Server ikke længere på listen
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 18-06-08 11:46

Jeg har i flere år haft en DMC dedikeret server kørende på noget gammelt
jern.
For nogle dage siden har jeg sat vores nye server i drift (Windows 2008), og
flyttet DMC over på den.
Jeg kan fint starte HLDS, men nu optræder serveren ikke længere på listen i
Steam, grrr.
Serveren har samme IP som den gamle, og der er ikke ændret i NAT i routeren
(eller noget). Jeg har disablet serverens egen firewall, uden effekt.
Med bævende hjerte frakoblede jeg den rigtige firewall, for at lokalisere om
det trods alt var den der blokerede... det var det ikke.
Så nu er jeg på herrens mark:
alt er som ved det gamle setup (undtaget altså serveren, som nu er 2008 i
stedet for 2000), men det fungerer ikke ;(-

Nogen der kan give en hjælpende hånd?

...::jmj::..

Fra : Martin

Dato : 18-06-08 19:06

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> alt er som ved det gamle setup (undtaget altså serveren, som nu er 2008 i
> stedet for 2000), men det fungerer ikke ;(-

Kan IP'en pinges internt og externt?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 18-06-08 19:14

Martin udtrykte præcist:

> Kan IP'en pinges internt og externt?

Du må læse hvad jeg skriver:
intet er ændret i router/firewall, backbone whatsoever. Der har aldrig
kunnet pinges på WAN, og skal heller ikke kunnes.
Hvad ville det iøvrigt gavne, at adressen kan pinges?
...::JMJ::..

Fra : Martin

Dato : 18-06-08 19:16

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> kunnet pinges på WAN, og skal heller ikke kunnes.
> Hvad ville det iøvrigt gavne, at adressen kan pinges?

At den overhovedet kan ses ude i verdenen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 18-06-08 19:36

Martin formulerede spørgsmålet:

> At den overhovedet kan ses ude i verdenen

Mange servere kan IKKE pinges, men alligevel levere den service de er
sat op til.
Prøv fx at pinge www.dr.dk på adressen 195.137.194.128... du får
timeout. Men du kan stadig gå ind på deres hjemmeside for det
Intet af dette afhjælper dog mit problem... ;-(
...::JMJ::..

Fra : Martin

Dato : 18-06-08 20:03

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> timeout. Men du kan stadig gå ind på deres hjemmeside for det
> Intet af dette afhjælper dog mit problem... ;-(

Sporer rute til dr.dk [195.137.194.128]
over et maksimum af 30 hop:

[SNIP]
8 9 ms 7 ms 7 ms g4-3.r-dix-1.dr.dk [81.7.138.6]
9 8 ms 12 ms 10 ms gi5-1.r-dmz1-1.ip.dr.dk [195.85.253.18]

Har lige taget de første bare hops væk :)

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 19-06-08 06:51

Martin:

> [...]
> 9 8 ms 12 ms 10 ms gi5-1.r-dmz1-1.ip.dr.dk [195.85.253.18]
>
> Har lige taget de første bare hops væk :)

Døjer altså med at se hvor tracert kommer ind i billedet i denne tråd?
Problemet i denne ende eksisterer endnu... ping, tracert eller ej.
...::JMJ::..

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-06-08 09:20

Jørgen M. Jørgensen forklarede den 19-06-2008:

> Døjer altså med at se hvor tracert kommer ind i billedet i denne tråd?
> Problemet i denne ende eksisterer endnu... ping, tracert eller ej.
> ..::JMJ::..

Man kan ikke pinge dr.dk, og hvad angår ping, så er det ikke nødvendigt
for at have en spilserver, selve server programmet sørger for at
annoncere serveren.

Så se du blot bort fra Martins forsøg på at spille smart.

Er det nye os og din spilserver installeret på samme HW?

Har du checket at din portforward peger på den rigtige IP, jeg har selv
lige skidtet en del ud, og min portforwared pegede på 10.0.0.2 men mit
nye opsæt have fået tildelt 10.0.0.5, bare en tanke.

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 19-06-08 17:19

Følgende er skrevet af Mr.Larsen:
> [...]
> skidtet en del ud, og min portforwared pegede på 10.0.0.2 men mit nye opsæt
> have fået tildelt 10.0.0.5, bare en tanke.

Jeg forstår nok ikke helt dit første spørgsmål, men hele øvelsen her
har gået på at reducere antallet af kørende servere til 1.
Med andre ord: OS og DMC kører på en box nu (det gjorde det jo også
før...), den store forskel består i, at alle services der før var
spredt over flere servere nu afvikles fra en ny, og noget større server
(FTP-server, Mail-server, streaming etc.).
Selve opsætningen i firewall er OK og uændret fra tidligere, fordi
serveren har flere IP-adresser, altså de adresser der før var tildelt
andre servere. Alt andet virker, så som mail-server, FTP, streaming
etc. Det er egentlig bare DMC der volder kvaler... og det er i den
sidste ende ikke af vital betydning... men nu har vi hostet det spil i
over 5 år, såååå.
Tror jeg prøver at installere HLDS fra bunden, som det er nu, er det
blot flyttet over fra den gamle server.. (hvilket vi har gjort en gang
tidligere uden problemer).
Men, har du nogle råd eller anvisninger, er jeg mere end lydhør ;_)
...::JMJ::..

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-06-08 17:32

Jørgen M. Jørgensen tastede følgende:
> [...]
> uden problemer).
> Men, har du nogle råd eller anvisninger, er jeg mere end lydhør ;_)

Jeg må være dig svar skyldig, havde selv et lignende problem, men det
gik væk af sig selv, så det må have være "spille udbyderen" der havde
et problem.

Kommer jeg i tanke om noget, skal jeg nok råbe op

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 20-06-08 13:25

Den 19-06-2008, skrev Mr.Larsen:
> [...]
> af sig selv, så det må have være "spille udbyderen" der havde et problem.
>
> Kommer jeg i tanke om noget, skal jeg nok råbe op

Så lykkedes det...
Der skulle en frisk installation plus en opdatering til.
Da jeg så alligevel skulle have gang i hakke-jernet, flyttede jeg
serveren over på en anden intern IP, og nu spiller (he, he) det.
Men tak for forsøget med brugbare løsninger.