napoleonsruten - N85 kontra N75
Fra : Trix

Dato : 11-06-08 20:08

Hej

Vi skal til Castellane 1 uge og derfra videre sydpå til kysten (med
campingvogn)
Vi har set og hørt en del om Napoleonsruten fra Grenoble.

Jeg har læst, at N75 skulle have knap så mange stigninger som N85.
Jeg er i tvivl om hvilken rute vi skal vælge. Vi har HK nok (140 HK Diesel),
men vi har tidligere kun kørt bjergkørsel på motorvejene sydpå (Østrig &
Italien).

Nogen der har kørt turen med campingvogn som kan øse af lidt erfaringer?

På forhånd tak

Hilsen Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-08 23:28

"Trix" <mailFJERN@FJERNrisager-give.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (Østrig & Italien).
>
> Nogen der har kørt turen med campingvogn som kan øse af lidt erfaringer?

Der er erfaring at hente her
http://www.hanses-campingsider.dk/smukke_ruter/napoleonrute.htm

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=324515&submenuid=0&menuid=0&AreaGuid=2287

http://www.campingpostkort.dk/sommer07dag15.html

Kurt

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 15-06-08 22:16

Hej
Jeg har kørt turen mange gange i flere forskellige biler og
busser og har de fleste gange haft en 7,5 m bådtrailer med,
tungt læsset med dykkergrej, begge ruter kan køres med en
campingvogn i en bil med " motor" og gode bremser.
Den med de mindste stigninger på og bredest vej er N85 men du
kunne jo tage N85 ud og N75 hjem når du har fået lidt træning i
bjergkørsel og sving

Min personlige mening er N75 er den mest flotte /spetakulære

God tur

MVH Svend Erik

Fra : L Samson

Dato : 15-06-08 23:22

> Min personlige mening er N75 er den mest flotte /spetakulære
> God tur
> MVH Svend Erik

Det er også min menig. Har kørt begge ture 50/50 ca. 50(?) gange. I dag er det ikke noget problem. Det kunne det godt være i
1970'erne. God ide at køre den ene vej ned, og den anden hjem.

Og hvilken er så den rigtige Napoleon-rute?
/LS

Fra : Trix

Dato : 25-06-08 22:36

Tak for indlæg.......!

Jeg tror vi vælger N85. Jeg har hørt de værste stigninger er omkring Gab?.

Vi tager en anden vej hjem, så N75 må vente til en anden god gang.

Nogen der kender en god campingplads ved Grenoble, velegnet for
transitovernatning.

Hilsen Torben

Fra : Dan Andersen

Dato : 30-06-08 22:19

> [...]
> rute og uden problemer.. Undlad ikke at tage en tur med veterantoget fra
Mvh. Dan Andersen