Miljøgebyr
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-07-08 19:00

I forbindelse med at jeg er ved at finde en plads hvor vi kan købe en
efterårssæson, er jeg stødt på enkelte pladser der opkræver "miljøgebyr"

Hvad er nu det for noget???

Det virker på mig som noget selvbestaltet, der kun går ud på at få priserne
til at se kunstigt lave ud.

nogen der kan forklare det?

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-08 21:23

> [...]
>
> Hvad er nu det for noget???
>
> Det virker på mig som noget selvbestaltet, der kun går ud på at få

Jep. Først to voksne til en nogenlunde pris på 60-70 kr. Så lidt pladsleje
på 30 kr, og da vi stadig tjener for lidt, så lægger vi miljøgebyr på. Så
runder vi de 210 kr for en overnatning. Dertil selvfølgelig 27 kr for et
døgns strøm (vi brugte vel for 1 kr - højt sat).

Regner man på det, så koster en overnatning i campingvogn mere end et
hotelværelse - men det er jo unægtelig ikke det samme.

Mvh Maria

Fra : www.oz1iep.dk

Dato : 31-07-08 22:00

hvor finde du et hotel til 210kr for 2????????

Carl

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-07-08 22:09

"www.oz1iep.dk" <oz1iepXXX@qsl.net> skrev i meddelelsen
> hvor finde du et hotel til 210kr for 2????????

hvis du regner forrentning og drift af CV med og dertil lægger ekstra
brændstof pga Cv så allevegne

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-08 16:02

> hvor finde du et hotel til 210kr for 2????????

Det er jo kun overnatningen. Dertil kommer campingvogn/camplet eller telt
som koster et eller andet, der kan deles med antal gange du bruger det i
levetiden. Selv lavt sat er det vist kun telt, der kan konkurrere.

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-08 17:45

Dertil selvfølgelig 27 kr for et
> døgns strøm (vi brugte vel for 1 kr - højt sat).

Den er vist lidt søgt, 1kr. = ½ kwh

Hvad skulle du have strøm til ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-08 18:19

> Dertil selvfølgelig 27 kr for et
>
> Den er vist lidt søgt, 1kr. = ½ kwh
>
> Hvad skulle du have strøm til ?

Radio og lader til mobil.

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-08-08 20:26

> Radio og lader til mobil.

ok der er ikke møj strøm der.

mange tror at eks et køleskab intet bruger, men sådan er virkeligheden ikke,
mellem 3-5 kwh i døgnet.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-08 21:56

> ok der er ikke møj strøm der.
>
> mange tror at eks et køleskab intet bruger, men sådan er virkeligheden
> ikke, mellem 3-5 kwh i døgnet.

60W i 24 timer giver altså ikke mere end 1,5 kW, og hvor mange
campingkøleskabe bruger mere?

Mvh Maria

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-08-08 01:57

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-08-08 02:01

> 60W i 24 timer giver altså ikke mere end 1,5 kW, og hvor mange
> campingkøleskabe bruger mere?
>
> Mvh Maria

Det gør alle de absorberingskøleskabe der i cv og eks. CL
og med til regnskabet er også transformeren som sider i mange vogne den kan
let trække en ½-1 kwh i døgnet i tomgang, bare se reklammen for at man
sluker for sin mobil lader og spar 100 kr. om året.