Fejl ved åbning af Delphi 2007
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 18:14

Hej.

Jeg har lige købt Delphi 2007 Professional. Den købte udgave er
download-udgaven, hvor jeg skal downloade programmet og aktivere vha. den
tilsendte licenskode.

Jeg har nu installeret programmet, aktiveret det og skal til at åbne det, da
jeg bliver mødt med en fejlboks.

Det samme er gældende, når programmet er åbent og jeg eksempelvis vælger at
åbne et nyt projekt.

Så kommer fejlen: "Der opstod en fejl under kørslen. Vil du søge efter
fejlen? Linie 300 Fejl Access violation at adress 00000000 Read of adress
000000"#

Vælger jeg at lede efter fejlen kommer jeg ind i noget kildekode skrevet i
C#, C+ eller lignende

Jeg har prøvet at geninstallere Delphi 2007 uden held.

Maskinen er kun en uge gammel, så der burde ikke være noget, der generer.
Der er ikke installeret en ældre udgave af Delphi på maskinen.

Nogen andre, de rhar været udsat for lignende elle rhar råd til ,hvad jeg
skal gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 23:10

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

Er der i øvrigt nogen, der har erfairng med hjælp fra Borland/Codegear?

Jeg har i torsdags via deres hjemmeside (den del, hvor man kan søge gratis
support vedr. installationsproblemer) sendt mit råb om hjælp til Codegear,
men intet hørt endnu. Jeg har fået en bekræftelse på, at der er oprettet en
installation case med et nummer, men har stadig ikke hørt et svar.

Jeg har i øvrigt konstateret, at programmet kan installeres på min bærbare
PC med XP Pro SP2 uden problemer, men på min stationære, som den skal bruges
på, kan jeg ikke åbne jvf. nedenstående fejl til trods for, at jeg nu for 4.
gang har forsøgt installation på en nyformateret PC med Win XP Pro SP2.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-07-08 10:13

"Michael Sørensen" <.> wrote in message

> [...]
> men intet hørt endnu. Jeg har fået en bekræftelse på, at der er oprettet
> en installation case med et nummer, men har stadig ikke hørt et svar.

Du er nok nødt til at være tålmodig lidt endnu (2-3 dage) og skriv så om det
her:

Nævn "Nick Hodges" i emnet - han kan nogen gange få tingene til at glide
internt i CodeGear.