Dæktryk ved kørsel med campingvogn
Fra : Peter

Dato : 17-06-08 15:03

Hej NG!

Et spørgsmål vedr. dæktryk.

Når man skal køre med en campingvogn bagpå bilen, skal man så have mere
luft i de bageste dæk p.g.a. vægten fra campingvognen ? Hvormeget ? Skal der
ekstra luft i alle 4 dæk ?

hilsen
Peter

Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 17-06-08 21:09

På de biler jeg har haft har det stået i instruktionsbogen samt på et
klistermærke i dørkarmen ved førerdøren.

Normalt har det været ca. +0,4 bar på de biler jeg har haft, men det
afhænger formodentligt af bilmodel og dækvalg.

Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 18-06-08 16:36

Kun højere tryk i baghjulene.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-06-08 22:55

"Trelborg, fjern xxx" <trelborgxxx@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> Kun højere tryk i baghjulene.

Det er åbenbart ret forskelligt fra model til model.
Jeg stod lige på en tankstation og så, at til en Sonata med et par år på
bagen, skulle lufttrykket i såvel foran som bagpå været det samme, uanset om
den var fuldtlastet eller ej.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-06-08 21:19

Det afhænger nok af bilmodellen - se i instruktionsbogen.
På de biler vi har haft, har det typisk været +0,2 bar på baghjulene, og det
samme gælder iøvrigt hvis man har 2-3 voksne på bagsædet.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 17-06-08 21:43

Hvis bilen er læsset med 5 personer + fuldt bagagerum, skal der så ikke
højere dæktryk i ALLE dækkene?

hilsen Peter