Speedtest
Fra : Lars

Dato : 20-06-08 22:28

Hej, jeg fandt lige flg. smarte speedtest

www.speedtest.net

Det undrer meget at danmark ikke topper/ ligger højt i statstikken.
Japan topper med 14789 kb/s downstream
Her i dk kan man jo let få hurtigere linier.

Måske et problem at nærmeste testserver er i Malmø ??

--
Best regards

Lars

Fra : Sune

Dato : 20-06-08 22:34

On Fri, 20 Jun 2008 23:27:55 +0200, Lars <nomail@none.com> wrote:

>Måske et problem at nærmeste testserver er i Malmø ??

Der findes vel bare ufattelig mange i DK der har 1-2 mbit eller mindre.

Hr og fru Jensen har ikke brug for mere og de udgør vel langt
størstedelen af markedet.

Mvh
Sune

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-06-08 23:10

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
[...]

---

Let? De koster da stadig en slat penge og du skal bo det rigtige sted.
I Japan kunne du i 2004 få 50 Mbit/s for hvad der svarede til $35. De
priser kan vi vist ikke helt være med på.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-08 23:33

Lars <nomail@none.com> crashed Echelon writing

> Det undrer meget at danmark ikke topper/ ligger højt i statstikken.
> Japan topper med 14789 kb/s downstream
> Her i dk kan man jo let få hurtigere linier.

Det kommer an på hvad du ser, hvis det er median for DK, så kommer det jo
an på hvem som tester med speedtest. Hvis alle havde en 50Mbit linje ville
medianet nok ligge højere end hvis alle testerne var dem med 2 Mbit.

> Måske et problem at nærmeste testserver er i Malmø ??

Det og måske osse selve programmet.

Lavede en test på en 20/20Mbit fiber, og download kunne den kun klare til
15Mbit, medens upload var værre med 5Mbit.

En lille ftp til lokal ISP (tdc), afslører at jeg opnår fuld båndbredde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens G

Dato : 21-06-08 06:31

On 20 Jun 2008 22:33:25 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Lavede en test på en 20/20Mbit fiber, og download kunne den kun klare til
>15Mbit, medens upload var værre med 5Mbit.

jeg har 15/1 Mbit, og blev målt til 78,466/0,995Mbit.
http://www.speedtest.net/result/286570491.png

Den test er vist ikke helt retvisende

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : ----OR----

Dato : 21-06-08 00:46

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nope, men segmentet vælger billigst. Hvilket lige pt. er 4 Mb.
Selvom min linje er 50 Mb trækker det kun beskedent op.

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 21-06-08 12:14

"Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Japan topper med 14789 kb/s downstream
> Her i dk kan man jo let få hurtigere linier.
>
> Måske et problem at nærmeste testserver er i Malmø ??

jow jow det køre fint her

http://www.speedtest.net/result/286641441.png

/Hans

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-06-08 12:23

"Hans Henrik Andersen" <miden@live.com.ar> skrev i meddelelsen

> "Lars" <nomail@none.com> skrev i meddelelsen

> jow jow det køre fint her
>
> http://www.speedtest.net/result/286641441.png

Der virker ikke....

10/2 linje fra Fullrate http://www.speedtest.net/result/286645899.png

Mogens

Fra : Hans

Dato : 23-06-08 09:19

Mogens Nielsen wrote:
> "Hans Henrik Andersen" <miden@live.com.ar> skrev i meddelelsen

> Der virker ikke....
>
> 10/2 linje fra Fullrate http://www.speedtest.net/result/286645899.png

Det virker da fint.

25/25 Mbit ComX: http://www.speedtest.net/result/287305918.png

Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-06-08 17:37

On Mon, 23 Jun 2008 10:19:08 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> Det virker da fint.
>
> 25/25 Mbit ComX: http://www.speedtest.net/result/287305918.png

Værdien af den slags tests vil fuldstændig afhænge af, hvor god /
direkte en forbindelse udbyderen har til test-serveren og hvor langt
der er.

-A

Fra : Hans

Dato : 23-06-08 17:53

Asbjorn Hojmark wrote:

> Værdien af den slags tests vil fuldstændig afhænge af, hvor god /
> direkte en forbindelse udbyderen har til test-serveren og hvor langt
> der er.

Lige præcis - Det er sjældent at begrænsningen ligger hos testserveren.

Hans

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-06-08 18:41

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen