Et dansk parforhold er et skib med to kapt~
Fra : Ulrich Valera

Dato : 17-07-08 08:39

- og så længe, der er enighed kan det køre........
Men når uenighed opstår, starter et endeløst skænderi, ofte med
børnene som tilhørere.

Indførelse af ligestilling har betydet, at familien ikke længere har
noget overhoved.

Det er meget uheldigt for børneopdragelsen.

Fædre er i dag blevet nogle skvat, der glider af på alt for husfredens
skyld.
Som Hausgård så rammende skildrer det: Fimrede mænd med lange tynde
figre, der sådan nærmest hoppende går hen ad gaden med en rygsæk med
noget skummetmælk i!

Det er heller ikke særlig godt for drenge, der efterhånden har svært
ved at identificere maskulinitet.

Men kvinder er nok også de bedste fædre -

Desværre er der ikke andet at gøre end at afvente islamiseringen af
Danmark.

Så kommer der orden på familielivet.
Når der uenighed i en islamisk familie indtræder Koranens endelige
princip: Mandens ord gælder!

Gud bevare Danmark -

Fra : Ivar

Dato : 17-07-08 22:28

Ulrich Valera skrev:

> - og så længe, der er enighed kan det køre........

Jeg læser dit indlæg som et råb om hjælp.
Prøv at beskrive hvad der er dit problem, i stedet for
at opdigte nogle årsager.

Et ægteskab er synergieffekten af to næsten disjunkte mængder.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-07-08 23:41

Ivar wrote:

> Jeg læser dit indlæg som et råb om hjælp.
> Prøv at beskrive hvad der er dit problem, i stedet for
> at opdigte nogle årsager.
>
> Et ægteskab er synergieffekten af to næsten disjunkte mængder.

Don't feed the troll.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 18-07-08 02:22

On 17 Jul., 23:28, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Jeg læser dit indlæg som et råb om hjælp.
> Prøv at beskrive hvad der er dit problem, i stedet for
> at opdigte nogle årsager.
>
> Et ægteskab er synergieffekten af to næsten disjunkte mængder.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nyhedsgrupperne bør ikke være forum for personlige problemer.
Dertil findes der hele sektorer af behandlere, folk kan konsultere.

Indlægget beskriver, hvad enhver kan se ude i samfundet, og som kræver
en bred holdningsændring for at forbedre situationen.

Når to bliver til en, bliver resultatet to halve mennesker.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-07-08 11:31

Ulrich Valera wrote:

> Nyhedsgrupperne bør ikke være forum for personlige problemer.

Hvorfor åbenbarer du så dine egne så tydeligt?

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 18-07-08 06:23

On 18 Jul., 12:31, "Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> Hvorfor åbenbarer du så dine egne så tydeligt?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
De beskrevne danske samfundsproblemer kan ses alle dage i
Statsamterne, de kommunale Familierådgivninger og diverse krisecentre,
hvor følgerne er meget alvorlige ikke mindst for børnene.

Jeg kan berolige med, at intet af det beskrevne er mit eget problem,
da jeg for længst er flyttet til et andet land, hvor mandens ord er
lov og kvinderne er opdraget efter det -

Indlægget er ment som et debatoplæg til eftertanke og
holdningsbearbejdelse

Fra : Ivar

Dato : 18-07-08 15:58

Ulrich Valera skrev:

> da jeg for længst er flyttet til et andet land, hvor mandens ord er
> lov og kvinderne er opdraget efter det -

Du har et problem, det er helt tydeligt. Du er i København,
der er mandens ord ikke lov.

Ivar Magnusson

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-07-08 16:09

Ulrich Valera wrote:

> [...]
> lov og kvinderne er opdraget efter det -
>
> Indlægget er ment som et debatoplæg til eftertanke og

Det trænger du nok mere til selv, siden du så åbent blotter din menneskelige
fallit: "Et land, hvor mandens ord er lov" - hent mig en brækspand.

Er det i øvrigt ikke dig, der i sex-gruppen plejer at være fortaler for
pædofili?

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-07-08 14:46

> Er det i øvrigt ikke dig, der i sex-gruppen plejer at være fortaler for
> pædofili?

Det skulle da ikke undre nogen. Hvis manden går ind for islam må han vel
også bakke op om Muhammeds meninger og holdninger. Som 53-årig bad Muhammed
om tilladelse til at gifte sig med en kun 6 år gammel pige..!

<ironi>Så lad os da indføre en tro der halter flere hundrede år efter
kristendommen, bifalder pædofili og mord og i øvrig er en "genindførelsen af
den oprindelige monoestiske tro på Gud, som var fremsat af Adam, Abraham,
Noah, Jesus, Moses, og andre profeter" (kilde: wikipedia)</ironi>

R. Ilsøe

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-08-08 16:01

Rinnie Ilsøe wrote:
> [...]
> "genindførelsen af den oprindelige monoestiske tro på Gud, som var
> fremsat af Adam, Abraham, Noah, Jesus, Moses, og andre profeter"
Kunne vi ikke blive fri for islamofobi i det midste i denne gruppe? Der er
rigeligt med deltagere i andre grupper, der kan dreje alle emner til at være
muhamedaaaahnernes skyld.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-08 22:59

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
[...]

BW: Glistrup lærte mig at delt forældremyndighed er dybt skadeligt for
ethvert barn.
EN KAPTAJN PÅ SKUDEN var hans valgsprog vedr alt hvor magt kan uddelegeres

Men vil du gøre noget godt for et barn, så gør dets mor glad, siger et
jødisk ordsprog.

KLOGE ORD OM MØDRE

Hvor gammel en mor end bliver, leder hun altid efter tegn
på, at hendes midaldrende børn skal blive til noget.
Florida Scott-Maxvell

mo "Du kan ikke hjælpe nogen, hvis du ikke kan tåle at se dem
lide" Steen Larsen, DLH-pædagogik-lektor

Mo "Mother is the name for God in the lips and hearts of
children" W M Thackeray

Mo Datter farer gerne i moders særk - helst om den er snavset.
(Ordsprog)

Mo Den, der vil have datteren, må holde gode miner med moderen.
(Ordsprog)

Mo Enhver so synes bedst om sine egne grise. (Ordsprog)

mo Enhver so synes bedst om sine grise(ordsprog)

mo Fra moderen: Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig overfor
dem. " Nietzsche Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his ; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

Mo If you bungle raising your children I don't think whatever
else you do well matters very much. Jacqueline Kennedy Onassis 1929 - 94

Mo It is only in our advanced and synthetic civilization that
mothers no longer to the babies they are carrying. Yehudi Menuhin
1916 - 99

Mo Jeg tror på gud fordi min mor gjorde det. Grundtvig

mo Man kan ikke banke noget ind i sine børn, men man kan klappe
meget ud af dem. Astrid Lindgren

Mo Never marry a man who hates his mother, because he'll also
hate you Anonym

mo Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at
man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd
det Nietzsche

mo Psychiatry enables us to correct our faults by confessing our
parents' shortcomings. Laurence Peter

Mo Som moderen er, så er datteren. (Ordsprog)

mo Woman understands children better than man does, but man is
more childlike than woman. Friedrich Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

mo** Kæ tiltræk "Everyone carries within him an image of
the woman, that he gets from his mother; that determines whether he will
honor women in general or despise them og be generally indiferrent to them.
Nietzsche Never marry a man who hates his mother, because he'll
also hate you Simone Beauvoir

Mo1 Den hånd, der rører vuggen, styrer verden. (Ordsprog)

Mo1 Den mest sublime form for egoisme hedder moderkærlighed.
Heinrich Wolfgang Seidel

Mo1 Din vilje sidder i mors lomme. (Ordsprog)

mo2 "Du spørger hvorfor jeg tror - jeg svarer FORDI MIN MOR
TROEDE" Grundtvig

Mo2 This is the reason why mothers are devoted to their children
more than fathers: it is that they suffer more in giving them birth and are
more certain that they are their own. Aristotle

mo3 Det evigt-kvindelige drager os opad
Goethe

mo3 Lykkens børn må rose deres moder.
Danske Ordsprog

mo3 Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de
første fem år af deres liv, grundlægger lande og byer.
Jean Paul

Mo4 A kind of jealousy. Mothers are easily
jealous of their sons´friend if they are exceptionally successful. Ususlly
a mother loves herself in her son more than she loves the son himself.
Nietzsche(One ultimately loves one´s desires, not the thing
desired.Nietzsche)

mo4 Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.

Mo4 Alle fødes som konger, og de fleste dør i landflygtighed.
Oscar Wilde

mo4 An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of
clergy. Spanish proverb

mo4 Fordi Gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre
Jødisk ordsprog

mo4 Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

Mo5 En mor har ingen alder.
Kjeld Abell

mo5 Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For
athenienserne regerer Grækenland, jeg athenienser¬ne, min kone mig og min
søn min kone. Themistokles

Mo5 Somme kan se på vuggen, når barnet vil pisse. (Ordsprog)

Mo5 The mother-child relationship is paradoxical and, in a sense,
tragic. It requires the most intense love on the mother's side, yet this
very love must help the child grow away from the mother and to become fully
independent. Erich Fromm

Mo5 There is no finer investment for any community than putting
milk into babies. Winston Churchill 1874 - 1965

Mo5 Vi er alle genier, til vi fylder ti. Aldous Huxley

Mo5 What the mother sings to the cradle goes all the way down to
the coffin. Henry Ward Beecher

mo6 En virkelig mor har aldrig fri. Honoré de Balzac

mo6 Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige. Freud.

Mo6 I sin moders øjne er billen en gazelle. Tuaregisk ordsprog

Mo6 Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig fra
min mors, min svigermors og mine tanters for¬-mynderskab.
Rosalyn Carter

Mo7 "Vil du gøre noget godt for (dine) børn, så gør moderen glad"
Jødisk ordsprog

Mo7 Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

Mo7 Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig over for
dem.Nietzsche

Mo7 In our society a man who does not cry at his mothers funeral,
will risk death penalty. Albert Camus

Mo7 In the mind of a woman, to give birth to a child is the short
cut to omniscience. Gelett Burgess

mo7 Lige fra verdens begyndelse udgår en kæde af årsager.
Lukan

Mo7 Mennesker er,hvad deres mødre gjorde dem til . Ralph Waldo
Emerson

mo7 Mennesket er det eneste dyr, der tillader sit afkom at vende
tilbage til hjemmet. Bill Cosby

Mo7 Min mor havde mange genvordigheder med mig, men jeg tror hun
nød det. Mark Twain (1835-1910

Mo7 Some are kissing mothers and some are scolding mothers, but it
is love just the same, and most mothers kiss and scold together.
Pearl Buck

mo7 The chief cause of human errors is to be found in the
prejudices picked up in childhood. Rene Descartes

mo7 There never was child so lovely but his mother was glad to get
him asleep. Emerson

mo8 En moders omhu når videre end hendes erfaring.
Meïr Aron Goldschmidt

Mo8 Nis Petersen 1897-1943 skrev "Jeg læser at i Moabit-fængslet
i Berlin har en mor dræbt sit nyfødte barn. Avisen kalder hende morder. Jeg
tænker >Hvor må hun have lidt<."

MO8 Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn,
andre behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere deres
godhed som mødre.Nietzsche

Mo8 Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery
that the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

MO8 What the mother sings to the cradle goes all the way down to the
coffin. Henry Ward Beecher

Mo9 I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed. Nietzsche

Mo9 No woman can shake off her mother. There should be no mothers,
only women. G.B.Shaw

Mo9 Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at man
i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd det
Nietzsche

Mo9 Tired mothers find that spanking takes less time than reasoning
and penetrates sooner to the seat of the memory.Trætte mødre finder at
lussinger tager mindre tid end fornufts-snak, og trænger hurtigere ind i
barnets hukommelse Will Durant

MOms Mødre med opofrende sønner kan aldrig lide unge piger
AgatheChristie

Mongoler har regler om at man ikke måskrabe sne af skoene med en kniv, ikke
spidde kul med kniv, ikke lægger jern iilden - for at opretholde vedvarende
bevidsthed om moralens nærhed - denuafbrudte tvang til at overholde moralen
og bekræfte de store ord, somcivilisationen begynder med: "enhver moral er
bedre end ingen moral".Nietzsche

mooo "Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

mooo Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens
eget hovede. Sally Kempton

moudz Sku moderen vel, som vil have datteren.
Danske Ordsprog