Hvem kan levere hurtigt Internet i Svenstr~
Fra : Mads

Dato : 25-04-08 17:59

Hej

Jeg bor i Svenstrup, lige syd for Aalborg og har lige nu en Cybercity
Solo 8 Mbit som jeg ellers har været glad for.
Jeg kunne bare godt tænke mig noget der var endnu hurtigere,
men det kan CC ikke levere, da de ikke har udstyr på den lokale
central. Desuden er det træls at skulle betale 349 for en 8 Mbit
forbindelse, når CC slet ikke har den på deres oversigt længere
og når man kan se at de nu tager samme pris for en 20 Mbit forb.

Men hvem skal man så vælge ?

Telia har samme problem som CC. Intet udstyr på centralen.

Fullrate dækker heller ikke.

TDC kan levere 15 Mbit til 359, så det var da en mulighed, men
er der andre man burde overveje ?

Det jeg er på udkig efter er en forbindelse på 15 - 20 Mbit.
Upload hastighed er ikke så vigtig igen.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : ----OR----

Dato : 25-04-08 22:55

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der andre man burde overveje ?
>
> Det jeg er på udkig efter er en forbindelse på 15 - 20 Mbit.
> Upload hastighed er ikke så vigtig igen.

Bor i Jættestuen og har ligesom dig haft CC 8 Mb. Har skiftet til TDC
15/1, City, det kører stabilt med 13,3/860 aktuelt. Hele tiden. I modsætning
til CC, der var noget svingende. Centralen jeg er tilsluttet kan også trække
50 Mb.
Ellers kender jeg ikke andre interessante udbydere i Svenstrup J.

Fra : Mads

Dato : 25-04-08 23:42

On Fri, 25 Apr 2008 23:54:47 +0200, "----OR----" <ororbit@sonofon.dk>
wrote:

> Bor i Jættestuen og har ligesom dig haft CC 8 Mb. Har skiftet til TDC
>15/1, City, det kører stabilt med 13,3/860 aktuelt. Hele tiden.

OK, ja 13.3 Mbit lyder da fint. Der ryger jo lidt af de 15 til
"overhead".

>I modsætning >til CC, der var noget svingende.

Det har jeg så ikke oplevet. Her på Svenstruphøj, hvor jeg bor,
ligger den fast på 7.2 Mbit. Min eneste klage over CC må være
at deres news server har været død i snart 2 uger nu.

>Centralen jeg er tilsluttet kan også trække 50 Mb.

Det må den vel så også kunne trække her, for der er vel kun den
ene central her i byen og vi bor vist ca lige langt fra den.
Synes bare at 600 om måneden er i overkanten, men prisen kommer
vel lidt ned på et tidspunkt, når de andre udbydere begynder at
udbyde lignende hastigheder.

>Ellers kender jeg ikke andre interessante udbydere i Svenstrup J.

OK, tak for tippet. TDC er da ihvertfald under overvejelse.

mvh Mads

Fra : ----OR----

Dato : 26-04-08 00:58

> On Fri, 25 Apr 2008 23:54:47 +0200, "----OR----" <ororbit@sonofon.dk>
> wrote:

Min eneste klage over CC må være
> at deres news server har været død i snart 2 uger nu.

Ok, jeg bruger Astraweb. Jeg kan hverken bruge CC eller TDC news til noget
som helst.
Det var dengang ....

Fra : Dorph

Dato : 26-04-08 08:45

>Min eneste klage over CC må være
> at deres news server har været død i snart 2 uger nu.

Brug deres anden server - newsbin.cybercity.dk

Dorph