Ryttermærke 3 og 4
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 21:35

Min datter skal have en licens til distriktsstævner, men vi kan ikke finde
ud af de nye regler.

Hvordan tager man rent praktisk ryttermærke 3 og 4. Hvad skal man gøre ??

Bjarke

Fra : Kim

Dato : 06-05-08 14:19

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:481f6f6c$0$317$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Min datter skal have en licens til distriktsstævner, men vi kan ikke finde
> ud af de nye regler.
>
> Hvordan tager man rent praktisk ryttermærke 3 og 4. Hvad skal man gøre ??

Melder sig på kursus i den lokale klub. De arrangerer (forhåbentlig)
ryttermærkekurser...

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 19:18

Nej, den er øjensynligt ikke stor nok. Vi har spurgt på de nærtliggende og
der er heller ingen af dem der har planer om det.

Nu har hun bestået klar-parat-start ude på tømmerupvej, men kan ikke finde
ud af hvad hun skal gøre for at bestå resten.

Der ville muligvis være lidt flere der kom til stævnerne, hvis det var lidt
nememre. - eller at der måske bare fandtes en vejledning i hvorledes man
bærer sig ad hvis man ikke lige er medlem i en mega klub...

Bjarke

Fra : Kim

Dato : 19-05-08 16:40

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:482dcfc9$0$34078$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> lidt nememre. - eller at der måske bare fandtes en vejledning i hvorledes
> man bærer sig ad hvis man ikke lige er medlem i en mega klub...

Dejligt... Vi arrangerer gode kurser hos os, ik' ??
Hvis hun har bestået "klar, parat, start", skal rytterlicensen blot
bestilles
hos Dansk Rideforbund.....

Mvh, Kim Bahnsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 23:08

Jo, det var super, men 'Hov' det forstår jeg ikke ...

Hvad med ryttermærkerne 3 og 4 ? Er de ikke et krav ? Hun har også, ved et
klubstævne for nyeligt. fået dommeren til at udfylde en seddel om at hun kan
springe en LC uden fejl. Der er karakterer for kvaliteten.

Hvad funktion opfylder den ?

Jeg tror ikke vi har overblikket over hvad der skal til !!

Fra : Kim

Dato : 20-05-08 08:27

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:4831faf8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvad funktion opfylder den ?
>
> Jeg tror ikke vi har overblikket over hvad der skal til !!

Jeg forstod at hun havde 3 & 4.
Hun skal have have bestået ridemærke 1 og 2 eller ryttermærke 3 og 4,
samt den særlige licensprøve (Rytter - klar, parat, start) før i kan
bestille
rytterlicens.
Bemærk forskellen på ridemærke og ryttermærke....
Se: http://rideforbund.dk/DRF/konkurrence/Rytterlicens

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 22:43

Nej det mangler hun.

Hvordan får man det ? Hvad skal jeg gøre ? Hvem skal jeg ringe til ?

Der står alt muligt om det på rideforbundets hjemmeside. Det eneste der ikke
står er bare hvad man skal gøre for at få det.

Fra : Kim

Dato : 21-05-08 10:00

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:483345ea$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Der står alt muligt om det på rideforbundets hjemmeside. Det eneste der
> ikke står er bare hvad man skal gøre for at få det.

Du skal gøre det samme som til "Klar, parat, start-kurset",
nemlig finde en klub der arrangerer kurserne, og melde
hende til.
Men det er nok svært at finde her i sommerperioden, da klubberne
har travlt med stævner og andre aktiviteter.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 18:03

OK, tak. Er der noget overblik over dette eller skal man padle samtlige
klubbers hjemme sider igennem ?

Fra : Kim

Dato : 21-05-08 20:07

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:483455b7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> OK, tak. Er der noget overblik over dette eller skal man padle samtlige
> klubbers hjemme sider igennem ?

Jeg er bange for, at du skal ud og padle...
Tror ikke vi har planer i Kongelunden p.t. om kurser.
Skriv en mail til mig hvis du ikke finder noget.
Du finder en mailadresse til mig på www.kongelunden.com
under bestyrelse.

Mvh, Kim Bahnsen

Fra : Ukendt