Skærme
Fijala 3554
Skærm eller TV
Fra : steffena2

Dato : 11-06-08 21:17

Jeg står for at skulle udskifte min nuværende PC-skærm, og overvejer at få
en hvor jeg også kan se TV.

Er det bedst at købe en PC-skærm med TV-tuner, eller et TV med PC indgang?

Prisen skulle helst ikke render over 3.000, og skærmen helst være på 22".

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-08 21:55

steffena2 skriver:

> Jeg står for at skulle udskifte min nuværende PC-skærm, og overvejer at få
> en hvor jeg også kan se TV.
>
> Er det bedst at købe en PC-skærm med TV-tuner, eller et TV med PC indgang?

Hvad skal den bruges mest til ?

> Prisen skulle helst ikke render over 3.000, og skærmen helst være på 22".

Det får du næppe et ordentligt tv til.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : J

Dato : 12-06-08 09:48

On Wed, 11 Jun 2008 22:17:28 +0200, "steffena2" <steffena2@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Prisen skulle helst ikke render over 3.000, og skærmen helst være på 22".

Du bør nok mere se på pixelantal end størrelsen.

De fleste TV ved 22" er 1680x1050 pixels. Det er i mine øjne ikke et
særlig velegnet format. Men det er et meget prisbilligt sekment, både
for monitor og TV. Det er sådan set bare en wide 19" skærm (19" har
1280x1024 pixels).
Formatet 1920x1200 får du fra 24" for en monitor. Det giver noget
mere. Fuld HD for et TV er 1920x1080 pixels, men de TV er ikke
billige.

Site www.prad.de er inddelt efter Monitor og TV, og har Hersteller
oversigt for hver.
Der kan du se detaljerede specifikationer.

Jeg ville købe en 24" monitor.

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-06-08 09:59

"steffena2" <steffena2@mail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg står for at skulle udskifte min nuværende PC-skærm, og overvejer
> at få en hvor jeg også kan se TV.
>
> Er det bedst at købe en PC-skærm med TV-tuner, eller et TV med PC
> indgang?

Det kommer meget an på hvad du skal bruge din computer til.

Skærme er designet med højere opløsninger og dermed større overblik, TV har
relativ lav opløsning alt efter model og prisklasse (her tænker jeg HD
opløsningerne 1366x768 og 1920x1080).

--
Bjarke Andersen