Luxor -> Marsalam
Fra : Nicolai

Dato : 14-05-08 18:37

Vil nogen inden imorgen tidlig fortrælle om afstanden på ruten? :)

Rejser med atlantisrejser til luxor og skal ende i Marsa Ghalib Port men kan
ikke få google maps til at afsløre rute eller afstand

Fra : bystrup@gmail.com

Dato : 14-05-08 14:14

> Vil nogen inden imorgen tidlig fortrælle om afstanden på ruten? :)

Noget i stil med 5-6 timer i konvoj som jeg husker det...

/Anders/

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 14-05-08 22:29

bystrup@gmail.com wrote:

> Noget i stil med 5-6 timer i konvoj som jeg husker det...
>
> /Anders/

Mener ikke det længere er nødvendigt at tage den kæmpe omvej, eller køre
i konvoj mere, så man slipper for vente tid i Luxor, og kan køre den
direkte vej. (tror jeg nok)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : andersholmjensen@dbm~

Dato : 19-05-08 17:32

On 14 Maj, 23:29, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> Mener ikke det længere er nødvendigt at tage den kæmpe omvej, eller køre
> i konvoj mere, så man slipper for vente tid i Luxor, og kan køre den
> [...]

Åh desværre er det stadig sådan at der afgår en konvoj fra Luxor kl.
18 - jeg var der i begyndelsen af maj i år og tro mig det tog 7½ time
at komme til Marsa Nakari - et ret godt sted med kystens bedste (og
eneste!) restaurant. God dykning og der var selvfølgelig masser af
delfiner på Dolphin. Det er den ultamive afslapning at være der ude i
ørkenen og meget meget anderledes end Sharms "charme"!
Bortset fra busturen er det det en lokalitet der kan anbefales -
Atlantisrejser siger ikke noget om busturen i deres program - gæt selv
hvorfor!

mvh
Anders

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-08 15:29

-Atlantisrejser siger ikke noget om busturen i deres program - gæt selv
-hvorfor!

Det fandt jeg så desværre selv ud af!

Skandale - klagebrev til atlantisrejser følger!

Fra : Ole Dreyer

Dato : 20-05-08 02:33

On 20 Maj, 01:31, andersholmjen...@dbmail.dk wrote:

> [...]
> Bortset fra busturen er det det en lokalitet der kan anbefales -
> Atlantisrejser siger ikke noget om busturen i deres program - gæt selv

Hej,

Jeg har lige været afsted med Atlantis til Marsa Alam området
(Nakari). De lovede at de ville køre den nye vej. men vejen de lørerer
den som Anders beskriver. Den nye vej findes, men der opkræves en
vejskat iflg Atalntis guide i Luxor, på 4500 Dkr. per bus. Det er alt
for besværligt. Hurghada er eneste ordentlige vej til Marsa Alam og
deromkring (Var i red sea diving i nakari). Vejen er absurd, man kører
fra Luxor til Safaga, 1 time syd for Hurghada, og så sydover. På
hjemturen flyver man desuden via Sharm hvor man sidder i flyet i 1,5-2
timer, hvor flyselskabet (Atlantis/Jettime) tilbyder en avis, men ikke
en flaske vand (der var 35 grader udenfor, og flyet holder i solen.

Fra vi forlod Nakari, til vi landede i København var rejsetiden 20
timer. Hvis man tager over Hurghada er den normalt 10 timer.En
uacceptabel forskel. Vi tager aldrig igen med Atlantis til Nakari
eller Sydsafari.De er ellers flinke folk og et fint selskab til alt
andet end lige dykning ved Marsa Alam.

Ole Dreyer

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-08 15:28

[...]

SAMME HER!

Forklaring følger (er i skrivende stund stadig i egypten - men klagebrevet
til atlantisrejser er på vej...)