Har Eniro foræret din telefon væk?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-08 02:51

Lavede et opslag på Eniro.dk for mit firma og opdagede at de har
registreret et forkert telefonnummer. Et "baglæns" opslag viste at det er
min underbos telefonnummer de har tildelt til mit firma.

En ting er at der venter Eniro en voldsom skideballe mandag morgen - de kan
vist desværre ikke kontaktes i weekenden... - men noget andet er: har Eniro
også foræret dit firmas telefonnummer væk?

Problemet er at Eniro tilsyneladende ikke mener det er nødvendigt med
information om hvilken etage og side/dør folk bor på længere. Se f.eks. den
her søgning:
http://person.eniro.dk/query?what=wp&search_word=&geo_area=M%F8lleparkvej%2
C+6715

Mølleparkvej har kun en enkelt adresse der ikke er etagebyggeri og det er
nummer 7. Resten er etagebyggeri - men ikke hvis man spørger Eniro...

At de så har valgt at ignorere telefonnummeret fra CVR registeret hvor de
har fået resten af informationerne (og C/O navnet mangler også) er mig en
gåde.

Måske Ekstrabladet var interesseret i et tip om dette...

Fra : Henrik

Dato : 08-07-08 11:03

"Henrik Stidsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Eniro
> også foræret dit firmas telefonnummer væk?

Krak udøver samme lemfældighed med deres databaser - til trods for at de har
et opdaterings abonnement hos TDC / DGS (jeg ved ikke lige hvem af dem).

H.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-08 22:43

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in

> Krak udøver samme lemfældighed med deres databaser - til trods for at
> de har et opdaterings abonnement hos TDC / DGS (jeg ved ikke lige hvem
> af dem).

Krak er ejet af Eniro men har mere præcis data... De får dataene fra de
forskellige telefonselskaber, ikke kun TDC.

DGS er iøvrigt ikke ejet af TDC længere.