YouSee Kabelinternet?
Fra : Karsten

Dato : 18-07-08 13:35

hej,
En kollega har lige fået en mail at hans YouSee 15/1 forøges
til 20/2 pr. 1-8 , til sædvanlige 349,- og han siger at det er
meget stabil, men er der andre der også har ved TDC og kan
bekræfte det ? :)
har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan
få lidt mere, ta'r man det jo med
mvh. Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 15:47

On 2008-07-18 14:35:28 +0200, Karsten <no@spam.invalid> said:

> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Hej
Min opfattelse er også, at der er en høj stabilitet. Jeg har server til
at køre der håndterer mange mails.

Der har været enkelte gange, hvor der har været problemer, og der vil
de ikke sætte himmel & jord i bevægelse hvis det KUN er internettet der
er i udu. Hvis der også er problemer med kabeltv'et så sker der dog
noget ret hurtigt.

Jeg har dog en kammerat der engang imellem oplever connection problemer
(han bruger webmail mod serveren) men det er ikke noget der sker ofte
og hvor problemet er henne vides ikke.

mvh. joakim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-08 17:19

Karsten skrev:
> [...]
> til 20/2 pr. 1-8 , til sædvanlige 349,- og han siger at det er
> meget stabil, men er der andre der også har ved TDC og kan

Ingen bekræftigelse, men af mystiske årsager har min yousee 6/1 linje
kørt som 15/1 linje siden igår

ellers har det kørt rimeligt stabilt de sidste 5 år
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 18-07-08 17:51

Karsten skrev:
> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Jeg har haft internetforbindelse fra YouSee siden 2004, og forbindelsen
er klippestabil. Jeg startede med en 64/64 kbit/s forbindelse og er
gennem tiden blevet opgraderet til den 2mbits/512kbits
forbindelse jeg har nu. Jeg har kun opgraderet selv én gang
Jeg havde dog problemer for et par måneder siden, hvor forbindelsen
begyndte at svigte periodisk, men fandt til sidst ud af, ved et
teknikerbesøg fra YouSee, at mit skillefilter var installeret forkert.
Det kunne dog ikke installeres rigtigt pg. a. stikket i væggens
udformning, så jeg fik installeret et nyt stik gratis, med indbygget
skillefilter. Alt i alt er jeg meget tilfreds, men fejlretningen kunne
godt være gået en del hurtigere.

//Marco

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-07-08 18:32

Karsten wrote:

> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Prøv at undersøge om din linie kan trække det inden du skifter.
Jeg har selv Fullrate, og blev opgraderet (gratis) til 20Mbps omkring
årsskiftet.
Men linien(modemet) trainede kun til omkring 15 Mbps, så det er hvad den kan
trække her.
Det er linien der er kardinalpunktet, og ikke udbyderen.

Stig Johansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-07-08 19:28

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> skrev :

>Prøv at undersøge om din linie kan trække det inden du skifter.
>Jeg har selv Fullrate, og blev opgraderet (gratis) til 20Mbps omkring
>årsskiftet.

Yousee er jo ikke adsl, men internet via kabeltv (og derfor hører
tråden egentlig ikke hjemme her).
--
Kerim

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-09-08 07:30

Hej

On 18/07/08 19.32, in article 4880d44c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote:

> [...]
> trække her.
> Det er linien der er kardinalpunktet, og ikke udbyderen.

Det er fuldstændig underordnet hvor, hvor langt eller i hvilken by Karsten
bor. Bare de har opgraderet til Docsis 3, er der ingen problemer.

Mvh
Hans

Fra : Dr.Phil

Dato : 18-07-08 18:45

"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Har en 4/1 hos Yousee til 249,- og har fået mail om at den skifter til 12/1
pr 1 August til samme pris.

Ang.stabilitet så har jeg haft det i ca 4 mdr. og har kun oplevet ca.½ times
nede tid.

Så jeg er fint tilfreds.

Desuden har man jo musik tjenesten PLAY hos TDC/ Yousee hvilket osse trækker
i den positive retning.

Så magler man bare at man selv kan vælge sin upload hastighed( Fik i den
Yousee ;) )

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-08 18:55

Dr.Phil wrote:

> Desuden har man jo musik tjenesten PLAY hos TDC/ Yousee hvilket osse
> trækker i den positive retning.

DRM musik, nej tak.

--
Jesper Lund

Fra : JYH

Dato : 19-07-08 12:19

Jesper Lund wrote:

> DRM musik, nej tak.

Fjernes så nemt som ingenting med et program til 150 kroner.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 19-07-08 21:35

On Sat, 19 Jul 2008 14:18:44 +0200, JYH wrote:

> Fjernes så nemt som ingenting med et program til 150 kroner.

Det er sikkert rigtigt - men så har man vel brudt sin aftale med TDC og så
kan i praksis ligeså godt hente musikken som piratkopi på nettet fra
starten.

--
JÅH

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-07-08 23:16

On Sat, 19 Jul 2008 22:35:21 +0200, Jens Åge Holm <boost@get2net.dk>
wrote:

>Det er sikkert rigtigt - men så har man vel brudt sin aftale med TDC og så
>kan i praksis ligeså godt hente musikken som piratkopi på nettet fra
>starten.

Sandsynligvis ikke.

TDC skriver alle steder, at man ikke *kan* brænde filerne eller overføre
dem til en anden computer eller mp3-afspiller. Der er faktisk få steder,
hvor de snakker om, hvad man ikke må, som i licensmæssige begrænsninger.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=16121
angiver, at PLAY er personlig, og tilknyttet abonnementet, samt:
"TDC PLAY er inkluderet i udvalgte mobil- eller bredbåndsprodukter fra TDC
og giver, mens man er kunde, brugsret til musik til eget private brug
downloadet fra dele af TDC Musik."

Retten er ikke mediebegrænset (hvilket sandsynligvis alligevel næppe vil
være bindende over for kunden, da vi i Danmark arbejder med en ophavsret,
som er medieuafhængig).

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=./index.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=16204
nævner så tillige:
"Det bemærkes, at den downloadede musik kun må anvendes til kundens eller
den registrerede brugers eget private brug. "

Igen, den må kun bruges til privat brug. At overføre musikken til en
mp3-afspiller vil også være privat brug.

Så uden at være jurist er det min opfattelse, at TDCs begrænsninger ikke
omfatter at konvertere musikken, hvis det er nødvendigt for at afspille
den på fx sin mp3-afspiller, stereoanlæg, etc. Ellers må det være
begrænsninger i hvad man *må*, som ligger et sted, som jeg ikke kan finde.

Til gengæld er der så reelt licensmæssige problemer ved at have musikken
liggende, efter man ikke længere er TDC-kunde. Men samme problemstilling
eksisterer andre steder (fx hvis man kopierer musikken ned fra sin
musik-cd og så sælger cd'en).

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Rune

Dato : 18-07-08 20:30

Karsten skrev:
> [...]
> til 20/2 pr. 1-8 , til sædvanlige 349,- og han siger at det er
> meget stabil, men er der andre der også har ved TDC og kan

Jeg havde YouSee i 4 år og det fungerede perfekt, men skiftede i 2006,
da de ikke fulgte med markedet med lavere priser og højere hastighed.

Vær opmærksom på at du skal tillægge 99 kr. til de 349,-, hvis du har
IP-telefoni.

Rune

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-08 20:33

Rune skrev:
> Vær opmærksom på at du skal tillægge 99 kr. til de 349,-, hvis du har
> IP-telefoni.

Jeg tillægger 5 kr / måned til ip-telefoni, men jeg bruger selvfølgelig
også en anden udbyder til den slags

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mike

Dato : 18-07-08 23:37

Karsten wrote:
> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Generelt begynder kabeltv udbyderne at rykke - Stofa har netop lanceret
25/1 mbit til 369 kr./md. Jeg tror de begynder at vise hvad Docsis 3.0
begynder at kunne.

Fra : Karsten

Dato : 19-07-08 05:06

Mike skrev:

>Generelt begynder kabeltv udbyderne at rykke - Stofa har netop lanceret
>25/1 mbit til 369 kr./md. Jeg tror de begynder at vise hvad Docsis 3.0
>begynder at kunne.

netop - der tror jeg kabelinternet udbyderne har et trumfkort ,
kobberledningen hertil har nok nået sit max , så adsl udbyderne
har kun prisen / andre services at "skrue på" ?
tak til alle for respons :)
mvh. Karsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-07-08 01:16

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> den på fx sin mp3-afspiller, stereoanlæg, etc. Ellers må det være
> begrænsninger i hvad man *må*, som ligger et sted, som jeg ikke kan

IANAL, men jeg vil mene at du kommer i klemme når du omgår en teknisk
foranstaltning (Windoze Media DRM) for at fremstille en kopi. Jeg tænker
på ophavsretslovens §75c, Danmarks svar på DMCA.

--
Jesper Lund

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-07-08 15:45

On 20 Jul 2008 00:15:51 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

>IANAL, men jeg vil mene at du kommer i klemme når du omgår en teknisk
>foranstaltning (Windoze Media DRM) for at fremstille en kopi. Jeg tænker
>på ophavsretslovens §75c, Danmarks svar på DMCA.

Der er lidt tvist om det. Computerworld har bragt en artikel om emnet:
http://www.computerworld.dk/art/46059

Kulturministeren mener, at det kan være lovligt. Selv IFPI siger, at loven
er helt klar: man må omgå kopibeskyttelsen, hvis man ikke kan afspille TDC
Plays filer.

De eneste, som er uenige, er TDC. De mener, at det ikke kun handler om
kopibeskyttelse, men også om man overhovedet i første omgang har ret til
at afspille musikken.

Det virker for mig dog i højere grad som et praktisk problem fra deres
side, end en restriktion, som brugeren behøver at bekymre sig over.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-07-08 16:55

Peter Brodersen wrote:

> Kulturministeren mener, at det kan være lovligt. Selv IFPI siger, at
> loven er helt klar: man må omgå kopibeskyttelsen, hvis man ikke kan
> afspille TDC Plays filer.

Du må altid omgå en kopibeskyttelse for at afspille, men du må ikke gøre
det for at kopiere. Forbuddet mod at omgå DRM i OHL §75c gælder kun
handlinger/formål som er reguleret af ophavsretsloven (OHL). Afspilning i
dit private hjem er ikke reguleret af OHL, men det er kopiering
(eksemplarfremstilling) derimod.

Hvis du eksempelvis kan lave en Linux opsætning som kan afspille de
"originale" DRM'ed WMA filer, så vil det være lovligt, men den opsætning
har jeg endnu ikke set. De værktøjer, som jeg kender til, går ud på at
lave en DRM-fri kopi af WMA filen, og det bringer dig i konflikt med §75c
fordi du laver en kopi (privat eksemplarfremstilling, som kun er lovligt
hvis der ikke er DRM). DVD afspilning på Linux er mere taknemmelig fordi
du ikke behøver at lave permanente kopier. Med libdvdcss (som VLC bruger)
kan du læse indholdet på den originale DVD CSS-beskyttede disc.

--
Jesper Lund

Fra : Brian K

Dato : 31-07-08 00:02

> [...]
> bekræfte det ? :)
> har lige nu en fullrate 13/1 til samme pris , men hvis man kan

Yousee internet er det bedste der er sket for mig mht til internet.

Sindsyg lav ping / latency når man spiller online spil.

Har aldrig været nede - ikke bare1 eneste gang.

Klokke stabil - svinger aldrig i hastigheden

Jeg er lige blevet opgraderet fra 15/1 til 20/2 for 2 timer siden. Kører
100% stabilt

Havde fullrate før jeg fik yousee - kørte udemærket - lidt højere latency
ved spil - linjen brød ned et par gange om ugen, men routeren genstartede
bare linjen så jeg var p åi løbet af et par minutter. Troede jeg havde en
fed forbindelse og var ret godt tilfreds - efter at have haft yousee i 6 mdr
så ved jeg nu hvad en FED forbindelse er - om med den opgrade jeg lige har
fået..... suk hvor jeg nyder at Downloade og spille online games !!!!

Et 13 tal fra mig !!

/brian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 03-08-08 23:43

Brian K skrev:
> [...]
> så ved jeg nu hvad en FED forbindelse er - om med den opgrade jeg lige har
> fået..... suk hvor jeg nyder at Downloade og spille online games !!!!

Ja jeg kan også kun sige det samme som Brian. Vi har haft yousee siden
November 2007, som backup linje, da vores TDC adsl gik ned og tog dem 3
uger at fixe adsl'en. Vi har kørt 20/2 siden i fredags og den køre bare
på fulde drøn. Ved test i lørdags målet jeg linjen til 21m/2m, hvor
vores adsl linje ikke kan komme i nærheden af det, hvor vi max kan
trække 14m/850k. Derfor også topkaraktere herfra hurtig forbindelse med
lav lagentcy virkelig egnet til online gaming.

Vi havde dog nede tid under og efter nytår, men det kan yousee ikke
bebrejdes for, når der er nogle møgunger der smider kanonslag i
kabelboxen, Samt da udsyret i vores by blev opgraderet. Men det er jo
minimalt ifht. hvad vi har været ude for med vores ADSL.

Dorthe Aagaard Nielsen