Bagplade
Fra : Happy Diver

Dato : 14-06-08 19:54

Hej
Hvilken bagplade bruger i til ferie?
Hvad vejer en alu og fungerer det?
Er det smartere at leje en når man når frem?
Findes der "plastik"-løsninger? Jeg tænker compund-plader eller
lignende.

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 15-06-08 20:26

"Happy Diver (slet VHQNM)" <skumbanandk@VHQNMyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvad vejer en alu og fungerer det?
> Er det smartere at leje en når man når frem?
> Findes der "plastik"-løsninger? Jeg tænker compund-plader eller

en alu bagplade vejer ca 0,75 kg så det er jo næsten intet, og de virker,
der er rigelige holdbare også til tunge dobelt sæt osv, grunden til vi
bruger stål er at vi godt vil have lidt vægt i den så vi spare lidt på
blyet.

jeg der findes plast / fiber løsninger, men jeg kan ikke lige huske hvilke
firmaer der laver dem eller pris eller vægt, men jeg tror ikke der er meget
forskæld på dem og en Alu.

mvh Morten

Fra : T.Larsen57@gmail.com

Dato : 15-06-08 14:03

On 15 Jun., 21:25, "Morten Dall Darmer" <mor...@divedata.dk> wrote:

> [...]
> firmaer der laver dem eller pris eller vægt, men jeg tror ikke der er meget

Både DiveSystem og DeepSeaSupply producerer "plasticplader"
henholdsvis Kulfiber , og noget det hedder KYDEX
Dog er de meget dyre, og de flexer noget. og ikke så meget lettere at
det kan retfærdiggøre den høje pris.

Aluminium er valget.

Mvh Tommy