Tigerdyr - Hvor kan jeg købe dette tigerdy~
Fra : Lars Hansen

Dato : 21-06-08 21:12

Min datter fik denne tiger i gave da hun blev født i februar 2006.
Den er købt på sygehuset i Roskilde, men der er den ikke at finde mere.

Billede ligger på dk.binaer under overskriften "Tigerdyr".

Den betyder SÅ meget for hende, men den er ved at være lidt slidt
efterhånden.......hun har den altid med sig rundt....

Hvor i himlens navn finder jeg sådan én??
Mærkerne er desværre gnasket i stykker så jeg ikke kan se fabrikatet.

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe, da den tiger bare er hendes et og
alt.....

Mvh
Lars Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-08 13:22

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse
> Billede ligger på dk.binaer under overskriften "Tigerdyr".

Nu har jeg (som mange andre) ikke adgang til de binære gruppe, men BR
har Tigerdyr (og de andre Peter Plys-figurer) i flere forskellige former
og størrelser.

Kvickly har også haft flere udgaver af Peter Plys figurerne, men det var
vist kun i nogle perioder......

Og sikkert flere andre steder - men det er lige de steder, vi har købt.

Jan

Fra : Lars Hansen

Dato : 22-06-08 14:12

> [...]
> vist kun i nogle perioder......
>
> Og sikkert flere andre steder - men det er lige de steder, vi har købt.

Hej Jan

Jeg ved godt det med de binære grupper, men jeg synes at alt andet er noget
rod.
Ikke desto mindre har jeg nu lagt det et sted alle kan se
http://gemdet.nu/2/64442tigerdyr.jpg

Som I kan se er det ikke tigerdyr fra Peter Plys, men et "tilfældigt"
tigerdyr.
Vi har prøvet med andre tigre, men absolut uden held!!!!

Hjælp..................

Lars Hansen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-06-08 09:49

Lars Hansen skrev:

> Jeg ved godt det med de binære grupper, men jeg synes at alt andet er noget
> rod.
> Ikke desto mindre har jeg nu lagt det et sted alle kan se
> http://gemdet.nu/2/64442tigerdyr.jpg

????????

Hvad er der galt med den bamse?

Thore

Fra : Lars Hansen

Dato : 24-06-08 15:49

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> ????????
>
> Hvad er der galt med den bamse?
>
> Thore

Der er det galt at den efterhånden er temmelig slidt.
Billedet er taget da tigeren (og min datter) var tre dage gammel.

Lars Hansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-08 11:09

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Der er det galt at den efterhånden er temmelig slidt.
> Billedet er taget da tigeren (og min datter) var tre dage gammel.
>

> Lars Hansen

Kan din kone ikke bare "rimpe" den lidt sammen når det bliver for
slemt ? Eller sætte nogle festlige kulørte lapper på.

Børn er meget afhængige af deres bamser og dukker. En ny af slagsen
kan ofte ikke gøre det, og de er som regel ligeglade med hvor slidte
de er, bare det er de ting som de er vant til. Min yngste datter
havde en bamse som hun elskede over alt, og jeg har ikke tal på hvor
mange gange jeg måtte reparere den.

Da hun blev gift og selv fik børn, fik hendes mand ved et uheld lagt
bamsen i en pose, som skraldemanden desværre fik med. Hun har ikke
tilgivet ham endnu, og hun glemmer aldrig hendes dejlige ven i lyst
og nød.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-06-08 12:52

Tove Krieger wrote:

> [...]
> bamsen i en pose, som skraldemanden desværre fik med. Hun har ikke
> tilgivet ham endnu, og hun glemmer aldrig hendes dejlige ven i lyst

Jeg havde en højtelsket og meget repareret elefant, som blev væk under en
flytning. Og det hjalp ikke helt, at jeg fik en ny til min 60 års
fødselsdag.

Per V

Fra : Basilisken

Dato : 25-06-08 23:38

> Børn er meget afhængige af deres bamser og dukker. En ny af slagsen
> kan ofte ikke gøre det, og de er som regel ligeglade med hvor slidte
> de er, bare det er de ting som de er vant til.

Jeg er helt enig. Da et af mine børnebørn var 8 år mistede hun et sovedyr
(et lam) på
en rasteplads i Tyskland. Hun var meget ked af det, og selv om hun efter
ferien fik en, der skulle være magen til, så var hovedet lidt bredere og den
var stoppet lidt hårdere. Hun accepterede
den dog, måske fordi hun var gammel nok til at forstå, at forældrene ikke
kunne gøre det bedre for hende. Havde hun været yngre, tror jeg hun havde
afvist den nye og valgt et helt andet sovedyr.

Fra : Marianne

Dato : 28-06-08 12:57

> Børn er meget afhængige af deres bamser og dukker. En ny af slagsen kan
> ofte ikke gøre det, og de er som regel ligeglade med hvor slidte de er,
> bare det er de ting som de er vant til.

Der var vi heldige. Vores datter havde kastet sin kærlighed på en pingvin,
som børnene fik som gratisgave ombord på SAS-fly. Pingvinen forlod ikke
hendes hånd, hun gik med den, sov med den etc. Men en dag blev den væk. Jeg
kontaktede SAS som var så søde at sende os en ny pingvin, og den blev
accepteret som var den den gamle.

Selvfølgelig dukkede den mistede, første pingvin op igen et par dage senere.

mvh
Marianne

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-08 15:26

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> etc. Men en dag blev den væk. Jeg kontaktede SAS som var så søde
> at sende os en ny pingvin, og den blev accepteret som var den den

Det er måske ikke sikkert at den lille opdagede det ? eller sagde I
det som det var ?

> Selvfølgelig dukkede den mistede, første pingvin op igen et par
> dage senere.

LOL Ja, det er ligesom med handsker når den ene er blevet væk,
og man har købt et par nye, så dukker den anden handske også tit op
igen.

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-06-08 18:00

Lars Hansen skrev:
> Min datter fik denne tiger i gave da hun blev født i februar 2006.
> Den er købt på sygehuset i Roskilde, men der er den ikke at finde mere.

Roskilde Sygehus
Køgevej 7-13
4000 Roskilde

Tlfnr.: 46323200

> Billede ligger på dk.binaer under overskriften "Tigerdyr".

De fleste kan desværre ikke se den gruppe mere.

> Den betyder SÅ meget for hende, men den er ved at være lidt slidt
> efterhånden.......hun har den altid med sig rundt....

Nu har jeg set det billede som du har postet. Jeg tror da det er
dig der er problemet. Lad dog barnet beholde tigerdyret selv om
den er grim. Skulle der komme hul på den så syg den sammen. Nogle
børn elsker bare deres legetøj selv om det er grimt i de voksne øjne.

> Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe, da den tiger bare er hendes et og
> alt.....

Hvorfor skal hun så have en ny når nu hun er glad for den hun har?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ivar

Dato : 22-06-08 18:52

Lars Raaby skrev:

> Roskilde Sygehus
> Køgevej 7-13
> 4000 Roskilde

Kan du ikke kende forskel på den og det?

> Lad dog barnet beholde tigerdyret selv om den er grim. Skulle der
> komme hul på den så syg den sammen. Nogle børn elsker bare deres legetøj selv
> om det er grimt i de voksne øjne.

Det vil jeg også mene.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Bae3*3

Dato : 22-06-08 19:38

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
Lars Hansen skrev:
> Min datter fik denne tiger i gave da hun blev født i februar
> 2006.
> Den er købt på sygehuset i Roskilde, men der er den ikke at
> finde mere.

Roskilde Sygehus
Køgevej 7-13
4000 Roskilde

Tlfnr.: 46323200

> [...]

> hendes et og alt.....

Hvorfor skal hun så have en ny når nu hun er glad for den hun

hehe - den tanke har jeg osse haft

gu ve om det er noget med perfekte projekter...

Fra : #2066

Dato : 23-06-08 17:53

On Sat, 21 Jun 2008 22:12:16 +0200, "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark>
wrote:

> [...]
>
>Den betyder SÅ meget for hende, men den er ved at være lidt slidt
>efterhånden.......hun har den altid med sig rundt....

Saa er den jo bare blevet "virkelig":
<http://digital.library.upenn.edu/women/williams/rabbit/rabbit.html>

(Findes den historie paa dansk?)