Firebird fejler efter installering af Inte~
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 11:28

Hej.

Jeg har oprettet et par databaser med Firebird 2,1.

Efter installation af Interbase Developer som fulgte med min Delphi 2007 Pro
har det ødelagt noget, så jeg ikke længere kan åbne Firebird filerne. Jeg
afinstallerede derefter Interbase, da jeg alligevel ikke skal bruge den, men
jeg kan stadig ikke åbne mine Firebird filer.

Fejlbeskeden er:

Can't format message 13:96 - message file c:\program
files\Borland\Interbase/Interbase.msg not found. Unavaible database.

Ovenstående fjelbesked er jo logisk nok, idet jeg har fjernet Interbase og
biblioteket ikke længere eksisterer.
Men hvorfor den reelt kommer, når det er en Firebird database jeg prøver og
åbne og hvordan jeg redder det tilbage ved jeg ikke. Kan i hjælpe?
(jeg kan heller ikke oprette en ny Firebird database, pga. samme fejl. Jeg
bruger IBExpert).