Faber med skidt lakering
Fra : Happy Diver

Dato : 03-05-08 14:39

Hej NG.
Jeg mener, der engang blev diskuteret noget om en skidt lakering på
faber-flasker (mener Johnny havde et sæt?)

I hvert fald så lagde jeg mærke til den anden dag at der på flaskerne
er små buler i lakeringen på mine faber. Er der noget man kan gøre ved
det? Skal man lade det være eller blæse det hele af og lakere dem op
igen?
Det er ikke muligt at bytte dem.

Håber i har et godt råd.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-08 18:35

Lad dem være. Bulerne er sandsynligvis galvanisering

Poul B-H

Fra : Johnny Christensen

Dato : 05-05-08 08:20

"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
> Lad dem være. Bulerne er sandsynligvis galvanisering
>
> Poul B-H
>
> "Happy Diver (slet 9ACVT)" <skumbanandk@9ACVTyahoo.dk> wrote in message

Det kommer an på om dine flasker har fået "gåsehud" eller "vabler"
Hvis det er gåsehudstypen, så gør man ingenting.
Men hvis det er de større buler, med form som vabler - så er malingen
sluppet og der ligger sandsynligvis vand inden under :(

Renses af og males op med en _god_ skibsmailing.

Fra : Happy Diver

Dato : 07-05-08 09:57

Det er præcis vabel-typen. (eder og forbandelser!!)
Jeg har aldrig prøvet at rense sådan nogen op. Hvordan fjerner du den
nuværende maling?
Hvad er en god skibsmaling?
Skal man bruge grunder?
Du kan godt høre jeg er på dybt vand her...

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-05-08 17:04

"Happy Diver (slet KYWXI)" <skumbanandk@KYWXIyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er en god skibsmaling?
> Skal man bruge grunder?
> Du kan godt høre jeg er på dybt vand her...

Slibe, grundmale og afsluttende dækmaling.

Ved ikke hvad god skibsmaling hedder, jeg fik mit udleveret på et skibsværft
hvor man aftappede det af 200L tromler.
Regn med at det er miljø u-venligt, så bliver du nok ikke skuffet.

Fra : JL

Dato : 09-05-08 13:56

On 7 Maj, 10:56, Happy Diver <skumbana...@KYWXIyahoo.dk> (slet KYWXI)
wrote:
> Det er præcis vabel-typen. (eder og forbandelser!!)
> Jeg har aldrig prøvet at rense sådan nogen op. Hvordan fjerner du den
> nuværende maling?

Der er ikke nogen grund til at gå helt amok, brug lidt sandpapir
indtil du finder stål og så dæk det med lidt zink spray så er du klar
til at dykke.

mvh
Jonas