Vista og Wow?
Fra : PSG

Dato : 19-06-08 22:32

Kære gruppe

Jeg har købt ny pc med Vista til min søn, men der er problemer med at spille
Wow. Installationen kører fint, og introfilmen ligeså, men når man klikker
videre går spillet ud og der kommer en fejlmeddelelse at den ikke kan læse
exe.filen. Jeg har prøvet med to forskellige versioner af programmet, men
den giver samme fejl. Drivere er opdaterede. Er der nogen der er stødt på
denne fejl og har et bud på en løsning, så ville jeg - sønnen - blive rigtig
glade! Mine sønner har i øvrigt spillet Wow i 1½ år på en XP-maskine uden
problemer!

- Patrick

Fra : TT

Dato : 20-06-08 10:12

PSG skrev:
Er der nogen der er stødt på
> denne fejl og har et bud på en løsning,

Prøv at køre WoW som admin. Højreklik på ikonet og vælg "kør som
administrator". Jeg ved ikke om det hjælper, men det er forsøget værd.
Normalt burde det ikke være nødvendigt.

Fra : flemse

Dato : 20-06-08 16:44

"PSG" <ringstedvej4000@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er stødt på denne fejl og har et bud på en løsning, så ville jeg -
> sønnen - blive rigtig glade! Mine sønner har i øvrigt spillet Wow i 1½ år

prøv at gå i kontrolpanel -brugerkonti-slå brugerkontostyring-til eller fra.
fjern fluebenet og lav en genstart.

fik den samme fejl til cod4 med at den ikke kunne læse exe filen,men efter
at jeg fjernede det flueben virkede det

Fra : SonofonoS

Dato : 21-06-08 04:31

> [...]
> fjern fluebenet og lav en genstart.
>
> fik den samme fejl til cod4 med at den ikke kunne læse exe filen,men efter

Det er måske ikke den smarteste løsning til en knægts pc. :)

Henrik

Fra : John Doe

Dato : 21-06-08 21:35

> [...]
> der er stødt på denne fejl og har et bud på en løsning, så ville jeg -
> sønnen - blive rigtig glade! Mine sønner har i øvrigt spillet Wow i 1½ år

Jeg har lige i dag kopieret mit spil fra en XP 32bit til en Vista 64bit. Jeg
kunne
godt køre launcheren som fandt en opdatering, men efter opdateringen kunne
den
ikke finde WoW.exe - selvom den lå i kataloget.

Jeg fandt et program i World of Warcraft kataloget, der hedder Repair. Den
gennemgår filerne i alle katalogerne, og den downloadede også nogle stykker.
Derefter havde jeg ikke nogen problemer. Måske det også virker for dig.

Fra : PSG

Dato : 22-06-08 16:28

"John Doe" <nej@glemdet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den
> ikke finde WoW.exe - selvom den lå i kataloget.

Tak for alle jeres forslag, men det meste var afprøvet i forvejen uden held.
Jeg har haft én til at se på problemet, og det tyder på at der er bøvl med
rammen i pc'en, for der er også andre ting der ikke virker. Jeg må vist
kontate producenten.

- Patrick

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-06-08 16:48

PSG wrote:
> videre går spillet ud og der kommer en fejlmeddelelse at den ikke kan læse
> exe.filen. Jeg har prøvet med to forskellige versioner af programmet, men

Der følger et "repair-tool" med WoW. Prøv at kør det og se om der skulle
være nogle fejl. I tilfælde af der er fejl i nogle filer vil
reparationsværktøjet hente filerne fra nettet.

Forøvrigt kan din søn godt komme i problemer med addons og nye patches
hvis det er installeret i "C:\Programmer\World of Warcraft\". Jeg har
selv lagt mit spil i roden "C:\World of Warcraft\".