/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
FullRate
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-08 10:42

Hejsa,

Jeres erfaringer med FULLRATE!
Sønnen er flyttet til Kbh. for at studere. Han har bestilt FullRate, har
modtaget grejet, men kan IKKE komme på nettet selvom der skulle være åbnet
d. 30/7. FullRate siger de har åbnet forbindelsen, men vil sende en tekniker
d 13/8 - er det ikke en noget langsom ekspedition? Han bestilte i god tid
for at være sikker på at der var internet når han flyttede ind!
Hvad kan der være galt? Han kan ikke tjekke om der er klartone (som de
skriver i supporten) da han ikke har alm. telefon!!!

Mvh. Faderen



 
 
Frank Damgaard (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 02-08-08 12:00

Bo skrev:
> Hejsa,
>
> Jeres erfaringer med FULLRATE!

hidtil fint, har selv 2 abo's hos fullrate....

> Sønnen er flyttet til Kbh. for at studere. Han har bestilt FullRate, har
> modtaget grejet, men kan IKKE komme på nettet selvom der skulle være åbnet
> d. 30/7. FullRate siger de har åbnet forbindelsen, men vil sende en tekniker
> d 13/8 - er det ikke en noget langsom ekspedition? Han bestilte i god tid

Det er jo TDC's kobber, så Fullrate bestiller hos TDC som så skal sende
en tekniker. Hvis man ikke vil betale for VIP service, så bliver det
skrevet op til næste ledige. Og Fullrate og andre internetudbydere
der anvneder TDC kobber bruger normalt ikke den dyre løsning,
(Hos TDC skal man også betale mere for ekstra hurtig service)

Nu er det samtidig ferie osv. så det kan også forsinke det.


> for at være sikker på at der var internet når han flyttede ind!
> Hvad kan der være galt? Han kan ikke tjekke om der er klartone (som de
> skriver i supporten) da han ikke har alm. telefon!!!

Har en bekendt der også havde bøvl med ny internet (fullrate) i lejligheden,
det viste sig at man (TDC) havde forbundet de forkerte ledninger....

Så der er ingen vej udenom en at en tekniker kommer ud og
kontrollerer forbindelsen.

PS.
Problemet med ADSL-only er også at man ikke har spænding eller klartone
på forbindelsen, så det er ikke ligeså let at kontrollere om alt
er forbundet korrekt som med alm. telefoni.


OBS (03-08-2008)
Kommentar
Fra : OBS


Dato : 03-08-08 09:35

Bo skrev:
> Hejsa,
>
> Jeres erfaringer med FULLRATE!
> Sønnen er flyttet til Kbh. for at studere. Han har bestilt FullRate, har
> modtaget grejet, men kan IKKE komme på nettet selvom der skulle være åbnet
> d. 30/7. FullRate siger de har åbnet forbindelsen, men vil sende en tekniker
> d 13/8 - er det ikke en noget langsom ekspedition? Han bestilte i god tid
> for at være sikker på at der var internet når han flyttede ind!
> Hvad kan der være galt? Han kan ikke tjekke om der er klartone (som de
> skriver i supporten) da han ikke har alm. telefon!!!

Har heller ikke haft de store problemer med Fullrate. Eneste problem var
ved oprettelsen hvor nogen åbenbart havde begået en tastefejl. Det
betød at oprettelsen blev afvist med henvisning til "manglende kobber".
Men da jeg allerede havde en ADSL installeret før, så kunne et opkald
til deres support rette problemet. Det skulle jo så selvfølgelig tilbage
gennem TDC, med hvad det nu gav af ventetid.

Som Frank også skriver, så er det en TDC tekniker der skal ud og rette
eventuelle fejl, og sådan en skal jo bestilles. 14 dages ventetid er nok
ikke usandsynligt, desværre.

Stig Johansen (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 03-08-08 22:40

OBS wrote:

> Som Frank også skriver, så er det en TDC tekniker der skal ud og rette
> eventuelle fejl, og sådan en skal jo bestilles. 14 dages ventetid er nok
> ikke usandsynligt, desværre.

Jeg ved ikke om det gælder stadig, eller ved nyoprettelser.
Men jeg havde et tilfælde med en død ledning (vand i kobberet).
Der kunne jeg vælge mellem at få en (fast) tid eller 48 timers fejlretning.
Hvis jeg valgte tiden, var det vist også en 2-3 uger, men hvis jeg valgte
48-timers blev jeg nødt til at være hjemme hele tiden.

Jeg valgte 48-timers og de (TDC) kom efter 49 timer.
(Mandag kl 14 -> Onsdag kl. 15)

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Karsten (04-08-2008)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 04-08-08 16:26

Stig Johansen skrev:

>Jeg valgte 48-timers og de (TDC) kom efter 49 timer.

he..he..

mvh.Karsten



Asbjorn Hojmark (04-08-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 04-08-08 07:17

On Sat, 2 Aug 2008 11:41:31 +0200, "Bo" <bosnabelpcdk> wrote:

> Jeres erfaringer med FULLRATE!

Jeg har rimelig gode erfaringer med dem. Man får hvad man betaler for:
Ikke ret meget.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Jesper Nielsen (05-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 05-08-08 08:21

> 30/7. FullRate siger de har åbnet forbindelsen, men vil sende en tekniker
> d 13/8 - er det ikke en noget langsom ekspedition? Han bestilte i god tid
> for at være sikker på at der var internet når han flyttede ind!

Der er pt. lidt lang ventetid på TDC teknikere pga. ferie - især i
Københavnsområdet. Der er normalt kun én måde at få problemet løst hurtigere
på, og det er en strakstekniker. Det tager man normalt gerne 2500 kr. for,
men så er fejlretningen også påbegyndt indenfor 3 timer (med mindre TDC er i
force majeure.)

--
Mvh. Jesper



Mogens Nielsen (05-08-2008)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 05-08-08 13:36


"Bo" <bosnabelpcdk> skrev i meddelelsen
news:48942bcb$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Jeres erfaringer med FULLRATE!

Kun gode erfaringer herfra.

Mogens


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177449
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408120
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste