Lego Indiana Jones
Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 07-06-08 17:50

Hej Ng'er

Har lige købt Lego Indiana Jones men kan ikke få det at køre, før denne
besked
"
Emulator detected!
Please deactivate virtual drive and emulation software."

Hjælp !!!

mvh
Poul-Erik

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-06-08 19:02

Poul-Erik Nielsen <pen65@stofanet.dk> declared in:
484abc21$0$4465$ba624c82@nntp02.dk.telia.net :
> [...]
> "
> Emulator detected!
> Please deactivate virtual drive and emulation software."

Deaktivér eller afinstaller alle instancer af Daemon Tools,
Alcohol 120%, Magic Disk, CD Emulator og lignende software.

Fra : Kim2000

Dato : 07-06-08 19:10

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Poul-Erik Nielsen <pen65@stofanet.dk> declared in:
> 484abc21$0$4465$ba624c82@nntp02.dk.telia.net :

> Deaktivér eller afinstaller alle instancer af Daemon Tools,
> Alcohol 120%, Magic Disk, CD Emulator og lignende software.

Er jeg den eneste der synes det er utrolig groft at et firma dikterer hvad
der skal være på ens computer? Jeg bruger fx DaemonTools til at have 2
clipart cd'er liggende (kopibeskyttelsen gør man ikke kan lægge dem på
harddisken).

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-06-08 23:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Er jeg den eneste der synes det er utrolig groft at et firma dikterer hvad
> der skal være på ens computer?

Det er du skam ikke ene om, jeg har det på samme måde.
Det er MIN computer og JEG bestemmer hvad der skal være på den.
Derfor har jeg heller ingen skrupler når jeg downloader et spil/program
ulovligt gennem f.eks TPB.
Virker det når jeg har det fået installeret, ja så går jeg skam også ud og
køber det originalt.

Mvh
Benjamin

Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 07-06-08 19:15

> Deaktivér eller afinstaller alle instancer af Daemon Tools,
> Alcohol 120%, Magic Disk, CD Emulator og lignende software.

Har ingen af disse programmer på min pc, har lige instaleret Vista og ikke
andet

Fra : Silver

Dato : 07-06-08 19:34

> Har ingen af disse programmer på min pc, har lige instaleret Vista og ikke
> andet

Prøv at hente denne legoindy.exe fil og erstat den originale der ligger hvor
du har installeret det. Dette er en nocd exe fil som gør du kan spille
spillet uden at skulle have dvd siddende i.

http://dl.gamecopyworld.com/?d=2008&f=vty-0187!rar

Kan være det virker.

Mvh
Silver

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-06-08 19:42

Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> declared in:
000ed76b$0$2458$c3e8da3@news.astraweb.com :

> [...]
> ligger hvor du har installeret det. Dette er en nocd exe fil som gør
> du kan spille spillet uden at skulle have dvd siddende i.

Eller den officielle løsning fra LucasArts Forums:

Emulator Detected Error Message when launching the
game on a Dell System with Roxio Software installed.

Securom has prepared a patch for this issue which can
be found here:
<http://www.securom.com/support/customers/lucasarts/LegoIndianaJones_t035/LegoIndy.zip>

Once you download this new exe file to your computer,
you will need to replace your current exe with the new
file. By Default the current exe that you will be
replacing can be found at:

WinXP (32-bit) and Vista (32-bit):
C:\Program Files\LucasArts\LEGO Indiana Jones

WinXP (64-bit) and Vista (64-bit):
C:\Programs Files (x86)\LucasArts\LEGO Indiana Jones

You will be asked if you would like to replace the
current exe, click yes.

The problem is not the Roxio software. The problem
is that DELL PCs have a pre-configured raid controller
(iastor.sys) used for the communication with the CD/DVD
drive. This is incorrectly detected as an emulator by
the copy protection.

Fra : Poul-Erik Nielsen

Dato : 08-06-08 21:13

Hej

Så køre det og min søn er glad og det er jeg også
jeg har en DELL pc

mvh
poul-erik