Hvilken campingplads i Frankenområdet?
Fra : Allan Bjerregaard

Dato : 02-08-08 00:27

For ca. 15 år siden var vi på vej hjem fra Italien med campingvogn. I
nærheden af Würtzburg kørte vi fra motorvejen et helt tilfælding sted for at
finde en campingplads for en enkelt nat. Vi kom igennem et flot område med
vinmarker på begge sider af vejen og endte på en idyllisk campingplads lige
ned til en flod.

Problemet er nu, at vi gerne vil besøge campingpladsen igen, men vi kan
simpelthen ikke finde den. Vi ved ikke hvad den hedder eller - som det
fremgår af beskrivelsen - præcist hvor den ligger. Vi kan huske, at vi om
aftenen sad og kikkede på en lille kabelfærge, der kunne fragte en bil eller
2 over floden. Nogle af pladserne var delvist asfalterede, og ved indkørslen
til pladsen var der en restaurant, hvor vi blev introduceret for den dejlige
Franken-hvidvin.

Hvis der blandt nyhedsgruppens læsere skulle være nogen, der ud fra
ovenstående sparsomme oplysninger kan komme med forslag til, hvilken
campingplads vi har været på, vil jeg blive meget glad.

Venlig hilsen
Allan Bjerregaard

Fra : Knagsted

Dato : 02-08-08 11:59

"Allan Bjerregaard" <abjerregaard@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med vinmarker på begge sider af vejen og endte på en idyllisk campingplads

Din plads må jo ligge ned til Main, kan det være denne:
http://www.eurocampings.dk/da/europa/tyskland/bayern/campingplads-mainblick-101429/ -
der er ganske vist en bro og ingen færge. Ellers søg på
http://www.eurocampings.dk/da/europa/tyskland/bayern/
*S*

Fra : Dengraa

Dato : 16-08-08 10:05

> [...]
> ovenstående sparsomme oplysninger kan komme med forslag til, hvilken
> campingplads vi har været på, vil jeg blive meget glad.

Hej Allan.

Det kunne måske også være Katzenkopf http://www.camping-katzenkopf.de/ .
Den ligger lige ved enlille gammel by som hedder Sommerach, som er omgivet
af vinmarker. I byen er der selvfølgelig indtil flere vinudsalgssteder. Der
er heller ikke langt til Würtzburg.

Håber du finder den rigtige plads.

Hans H