? om tilslutning.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-06-08 08:26

Hej..

Jeg har TDC bredbånd og IP telefoni.

Det er en gammel installation jeg har, og det vil sige, at der nu kommer
et kabel udefra og ind i huset.

Skal dette kabel forbindes direkte til husets lokale installation ?.

TDC har ikke sat et monopolstik op her hos mig, så derfor kan jeg ikke
gå videre derfra.

På forhånd tak for svar.

Erik

Fra : Sørensen

Dato : 09-06-08 15:56

"Erik > skrev >
> Jeg har TDC bredbånd og IP telefoni.

øhhee JA begge dele ved TDC ?

> Det er en gammel installation jeg har, og det vil sige, at der nu kommer
> et kabel udefra og ind i huset.

Ja det gør der jo som regel

> Skal dette kabel forbindes direkte til husets lokale installation ?.

Øhhheeee ??

> TDC har ikke sat et monopolstik op her hos mig, så derfor kan jeg ikke gå
> videre derfra.
>
> På forhånd tak for svar.

Ja Du må sku nok være lidt mere præsis hvis Du vil have svar

> Erik

vh.
Sørensen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-06-08 16:17

> Ja Du må sku nok være lidt mere præsis hvis Du vil have svar
>
> vh.
> Sørensen

Hvordan forbindes det udefra kommende kabel til TDC bredbånd/ip-telefoni
til eksisterende telefoninstallation.

Var det bedre ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-06-08 16:29

"Erik Jakobsen" <eja_spam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan forbindes det udefra kommende kabel til TDC bredbånd/ip-telefoni
> til eksisterende telefoninstallation.

Du finder kablet just inden det forgrenes til installationens stik.
Her fører du kablet ind i splitter=>modem, og modem=>IP-telefoniboks, og
forbinder boksen til det kabel der går videre ind i installationen.

Hvis du vil have det yderligere detaljeret skal du beskrive din kabling
bedre.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-06-08 19:15

Martin Højriis Kristensen skrev:

> [...]
> forbinder boksen til det kabel der går videre ind i installationen.
>
> Hvis du vil have det yderligere detaljeret skal du beskrive din kabling

Jeg har et Speedstream ADSL modem og en Linksys telefoniboks.
Men jeg har ingen splitter.

Derimod har jeg et multiinstallationsstik.

Det ser umiddelbart udtil her, at der er direkte forbindelse fra
udefrakommende kabel til selve den interne telefoninstallation:

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/bbtelefoni/3747_Install_vejl_Multistik.pdf

Erik

Fra : KsNa

Dato : 09-06-08 21:24

> [...]
>
> Det ser umiddelbart udtil her, at der er direkte forbindelse fra
> udefrakommende kabel til selve den interne telefoninstallation:

Har du også det lille RJ11 Nettilslutningsstik på væggen, så er det jo bare
at følge tegningen.

Mvh
Kim

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-06-08 04:34

KsNa skrev:

> Har du også det lille RJ11 Nettilslutningsstik på væggen, så er det jo bare
> at følge tegningen.

Nej det har jeg ikke, men en alm. gammeldags 3 polet stikdåse. Heri kan
jeg så bare plugge et hermafroditstik i.

Tak for svaret

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-08 23:19

> Jeg har et Speedstream ADSL modem og en Linksys telefoniboks.
> Men jeg har ingen splitter.

Så fører du kablet udefra ind i modemet, kabel fra modem til telefoniboks,
og kabel derfra til installation.

> Derimod har jeg et multiinstallationsstik.

Ved jeg ikke hvad er.. Det der med at have ekstern og intern kabling i samme
stik er noget en lean manager har fundet på...

> Det ser umiddelbart udtil her, at der er direkte forbindelse fra
> udefrakommende kabel til selve den interne telefoninstallation:
> [...]

Ja, og eftersom du ikke har det skizofrene stik, så må du igang med tangen..
Kan anbefale Cubic Macrorack - SOHO som et lille krydsfelt.. Terminer
udefrakommende kabler deri, placer udstyret der, og træk så kabler derfra
til telefon- og netværksudtag i boligen.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 11-06-08 07:22

> [...]
> udefrakommende kabler deri, placer udstyret der, og træk så kabler derfra
> til telefon- og netværksudtag i boligen.

Multiinstallationsstik er et multistik, som beskrevet i linket.

Tak for dit svar, og Cubic's macrorack ser meget interessant ud.

Erik

Fra : Sørensen

Dato : 09-06-08 21:46

"Erik > skrev >
> Hvordan forbindes det udefra kommende kabel til TDC bredbånd/ip-telefoni
> til eksisterende telefoninstallation.
>
> Var det bedre ?

nej det var det faktisk ikke,,, men jeg skal prøve:

Kabel udefra sættes i stikket som er mærket "ADSL" på dit modem, ...
derefter følg brugsanvisning....stikket mærket "phone 1" på din IP-adaptor
føres ud til installationen i huset.

Hvis du ikke forstår dette,,,,,: 80808080 bestil fall-back ADSL.

vh.
Sørensen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-06-08 04:35

Sørensen skrev:
> [...]
> føres ud til installationen i huset.
>
> Hvis du ikke forstår dette,,,,,: 80808080 bestil fall-back ADSL.

Tak for svaret. Jeg er helt med på det du skriver til mig.