Narkose/gas alarm
Fra : P3R WlLDAU

Dato : 01-07-08 10:25

Findes der ikke en 'stand-alone' narkose/gas alarm?

Fik at vide at alle gasalarmer skal bruge en form for ekstern strøm, passer
det?

P3R

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-07-08 12:04

> Findes der ikke en 'stand-alone' narkose/gas alarm?
>
> Fik at vide at alle gasalarmer skal bruge en form for ekstern strøm,
> passer det?

Ja det kan godt passe, da de bruger rimmelig meget strøm, så de vil æde et
alm 9 v. i løbet af kort tid

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Sten Bo

Dato : 01-07-08 16:36

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det kan godt passe, da de bruger rimmelig meget strøm, så de vil æde et
> alm 9 v. i løbet af kort tid

'stand-alone' og 'stand-alone'
http://petcaretips.net/canary-coal-mine.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sentinels

Man brugte tidligere kanariefugle i kulminerne. Falder de af pinden er der
noget galt.

Vælg et højt bur med en stor blikbund så det gir et ordentligt "klonk" - så
i vågner.

Jeg kender ikke følsomheden - så det kan være der skal et par forsøg til.

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-07-08 17:01

> Vælg et højt bur med en stor blikbund så det gir et ordentligt "klonk" -
> så i vågner.
>
> Jeg kender ikke følsomheden - så det kan være der skal et par forsøg til.

Læg lige forsøgene på YOUTUBE
Specielt der hvor du undersøger om undulaten dør før dig ved både narkosegas
og alm. flaskegas samt kulilte.

Kim Olsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-07-08 17:52

"P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk> skrev i meddelelsen
> Findes der ikke en 'stand-alone' narkose/gas alarm?
>
> Fik at vide at alle gasalarmer skal bruge en form for ekstern strøm,
> passer det?

Vi prøver lige nok engang: Er der en, der kan henvise til et eneste
tilfælde, hvor forbrydere har brugt for flere tusind kroner narkosegas, der
skal doseres meget præcist for at opnå at ofrene sover og ikke enten ikke
sover eller bliver slået ihjel?
IMO er det her en af de fedeste myter, der er sluppet løs - men der er godt
nok lokket mange penge op af lommerne på troskyldige campister.

vh
jan

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 01-07-08 18:03

"Jan Bøgh" skrev:

> [...]
> godt
> nok lokket mange penge op af lommerne på troskyldige campister.

Ja det er det, hvor bange behøver man egentligt at være?

Her er et par link:

http://tinyurl.com/6pn6qc

http://tinyurl.com/5ntadz4

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=143547

P3R

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 01-07-08 18:19

P3R WlLDAU wrote:
> Findes der ikke en 'stand-alone' narkose/gas alarm?
>
> Fik at vide at alle gasalarmer skal bruge en form for ekstern strøm, passer
> det?
>
> P3R

Jeg kan også anbefale at læse http://www.conda.dk/default.asp?ID=132
mht. narkosealarmer.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Gunnar007

Dato : 01-07-08 18:35

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i meddelelsen
> P3R WlLDAU wrote:
>
> Jeg kan også anbefale at læse http://www.conda.dk/default.asp?ID=132 mht.
> narkosealarmer.

Fantastisk læsning. Jeg griner endnu..

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 13:15

> Fantastisk læsning. Jeg griner endnu..

Ja ja, grin bare. Men vi er lige kommet hjem fra Toscana. Vi har overnattet
på rastepladser på vej ned og hjem...
På en endagstur til Firenze knækkede koblingskablet.

Så helt risikofrit kan det da ikke være....

Per.