"Opgadering" af vogn
Fra : Me&My

Dato : 25-06-08 05:38

hej i gruppen

Jeg diskuterede med en kollega om man kan få sin bil "Opgraderet" chippet
eller hvad man skal kalde det, til at køre med en campingvogn som normalt
ville være en smulle for tung at køre med...Jeg synes at have set i et
campingprogram på dk4 at man kunne få det lave i tyskland? er der nogen som
kan be/afkræfte dette???

Mv.
Me&My

Fra : Thore

Dato : 25-06-08 12:45

On Wed, 25 Jun 2008 06:37:59 +0200, "Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>campingprogram på dk4 at man kunne få det lave i tyskland? er der nogen som

Det har jeg aldrig hørt om...

Men min gamle Croma måtte trække 1175 kg, da jeg købte den. En
henvendelse til Fiat Danmark godtgjorde, at de sendte nogle papirer,
hvor Fiat godtgjorde at bilen måtte trække 1350 kg. Der skulle så en ny
reg. attest til, som blev bestilt samtidigt med efterfølgende
periodesyn...

Det med chiptuning skal man passe lidt på med, da man bevæger sig lidt i
gråzonen for, hvad bilens standardtypegodkendelse skriver.
Hvis man så skal gøre det officielt af hensyn til at køre med tungere
cv'er, bliver man måske (?) opkrævet extra afgift (?) (bemærk spm.
tegnene).

Nogle bilmodeller må trække mere med kraftigere motor
Se bare på Mondeo:
Tilladt påhængsvægt (kg):
1.8 l =1425kg - 2.0 l= 1750kg

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Morten

Dato : 19-07-08 11:54

Hej vedr. det med motorkraft of påhængsvægt tror jeg ikke helt på
Jeg er ejer af en Mondeo stc. 2,5V6 med 170 hk, den må "kun" trække
1500KG... det er også godt nok da min Tabbert Regent 495TN kun vejer
1200 Totalt. det er da noget i forskel til de 1750kg, du skriver til en
2,0 mondeo... kan vi få bekræftet oplysningerne og er der evt. et sted
på nettet hvor man kan søge de oplysninger om hvor meget forskellige
mærker med forskellig motorkraft må trække...
fandt den her på min egen vogn. http://www.fstyr.biltorvet.dk Godk.Nr.
= E10074-04 men det kræver man har en reg. attest... hvor man kan se
typegodkendelsen...

Mvh. Morten Odense S

Fra : Me&My

Dato : 26-06-08 05:48

Hej

Okay på den måde...jamen tak for svaret...

Mv.
Me&My