"live" søgning.. hvordan
Fra : Toke

Dato : 11-06-08 07:47

Hej NG

Jeg har en database der liste ud fra en MySQL database server.
Jeg har så også et søgefelt hvor man skriver et søge ord og trykker Søg,
helt traditionelt.

Men nu er jeg lige faldet over denne side hvor den søger "live" hvis man kan
sige det :
www.link-siden.dk
Jeg er ikke den store programerings ørn, så er der nogle der kan sige mig
hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java, perl eller ?

Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Håber en har et guldkorn.
Toke

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-06-08 19:31

On Wed, 11 Jun 2008 08:47:01 +0200, Toke wrote:

> Men nu er jeg lige faldet over denne side hvor den søger "live" hvis man kan
> sige det :
[...]
> Jeg er ikke den store programerings ørn, så er der nogle der kan sige mig
> hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java, perl eller ?

Det kan været lavet i hvadsomhelst på serversiden - de benytter det der
normalt kort kaldes 'AJAX' til at sende requests til serveren og
vise resultaterne løbende.

Se f.eks. forklaringen på Wikipedia:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Ajax_%28programming%29>

Mvh.

Adam

--
"I pragmatically turn my whims into principles!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Toke

Dato : 11-06-08 23:37

"Toke" <toke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan det er lavet... Er det lavet i php, java, perl eller ?
>
> Jeg synes nemlig det er en meget fed måde at gøre det på..

Hej igen

Tusind tak... Jeg tror jeg fundet ud af det med det der ajax og php...
Super.. tak for hjælpen