Cybercity Zyxel P-660R-D1 problem
Fra : Mikkel Carlsen

Dato : 30-06-08 16:27

Hej

Jeg har netop fået leveret en 10/2 linie fra Cybercity. Som udgangspunkt
virkede den fint, forbindelsen virkede stabil og jeg får ca. den
hastighed jeg betaler for.

Derefter lavede jeg nogle rettelser i den medfølgende Zyxel P-660R-D1
bl.a. slog jeg UPnP til så jeg ikke skal døje med at lave portforwarding
manuelt. Uden Live Messenger kørende virker dette også fint, men lige så
snart jeg starter Messenger slukkes alle lamper i routeren og den
genstarter så vidt jeg kan se (ud fra system uptime). Hvis jeg slår UPnP
virker Messenger fint - men jeg skal jo så til at konfigurere noget
forwarding.

Er dette et kendt problem? Jeg googlet lidt efter en løsning uden
held... Alternativt er det muligt at tvinge routeren i bridge-mode og
anvende min åbenbart mere stabile ethernet router til NAT? Det er
tilsyneladende understøttet i web-interfacet, men jeg har hørt lidt om
at det ikke rigtig spiller aligevel...

Mikkel

PS Jeg kører med den firmware Cybercity anbefaler...

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-06-08 20:25

Mikkel Carlsen wrote:

> Hvis jeg slår UPnP
> virker Messenger fint - men jeg skal jo så til at konfigurere noget
> forwarding.

Bliver der ikke sendt en "NAT keep live" kommando med et par minutter
mellemrum? Det gør min MSN klient (Miranda), og der skal ikke forwardes
porte.

--
Jesper Lund

Fra : Mikkel Carlsen

Dato : 30-06-08 22:21

Jesper Lund skrev:
> Bliver der ikke sendt en "NAT keep live" kommando med et par minutter
> mellemrum? Det gør min MSN klient (Miranda), og der skal ikke forwardes
> porte.

Det er ikke umuligt at der gør, men så vidt jeg husker er der vist nogle
af de mere avancerede funktioner med fildeling, lyd og billede der
kræver (eller i hvert fald køre bedst med) noget portforwarding. Men
tænkte nu ligeså meget på at jeg helst ikke vil undvære UPnP generelt,
pga. andre applikationer...

Mikkel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 22:40

Mikkel Carlsen skriver:

> [...]
> kræver (eller i hvert fald køre bedst med) noget portforwarding. Men
> tænkte nu ligeså meget på at jeg helst ikke vil undvære UPnP generelt,

Det er så nok der jeg er "hysterisk". UPnP har aldrig været slået til på
mine routere og bliver det heller ikke foreløbigt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans

Dato : 01-07-08 12:35

Mikkel Carlsen wrote:

> [...]
> anvende min åbenbart mere stabile ethernet router til NAT? Det er
> tilsyneladende understøttet i web-interfacet, men jeg har hørt lidt om

Der kan ikke køres i bridged tilstand hos CC uden at abonnere på Global IP,
og det vil de have alt for mange penge for.

Hans