Opsætning af trådløs router (Gigaset SE366~
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 26-07-08 18:10

Hej,

Jeg er ved at sætte en trådløs router op istedet for en direkte
opkoblet ADSL på PC'en, så både PC'en og en bærebare kan komme på
nettet. Så umiddelbart fungere forbindelsen meget stabilt mellem dem
og den trådløse router. Men den sidste udfordring med at komme fra den
trådløse og ud på Internettet er meget ustabilt. Dvs. at når jeg først
for hul igennem til nettet går den ned kort tid efter.

Jeg har taget IP-adressen fra PC'en, da ADSL kørte direkte på. Men det
er måske det som har gjort den kører så ustabilt, da den har dynamisk
hentet det fra udbyderen (TDC) og udløber når jeg har sat den statisk
på den trådløse router. Men modsat når jeg sætter den til dynamisk
opløsning på routeren, får den ikke nogen IP-adresse fra udbyderen
(TDC).

Når jeg nu sætter det hele tilbage så den kører direkte opkoblet
fungere, det hele igen. Kan det skyldes at PC'en på en eller anden
måde har fået registeret MAC-adressen hos TDC ??? Og derfor afviser
routeren da den ikke kender dens MAC-adresse ??

Er der nogen som har prøvet det her før ?? Eller kender til hvordan
TDC sætter deres bredbånd op. Det program der følger med opsætning af
ADSL, dækker ikke lige den router der skal sættes op.

/Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-08 07:21

tofran@gmail.com skriver:

> Er der nogen som har prøvet det her før ?? Eller kender til hvordan
> TDC sætter deres bredbånd op. Det program der følger med opsætning af
> ADSL, dækker ikke lige den router der skal sættes op.

Hvilket program ?

Den normale TDC løsning er DHCP, det vil sige at du får tildelt en
adresse af "telefoncentralen" som oftest en dynamisk adresse (den kan
skifte).

Der sætter man ruouteren op på WAN siden til at køre DHCP og så er den
skid slået.

Din MAC adresse er den "telefoncentralen" kender, så skifter du, så vent
en ½ time, iden du sætter din router til i stedet for pc, så er din
lease udløbet. Alternativet er at "release" din ipadresse fra computeren
først.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-07-08 11:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> en ½ time, iden du sætter din router til i stedet for pc, så er din
> lease udløbet. Alternativet er at "release" din ipadresse fra computeren

Med standard produktet fra TDC (dynamisk IP) har man to adresser, så der
skulle ikke være noget problem i eksempelvis at skifte router uden at
release den gamle adresse først.

--
Jesper Lund

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 29-07-08 02:04

On 27 Jul., 08:21, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
>  Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Tak for info.

Jeg ringede til TDC som guidede mig igennem til at resette modemmet
fra deres og min side og yes det funkede med det samme. Men husk at
slukke routeren først og tænde den til sidst. Men ellers er det
rigtigt at ved at slukke et stykke tid som du nævner kan samme effekt
opnås.

/Tom