Regneark med flere faneblade
Fra : MetaX

Dato : 01-07-08 22:44

Hej
Har brug for et regneark med flere faneblade -1, 1.1, 1.2, 2, 2.1, 2.2
osv.
På hvert faneblad (varegruppe) skal der være et antal rækker
(varenumre).
Forestiller mig en kolonne hvor de enkelte varenumre kan vinges af. Og
så skal der vel være en knap, hvormed man markerer at de ønskede varer
på pågældende ark er udvalgt.
Når samtlige ønskede varer fra alle faneblade er valgt, skal de
pågældende varer samles op på et dertil indrettet faneblad.
Kan nogen guide lidt - er der nogen der har konstrueret det - er der
en der for lidt påskønnelse vil påtage sig opgaven.
Forhånd tak.
Metax

Fra : Gert Nielsen

Dato : 02-07-08 09:02

"MetaX" <metax@mail.online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan nogen guide lidt - er der nogen der har konstrueret det - er der
> en der for lidt påskønnelse vil påtage sig opgaven.

Umiddelbart lyder "Varegrupper" - "Varenumre" - "Detaljer vedr. varenumre"
som en lille databaseopgave.
Det kan man lave i Excel, men det rigtige vil være en database, hvor man
eventuelt kan trække data til Excel efter behov, eller trække data direkte
fra databasen.
Det vil også gøre løsningen lettere, ved eventuelle udvidelser.

Afhængig af hvad det skal bruges til, er der mange muligheder. MS Access er
letteste - og biligste måde.
Gert

Fra : metax@mail-online.dk

Dato : 02-07-08 08:05

> Afhængig af hvad det skal bruges til, er der mange muligheder. MS Access er
> letteste - og biligste måde.
> Gert

Hej Gert
Tak for dit indspark - men jeg sigter på Excel.
Vh.
Metax