Gammelt, gammelt spil - nogen der husker d~
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-08 06:04

Hejsa
Er der mon nogen, der kan huske et gammelt spil?

På et tidspunkt i begyndelsen af 1980'erne var der et videospil i en af de
her automater, hvor man skulle være chauffør og skytte på en tank.
Man bevægede sig rundt i et landskab, hvor andre tanks fremstod som
radargrønne stregtegninger - i det hele taget var alt tegnet med grønne
streger. Det gjaldt naturligvis om at skyde på alt der rørte sig - .Der var
ingen flot eller detaljeret grafik - kun disse grønne stregtegninger.
For personer, der måtte kende lidt til Kolding, så lå der en grillbar over
for Saxildhus ved siden af banegården, hvor dette spil i en periode var
opstillet.
Nogen der kan huske det? Mon det kan fås til pc-afvikling?

Med venlig hilsen, L

Fra : Mads

Dato : 26-06-08 16:19

On Thu, 26 Jun 2008 07:03:54 +0200, <none> wrote:

>Hejsa
>Er der mon nogen, der kan huske et gammelt spil?

Battlezone ?
http://www.1up.com/do/feature?cId=3133873

Det var en af mine favoritter dengang.

mvh Mads

Fra : retroman

Dato : 07-07-08 17:56

<none> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstillet.
> Nogen der kan huske det? Mon det kan fås til pc-afvikling?

selv på xbox360...

http://en.wikipedia.org/wiki/Battlezone_(arcade_game)

her er en capture the flag version
http://www.bzflag.org/

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-07-08 18:08

<none> skrev i meddelelsen
> [...]
> streger. Det gjaldt naturligvis om at skyde på alt der rørte sig - .Der
> var ingen flot eller detaljeret grafik - kun disse grønne stregtegninger.

Som andre skriver så er det Battlezone.

> For personer, der måtte kende lidt til Kolding, så lå der en grillbar over
> for Saxildhus ved siden af banegården, hvor dette spil i en periode var
> opstillet.

Ja tak!
Der har jeg smidt mange 1-kroner i kassen hehe
Nåja dengang Bonbonieren lå i Torvegade fik jeg også gjort mig selv ret så
fattig.

> Nogen der kan huske det? Mon det kan fås til pc-afvikling?

Spillet kan du køre i MAME:
http://mame32.classicgaming.gamespy.com/

ROM'en finder du her:
http://www.romnation.net/srv/roms/55601/mame103/Battle-Zone-set-1.html

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 12:55

Jeg takker for svarene - ja det var Battlezone - nu skal jeg bare have det
fundet og købt.
Tak!