Dansknet - er det noget der dur ?
Fra : Mads

Dato : 29-04-08 17:08

Hej

Jeg overvejer at skifte til Dansknet da CC ikke kan levere mere end
8Mbit i Svenstrup J. Jeg ku godt bruge det dobbelte.

Der har været masser af indlæg der handlede om DN, men jeg synes
ikke man har hørt fra nogen der rent faktisk har fået det endnu.
Er DN værd at satse på ? Prisen er rigtig, men er det stabilt ?

Og kan den Zyxel P660R man får, tildele mere end en IP addresse?
Jeg har nemlig to computere sat til min CC router med en switch nu
og det vil jeg jo gerne blive ved med.

På forhånd tak

mvh Mads

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-05-08 22:52

Mads wrote:
> Og kan den Zyxel P660R man får, tildele mere end en IP addresse?

Ja, det kan den, lige som alle andre routere jeg har set anvendt af
danske ADSL udbydere.

> Jeg har nemlig to computere sat til min CC router med en switch nu
> og det vil jeg jo gerne blive ved med.

CC bruger eller har brugt, samme model. De har i hvert fald en
vejledning til den på deres hjemmeside.

- Chano Andersen.

Fra : martin

Dato : 05-05-08 13:19

> Der har været masser af indlæg der handlede om DN, men jeg synes
> ikke man har hørt fra nogen der rent faktisk har fået det endnu.
> Er DN værd at satse på ? Prisen er rigtig, men er det stabilt ?

Jeg har netop fået min forbindelse, og umiddelbart lader det til at virke
ok. Det kører jo over TDC's net, og hastigheden er også som den skal være.
Stabiliteten har jeg ikke haft mulighed for at sige noget om endnu, men hvis
det kører over TDC's udstyr burde det jo være det samme som hos TDC.

Martin Kaltoft

Fra : Peter

Dato : 09-05-08 00:09

De har vist rigtig travlt nu. Min far bestilte de sidste dage i marts
og blev koblet til den 28. april. Han fik så en forkert router (uden
telefoni) og mangler et skillefilter. Han venter stadig på den nye
router - men mon ikke den kommer efter en email henvendelse og mindst
3 telefoniske samtaler. De har i hvert fald lovet, at han skulle have
den i denne uge, men på den anden side skrev de også den 24. marts, at
de regnede med at få afsendt routeren dagen efter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-08 17:29

On 9 Maj, 08:09, Peter <pe...@snabe.eu> wrote:
> [...]
> den i denne uge, men på den anden side skrev de også den 24. marts, at
> de regnede med at få afsendt routeren dagen efter.

Hvad skal han bruge skillefilter til, hvis han vil have telefoni
igennem Dansknet?

Men ja de har nok travlt og nok ikke helt styr på noget..

Jeg bestilte omkring 20marts, med bestilt levering 14april... fik
først modemmet 30april, men det virker ikke endnu.. der er bestilt
tekniker til på tirsdag, så må vi se om TDC kommer. De har helt
sikkert bare ikke tilsluttet noget på centralen endnu! og så er der
lige med telefoni,,, udfyldte nummerportering formular kort efter
bestilling, her foregik papirvekslingen hurtigt... men min teleudbyder
har endnu ikke modtaget nogen porteringsanmodning... og Dansknet kan
ikke sige noget om det, de kan i det hele taget ikke se noget i deres
system, men siger de har travlt.. meen måske ikke styr på papiret?

Fra : Peter

Dato : 10-05-08 00:21

> Hvad skal han bruge skillefilter til, hvis han vil have telefoni
> igennem Dansknet?

De vil midlertidig beholde deres nuværende fastnetabonnement, indtil
det faktisk viser sig at VOIP virker.

Fra : Peter

Dato : 10-05-08 04:27

Nå så modtog de alligevel ikke routeren og skillefilteret inden
weekenden som lovet!