HL2 Episode 2 en kort fornøjelse.
Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-08 19:43

Købte spillet igår, og har lige afsluttet det. (har kun spillet en time
eller 2 idag)

Ved godt at E2 ikke skal gøre det ud for et helt spil, men alligevel. Gav
heldigvis kun ca. 100,- men med næste Episode, venter jeg sq til den ryger
under 10$

I er nok ligeglade, men jeg skulle lige af med lidt brok-

Bjarne K.

Fra : Bufferzz

Dato : 01-06-08 20:09

Kort ja ..
men jeg synes faktisk der er mere handling, action og historie i ep2
end der er i HL2 og EP1 - tilsammen!

Elsker serien og de 3 spil.
Køber ep3 straks det udkommer.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-08 20:42

"Bufferzz" <no.sp@m.2.mee> wrote in message

> Kort ja ..
> men jeg synes faktisk der er mere handling, action og historie i ep2
> end der er i HL2 og EP1 - tilsammen!

Jo, det er nok det der er problemet. Det er jo skuffende når noget godt
slutter så hurtigt.

Bjarne K.

Fra : Bufferzz

Dato : 02-06-08 17:32

> Jo, det er nok det der er problemet. Det er jo skuffende når noget godt
> slutter så hurtigt.

OT: Som man siger....

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-08 17:56

> OT: Som man siger....

Skudt forbi

Bjarne K.

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-06-08 21:42

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message
> [...]
> under 10$
>
> I er nok ligeglade, men jeg skulle lige af med lidt brok-

Du gav 100 kr for hvad? 4-5 timers underholdning? Er det ikke rimelig
pænt givet ud? En film koster omkring det samme når den har været
ude et stykke tid, de varer vel omkring 2 timer.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-08 21:55

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> wrote in message

> [...]
> pænt givet ud? En film koster omkring det samme når den har været
> ude et stykke tid, de varer vel omkring 2 timer.

Jeg vidste den ville komme. Nu lejer jeg altid kun film om Tirsdagen
(Billigdag) hvor det koster 10 kr. (Jeg er nærrig).

Næ, jeg er bare lidt skuffet over, at vente i flere år på fortsættelser til
HL2, og så er de gennemførte på 4-5 timer.

Bjarne K.

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-06-08 18:51

> [...]
>
> Næ, jeg er bare lidt skuffet over, at vente i flere år på fortsættelser
> til HL2, og så er de gennemførte på 4-5 timer.

Nåå, du er nærig. Det forklarer jo det hele.

Fra : PerX ...

Dato : 03-06-08 02:11

In article <48443284$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
spak@spak.dk.com says...

> "Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> Nåå, du er nærig. Det forklarer jo det hele.

Eller måske er producenterne grådige.

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-06-08 09:37

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> In article <48443284$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> spak@spak.dk.com says...

> Eller måske er producenterne grådige.

Fordi de kræver betaling for deres arbejde?

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-08 19:38

In article <48450229$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
spak@spak.dk.com says...

> Fordi de kræver betaling for deres arbejde?

Slå ordet op.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-06-08 18:21

> In article <48450229$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> spak@spak.dk.com says...

> Slå ordet op.

Har du lyst til at debatere eller bare være sur?

Fra : PerX ...

Dato : 06-06-08 01:38

In article <4848201c$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
spak@spak.dk.com says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Har du lyst til at debatere eller bare være sur?

Dit svar indikerede ikke noget ønske om debat (grådige=for meget - ikke
det samme som "ingen betaling")

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-06-08 07:37

"PerX ..." skrev

> Dit svar indikerede ikke noget ønske om debat (grådige=for meget - ikke
> det samme som "ingen betaling")

Spillene er prissat efter hvad kunderne vil betale + et forsøg på at hente
produktionsomkostninger hjem + lidt på kistebunden til næste projekt
De danske spiludviklere kan ikke længere følge med pga de store
produktionsomkostninger

Hvis der er nogen der sørger for at få deres penge hjem så er det
lønarbejderne ikke producenten/ejeren - medmindre ejeren sørger for at sælge
i tide

- Peter

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-06-08 11:21

> In article <4848201c$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> spak@spak.dk.com says...

> Dit svar indikerede ikke noget ønske om debat (grådige=for meget - ikke
> det samme som "ingen betaling")

For meget i forhold til hvad?

Hvis man sammenligner med foreksempel film, så kan du meget nemt få
2-3 gange så mange timers underholdning for pengene ved at købe et
spil.

I forhold til det arbejde og de penge der bliver hældt i at producere
et spil?

Så vidt jeg ved har valve over 100 mennesker ansat. Det er mange
mennesker der skal have løn plus der skal købes udstyr, betales til
skuespillerne der ligger stemme, forskellige licenser osv.

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-06-08 18:55

> [...]
> Hvis man sammenligner med foreksempel film, så kan du meget nemt få
> 2-3 gange så mange timers underholdning for pengene ved at købe et

Hvorfor skal der altid sammelignes med film. Hvad med 2 timer i teatret, en
familie pizza, en fodboldkamp, 24 timers Le Mans i TV, eller andre spil
f.eks.

Der er forskellige priser på forskellige ting. Enten køber man eller lader
være. Jeg personligt, synes ikke at det er nok med 5-6 timers HL2 EP2 til
100 bobs, men sådan er vi jo da heldigvis så forskellige.

Bjarne K.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-06-08 20:29

> [...]
> være. Jeg personligt, synes ikke at det er nok med 5-6 timers HL2 EP2 til
> 100 bobs, men sådan er vi jo da heldigvis så forskellige.

Fordi det er to medier der kommercielt minder om hinanden.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 11:11

> [...]
> under 10$
>
> I er nok ligeglade, men jeg skulle lige af med lidt brok-

Hvor mange timer har du spillet det.

Hvis du bare har spillet det på nemt og d/l noget snyd og bare kørt det
igennem uden at udforske de omgivelser du kommer til så kan jeg da god
forstå du syntes det er kedeligt.

Sæt dig ned igen og spil det på den sværeste level og udforske de
forskellige steder du kommer til.

kimila

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-08 14:46

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> [...]
> forstå du syntes det er kedeligt.
>
> Sæt dig ned igen og spil det på den sværeste level og udforske de

Jeg synes jeg render rundt og nyder udsigten, men især sidste "level" var
der så meget drøn på, at jeg ikke syntes der rigtig var tid til noget som
helst, og da det var færdigt troede jeg, at der ville komme et par levels
mere på denne kæmpe map, men næ nej, så var det slut.

Det er såmænd ikke kvaliteten af spillet jeg taler om, men med den lidt
tamme fornemmelse at man allerede skal sige farvel til The Freeman, Alyx og
alle de andre efter en enkelt nats + et par times spilleri..

Ang. prisen er det da rigtigt at den ikke altid er afgørende hvis man
ellers er blevet godt underholdt.

Uden sammeligning imellem de to spil iøvrigt (bortset fra at Gordon Freeman
også er med her ! sådan da), vil jeg da lige nævne at jeg i februar købte
S.t.a.l.k.e.r og det har jeg spiller, stort set hele tiden, lige siden.
(Singleplayer that is) Tror jeg er igang med mit 7 gennemløb i rap.

Bjarne K.

Fra : Bufferzz

Dato : 02-06-08 17:40

> Det er såmænd ikke kvaliteten af spillet jeg taler om, men med den lidt
> tamme fornemmelse at man allerede skal sige farvel til The Freeman...

Jeg ved hvad du mener Bjarne.

Hvor end jeg selv har lyst til at elske HL2 serien - og gør det da også, så
har Yahtzee Croshaw ret i hans anmeldelse af HL2 serien i Orange box:

http://surl.dk/49k/
ps. ja - han taler hurtigt, og jeg er faktisk enig i hans betrakning af
serien.

Lidt flere spil
http://surl.dk/49l/

Love HL2 <3

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-06-08 21:08

"Bufferzz" skrev

> ps. ja - han taler hurtigt, og jeg er faktisk enig i hans betrakning af
> serien.

So true :)

Btw det lyder som han kunne li Portal ...

- Peter

Fra : PerX ...

Dato : 03-06-08 02:09

In article <4842edc2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, bjk@ost.ppp
says...
> Købte spillet igår, og har lige afsluttet det. (har kun spillet en time
> eller 2 idag)

Wow, det var hurtig.

> Ved godt at E2 ikke skal gøre det ud for et helt spil, men alligevel. Gav
> heldigvis kun ca. 100,- men med næste Episode, venter jeg sq til den ryger
> under 10$

Ja hele den ide med "afsnit" som producerne er begyndt på er vist mest
for at tjene nogle ekstra håndører.

> I er nok ligeglade, men jeg skulle lige af med lidt brok-

Hvis det hjælper så har det jo hjulpet *g*

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-06-08 06:51

> In article <4842edc2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, bjk@ost.ppp
> says...
>
> Wow, det var hurtig.

Ja altså foruden de timer jeg spillede dagen hvor jeg købte det. Tror vi er
oppe på en 5-7 timer sammenlagt.

Bjarne K.

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-06-08 09:39

> [...]
> says...
>
> Wow, det var hurtig.

> Ja hele den ide med "afsnit" som producerne er begyndt på er vist mest

Både og. Det er både for at kunne få penge ind tidligere end normalt,
men også fordi at det tager længere og længere tid at producere spil.
Så istedet for at vente 2-3 år på et fuldt spil, så udgiver de episoder
med kortere interval.

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-08 19:39

In article <484502d0$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
spak@spak.dk.com says...

> [...]
> men også fordi at det tager længere og længere tid at producere spil.
> Så istedet for at vente 2-3 år på et fuldt spil, så udgiver de episoder

¨
Det der med 'kortere interval' syntes jeg måske det kniber lidt med.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-06-08 21:26

"PerX ..." skrev

> Det der med 'kortere interval' syntes jeg måske det kniber lidt med.

Hvis man tager tiden der gik fra HL til HL2 i betragtning så er det da
kortere intervaller

- Peter