Væk med første tegn
Fra : Dieter Britz

Dato : 05-06-08 12:08

Jeg finder en streng, der starter med en blank, som jeg gerne vil fjerne.
Det er ikke et array, så jeg kan ikke bruge shift. Hvad er ækvivalent
af shift, som opererer på en streng, eller er der sådan noget?
--
Dieter Britz (britz<at>chem.au.dk)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-06-08 13:14

On Thu, 05 Jun 2008 13:07:41 +0200, Dieter wrote:

> Jeg finder en streng, der starter med en blank, som jeg gerne vil fjerne.
> Det er ikke et array, så jeg kan ikke bruge shift. Hvad er ækvivalent
> af shift, som opererer på en streng, eller er der sådan noget?

Måske du kan bruge substr()?

$ perl -e 'my $s=" hep\n"; print substr($s, 1);'
hep
$

Mvh.

Adam

--
"You have to photosynthesize" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk