Bygge en custom property i en komponent
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 16:34

Hej.

Jeg er ikke så skrap til det der med at skrive eller rette i komponenter. Er
der en eller to, der er klogere end mig herinde på det område?

Jeg har købt en komponentpakke med en grid. I grid'ens rækker/celler er der
en form for padding i toppen og bunden af hver række/celle, således der
visuelt vises noget luft. Det irriterer mig og jeg vil gerne have denne
"luft" fjernet, således rækkerne står mere tæt og mere eller mindre kun kun
fylder tekstens højde.

Jeg har skrevet til firmaet, der har leveret grid'en, som har skrevet
følgende:

1. When working with a stand-alone editor, you can utilize its
ContentParams.Offsets property, for example

cxTextEdit1.ContentParams.Offsets := Rect(5, 0, 0, 0); // Add a 5 pixel
margin at the left

2. For in-place editors, it is impossible to use ContentParams.Offset at
present. It is necessary to develop a custom Properties descendant and
override its CreateViewData method. To do the same operation at the Grid's
level, override the TcxCustomGridTableItem.CreateEditViewData method and
change the ViewData.EditContentParams value accordingly.

Hvordan kringles det lige?

De bedste hilsener
Michael Sørensen

Fra : dk_sz

Dato : 21-07-08 02:48

> Hvordan kringles det lige?

Er det DecExpress QuantumGrid? Jeg elsker det produkt!

Men har kun en ældre version og lang tid siden så...

Anyways, før i tiden havde de nogle newsgroups...

Mener det er/var: devexpress.public.vcl ?

Ellers prøv:
https://community.devexpress.com/forums/

--
best regards
Thomas Schulz :: A1 Sitemap Generator

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 23:49

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det DecExpress QuantumGrid? Jeg elsker det produkt!

Yep, det er den. Ellers ok produkt.

> Men har kun en ældre version og lang tid siden så...
>
> Anyways, før i tiden havde de nogle newsgroups...
>
> Mener det er/var: devexpress.public.vcl ?

> [...]

Takker.