Typisk sengetid for et 2-årigt barn?
Fra : Jan Viegand

Dato : 03-07-08 20:32

Hvad mener I er typisk sengetid for et 2-årigt barn? Der er selvfølgelig
stor forskel, men det kunne være interessant at høre andres erfaringer.

Også om hvor lang tid barnet sover.

Tak.

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : Gunnar007

Dato : 03-07-08 21:33

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad mener I er typisk sengetid for et 2-årigt barn? Der er selvfølgelig
> stor forskel, men det kunne være interessant at høre andres erfaringer.
>
> Også om hvor lang tid barnet sover.

Vi har en knægt på knapt 2 år, han bliver lagt omkring 19.15 på hverdage (+-
et kvarter afhængig af hvor træt han er)
Han bliver vækket om morgen ca 6.15, han sover stort set igennem alle dage.
En sjælden gang skal man lige op en enkelt gang inden vi selv går i seng, da
han er tørstig
Det skal dog nævnes at han er en meget aktiv dreng. Naboens, knap så aktive,
skriger i halve timer når han bliver lagt kl 20.15, og han bliver vækket ca
06.45, men sådan er vi jo forskellige..
Om vi er typisk skal jeg ikke kunne sige.. Det syntes vi da selv.

Hilsen G

Fra : brian

Dato : 04-07-08 07:42

On Thu, 3 Jul 2008 21:31:36 +0200, "Jan Viegand"
<jv@FJERNjanviegand.dk> wrote:

>Hvad mener I er typisk sengetid for et 2-årigt barn? Der er selvfølgelig
>stor forskel, men det kunne være interessant at høre andres erfaringer.
>
>Også om hvor lang tid barnet sover.
>
>Tak.

Hvores næsten 2 årige bliver lagt ca 19.30 alt efter hvor søvning han
er. (Bliver det 15 min for sent så kan det tage 1-3 timer at putte
ham.)

Hvis altså ikke han har været super aktiv og falder i søvn mens han
spiser. (Hvordan han så præstere at spise videre er os en gåde men
hold da op det ser sjovt ud når han sover og spiser samtidigt)

Brian

Fra : Dido

Dato : 05-07-08 06:24

Vores 2-årige kommer i seng mellem 19.15.og 19.45 alt efter hvor træt
han er - han sover for det meste igennem til kl. 7...og han sover
sjældent til middag :-/

Han er p.t. et meget lille søvnbehov - til stor ærgerlse for hans far

Fra : Ivar

Dato : 05-07-08 13:36

Dido skrev:

> [...]
> middag :-/

> Han er p.t. et meget lille søvnbehov - til stor ærgerlse for hans far

Ja, børn er søde når de sover
Vores børn sov til middag, da de var 2 år. De kom i seng kl. 20 og
op kl 7. Da de holdt op med at sove til middag (3 år), blev sengetiden
en anelse tidligere i en kort periode.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-07-08 04:22

"Dido" skrev i meddelelsen news:g4n0ih$2eos$1@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> sjældent til middag :-/
>
> Han er p.t. et meget lille søvnbehov - til stor ærgerlse for hans far

Vores datter på 13 måneder vil sjældent i seng før kl. 21.30, og det hænder
da også at den bliver 22 - 22:30. Hun bliver vækket hver morgen kl. 7:30,
søvnen er ofte afbrudt 1-2 gange af at hun ikke kan finde sin sut eller vil
have noget at drikke. Inden hun fik lagt dræn, var vi inde hos hende op til
8-10 gange i løbet af en nat.

Som noget forholdsvis nyt sover hun kun 1 gang i løbet af dagen, ca. kl.
11:30 og et par timer frem.

Kenn H. Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 10:45

hej
min 2 årige søn kommer i seng kl 20.30 på hverdage og sover typisk efter 10
min.
han står selv op igen kl 7 om morgenen.
det er dog kun fordi jeg er på barselsorlov og han først kommer ud til
dagplejen kl 8 at vi kan gøre det sådan i weekender sker det at klokken
bliver 21.30 inden vi får ham i seng fordi der sker så meget.
han sover to timer til middag hver dag nogle gange lidt mere.

bente

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 13-07-08 18:00

Jan Viegand skrev:
> Hvad mener I er typisk sengetid for et 2-årigt barn? Der er selvfølgelig
> stor forskel, men det kunne være interessant at høre andres erfaringer.
>
> Også om hvor lang tid barnet sover.

Ved ikke hvad "typisk" er, men hvis der kommer nok svar her kan du jo
lave noget statistik.

Vores søn er lige blevet 2 år for en uges tid siden. Vi prøver på for så
vidt muligt at lægge ham kl. 20.30 (så putteritualet starter optimalt
ved 20-tiden) men som regel bliver det en smule senere (10-15 min). Der
skal (desværre) være nogen hos ham når han falder i søvn, og det tager i
snit 15-20 min, men der kan være store variationer.

Han står som regel op ved 7.30-tiden.

I vuggestuen sover han som regel 1½ time startende fra kl. 12-13. Når
han er hjemme kan han uden problemer sove 2-3 timer til middag, men ved
ferier og lignende går dette hen og bliver et problem da hans
aftensengetid dermed flytter sig markant.

/pmb

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-08 00:45

Sammenfattende må jeg sige at I er nogle udmærkede forældre med den holdning
til sengetider I lægger for dagen. Det er bedre med et nogenlunde fast
tidspunkt at komme i seng til, fremfor nogle forældres skalten og valten med
dette afhængig af hvordan humøret er. Det svier til dem på sigt, især i
skolealderen.

Nogle få forældre mener at barnet skal i seng når det har lyst. De
argumenterer for at det ellers virker som en straf at de skal i seng og at
de derfor vil hade sengen og sengetiderne hele livet.

¨
Jeg synes i hvert fald at I lyder som nogle gode og fornuftige
forældre -tillykke med det (som om min mening betyder noget som helst)

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-08 22:43

"Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes i hvert fald at I lyder som nogle gode og fornuftige
> forældre -tillykke med det (som om min mening betyder noget som helst)

Det er falliterklæring at forældre foretrækker søvns fordummelse fremfor
aktivitet og leg
There never was child so lovely but his mother was glad to
get him asleep. Emerson

Alle børn bør afgøre sengetid helt selv i alle aldre - respekter at de er
klogere end dig på deres eget liv

Ingen er blevet syg af for lidt eller for uregelmæssig søvn. Stop egoistisk
skadelig nævenyttighed - smadr ikke barnets personlighedsudvikling ved
unødige indgreb

Fra : mr

Dato : 24-07-08 14:32

> [...]
> egoistisk skadelig nævenyttighed - smadr ikke barnets
> personlighedsudvikling ved unødige indgreb

ja ja. Og det har med politik at gøre?
Skal folketingen lovgive om børns sengetider?

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 26-07-08 00:13

mr wrote:
> ja ja. Og det har med politik at gøre?
> Skal folketingen lovgive om børns sengetider?

Kan man løse problemer på anden måde i Danmark?

--
-------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-08 00:30

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> ja ja. Og det har med politik at gøre?
> Skal folketingen lovgive om børns sengetider?

Autonome er børn med adfærdsproblemer
De kan have at gøre med at barnepige-velfærdsstaten sender sundhedspersonale
ud i hjemmene og opdigter viden om sunde sengetider og andet, der umyndiggør
forældre så de vænner sig af med at tage ansvar for egne børn.

Idag 25.7 vrisses i Ekstrabladet om
"Jagtvejens engle og andre med sans for rask gadekamp." (Jacob Ludvigsen).
I mit kvarter nær Ungdomshuset er snese af vinduer blevet smadret af
Jagtvej-69-bøllerne, og det skete altid om natten og ikke i gadekamp.

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 22oo N, 35861000