MySQL Match Against
Fra : Harald

Dato : 15-06-08 23:29

Jeg har 2 tabeller:

Boger:
Titel (Char)
forfatter (INT)

Forfatter:
Idnrforfatter (int)
NavnForfatter (Char)

Når jeg kører denne SQL:
SELECT * from boger
LEFT JOIN forfatter ON boger.forfatter = forfatter.idnrForfatter
WHERE MATCH(Titel, NavnForfatter) AGAINST('dddhddede' IN BOOLEAN MODE)
LIMIT 20000

får jeg flere tusinde poster men jeg er 100% sikker på at ordet 'dddhddede'
ikke findes nogen steder så resultatet burde have været 0 poster.
Nogle ideer?

Jeg bruger MySQL 5

/HK

Fra : Harald

Dato : 15-06-08 23:36

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> får jeg flere tusinde poster men jeg er 100% sikker på at ordet
> 'dddhddede' ikke findes nogen steder så resultatet burde have været 0

Har lige testet i MySQL 4.0.26 og der virker det fint?

/HK