det skulle vel ikke være noget problem.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-08 13:09

On Wed, 13 Aug 2008 13:20:58 +0200, "news" <no@spammail.dk> wrote:

> OK - vil det så sige at jeg kan bruge Cybercity "downunder" eller ?

Nej, det vil sige, at du kan bruge den Internet-forbindelse, der nu
engang er, der hvor du kommer hen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-08 13:10

"news" skrev

> OK - vil det så sige at jeg kan bruge Cybercity "downunder" eller ?

Det kan du i princippet (mit gæt)
Men medmindre du har vundet den store gevinst i lotto og gerne vil af med
pengene hurtigts muligt så er det ikke noget jeg vil anbefale
Som andre har svaret så bruger du den udbyder hotellet benytter (når du
bor/er på hotellet)

- Peter