Erfaringer: MidtVest Bredbånd
Fra : Peter

Dato : 16-07-08 08:04

Hej

Er der nogen, der har erfaringer med deres fiberløsning?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-07-08 21:41

"Peter" <peter@snabe.eu> skrev i en meddelelse

>Er der nogen, der har erfaringer med deres fiberløsning?

Vi har deres erhvervforbindelse i firmaet, og det kører bare.
Men de kan godt være lidt tungnemme hvis du skal igennem noget support.
Teknikken er der ikke noget med - men resten af deres support organ har jeg
ikke specielt gode erfaringer med (de får gange vi har haft brug for det..)

F.eks tog det dem over en måned at finde ud af sende et skema til ansøgning
om ekstra IPer (på trods af de blev rykket 2 gange om ugen for en status).

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 16-07-08 23:02

Peter skrev:
> Hej
>
> Er der nogen, der har erfaringer med deres fiberløsning?
Jeg vil tro de kører på samme måde som Profiber som jeg har her via
TreFor, det kører fantastisk stabilt! .
Jeg er glad for det her i Vejle / 7100
/KE Kofod

--
System:
Linux

Fra : Jens Fallesen

Dato : 17-07-08 16:21

KE Kofod / 7100 wrote:

> Jeg vil tro de kører på samme måde som Profiber som jeg har her via
> TreFor, det kører fantastisk stabilt!

Lige netop de to net er faktisk meget forskellige med hensyn til,
hvordan de leverer tjenesterne ud til den enkelte bruger, i og med den
ene kører al trafikken samlet ud til en intelligent CPE, mens den anden
kører VLANs ud mod kunden og har en simplere CPE.

Begge dele har sine fordele og ulemper – stabilitetsmæssigt vil der ved
en fornuftig implementation ikke være den store forskel.

--
Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-08 07:45

On Wed, 16 Jul 2008 07:04:04 -0700 (PDT), Peter <peter@snabe.eu>
wrote:

>Er der nogen, der har erfaringer med deres fiberløsning?

Jeg har haft EnergiMidt fiberbredbånd gennem 1½ - 2 år, og det
fungerer fuldt tilfredstillende.

Det eneste jeg rigtig savner er en news-server. Men den slags henter
jeg så fra DotSrc.org i stedet....

<mlr>